Beställa måttsytt skinnställ från Gimoto

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Någon som har beställt därifrån? Gimotos hemsida

Verkar vara ungefär motsvarande PSI i pris. 4-5 veckors leveranstid för tillfället, och en mycket enkelt verktyg på hemsidan för att välja modell och färgpartier på stället.

Har förövrigt sökt PSI, som bytt ägare nyligen, säkert 15ggr per telefon och mailat också. Stendött.

Men nog om det. Gimoto, har ni några erfarenheter?

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Rensade onödig info om PSI som förövrigt just levererat ett skinnställ till tjejen som ser prima ut.

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Har testat mig fram till denna kombinationen, beställer nog ett sånt. Tycker att det ser helt okej ut, nästan lite snyggt. :)

Har inte fått exakt prisuppgift, men det skulle tydligen landa runt 980 euro för stället och 60-70 för frakt. Så strax över 1000-lappen euro blir det nog.

Edit: Var inte meningen att smutskasta PSI, är säkert bra grejer. Nya ägaren kanske vänder på skutan, men det vore det ju bra om man kunde få tag i honom...

Bifogat

• Gimoto tsport.jpg
    Gimoto tsport.jpg
    27.8 KB · Visningar: 369
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fjollställ :D
Skulle jag beställa ett skräddarsytt ställ skulle det bli från Jernbergs och se ut ung så här:

king_r.jpg

Varför beställa ett skräddarsytt ställ om det ändå ska se som Berik och sånt som alla har :tungan

/J

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Fjollställ :D
Skulle jag beställa ett skräddarsytt ställ skulle det bli från Jernbergs och se ut ung så här:

king_r.jpg

Varför beställa ett skräddarsytt ställ om det ändå ska se som Berik och sånt som alla har :tungan

/J

Hade gärna köpt ett vanligt ställ om min långa och smala kropp hade passat något av dem. Skräddarsytt är enda utvägen för mig.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det skulle verkligen vara obeskrivligt med en sporthojsåkare i typ speedwayställ, men inge vidare snyggt.

Nä det förstår jag, det var ju inte meningen att du skull härma mig heller. :hihi
Det är flattrack-stjärnan Rich King som gör reklam för Vanson, de skräddarsyr ställ.

Tycker att såna ställ "som alla andra har" är snygga, passar mig fint.

Ok

/J

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
va? jag har precis fått hem mitt ställ från PSI jätte nöjd med stället och har fått kanon service mkt info och snabba svar på både mail och telefon....

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
va? jag har precis fått hem mitt ställ från PSI jätte nöjd med stället och har fått kanon service mkt info och snabba svar på både mail och telefon....

Hade säkert också vart nöjd om jag hade fått den servicen.

Nog om det, jag ska inte gnälla. Kanske bara har haft otur.

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Har fått exakt pris nu, 980 euro (9300kr) inkl. måttsytt, egna anpassade färger och frakt till Sverige. 4-5 veckors leveranstid.

Mitt ställ, färgerna har jag valt själv. Gimoto T-sport

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Har fått exakt pris nu, 980 euro (9300kr) inkl. måttsytt, egna anpassade färger och frakt till Sverige. 4-5 veckors leveranstid.

Mitt ställ, färgerna har jag valt själv. Gimoto T-sport

Det ser ju jätte fint ut :) Hoppas det passar bra när det trillar hem då :) Men de va ju inte jätte billigt... men de kanske inte e så viktigt för dig?

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
När det gäller skinnställ kommer skydd/komfort/utseende före pris för min del.

jo självklart e ju skyddet det viktigaste annars kan man ju lika gärna strunta i stället.. men frågan e om det alltid är så mycket bättre skydd för att det är dyrare? Nu ska jag iof inte säga något för mitt ställ landade på ungefär samma prislapp men brukar inte delade ställ oftast vara lite billigare eller e de nåt jag bara fått för mig?

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
jo självklart e ju skyddet det viktigaste annars kan man ju lika gärna strunta i stället.. men frågan e om det alltid är så mycket bättre skydd för att det är dyrare? Nu ska jag iof inte säga något för mitt ställ landade på ungefär samma prislapp men brukar inte delade ställ oftast vara lite billigare eller e de nåt jag bara fått för mig?

Ett högre pris behöver absolut inte betyda bättre skydd. Om delade är billigare eller inte vet jag inte. Nu blev det Gimoto för min del eftersom jag, som jag skrev först, inte har fått tag på PSI. Vill man inte sälja, vill jag inte köpa.

Är hur som helst himla nöjd att det blev som det blev! Tycker dessutom att Gimotostället är mycket snyggare än något PSI-ställ jag sett. Hade kanske kunnat spara nån tusenlapp, men det spelar ingen roll. Det viktigaste är att det känns bra och att man är nöjd!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy