Beställa sprit via nätet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Nu orkar jag inte åka till tyskland och hämta själv så jag tänkte pröva att beställa hem via nätet.
Har kollat på vinsajten.com som verkar billigast när det gäller "captain Morgan spiced gold" för endast 130sek! I butik där nere kostar den mellan 120-180 beroende på erbjudande eller ej. Literflaskor är det som gäller.

Samtidigt så hittar jag bara "Bacardi Spice" på http://www.billig-sprit-shop.de/ för 49.95euro vilket är helt ok pris. 1,5liter.

Så jag är lite kluven, det blir ju två olika frakter att pynta, för man kan ju knappast slå ihop det även fast båda säkerligen erbjuder frakt via Locadi?

Och så frakten då, vad brukar det gå loss på? Det blir troligtvis 20 flaskor captain morgan då vi är två som beställer och sedan 4 eller 6 pavor spice. Locadi verkar vara nere så man kunde inte beräkna frakten :(

Några andra spritsidor man ska kolla på, har ni erfarenheter av några bra?

Blir det dyrt att köpa öl från tyskland med tanke på att den är så tung?

Hur stor är risken att hela skiten fastnar hos tullen/posten?

Mark skrev:
2051846 Blir det dyrt att köpa öl från tyskland med tanke på att den är så tung?

Jag och ett gäng kollegor slog våra påsar ihop och beställde från Vinsajten. Beställningen vägde totalt 170Kg och då blev frakten ca 7kr per kilo.

Enlitersflaskor väger 1.6kg så fraktkostnaden på dem blir relativt marginell. På ölen blir den desto påtagligare. 24*50cl = 12kilo vätska och kanske ett kilo burk. 13kg och så det gör att frakten blir drygt 90spänn på ett flak 50cl burkar.

Mark skrev:
2051846 Blir det dyrt att köpa öl från tyskland med tanke på att den är så tung?

Hur stor är risken att hela skiten fastnar hos tullen/posten?

Hur stor risken är vet jag inte men Locadi (fraktfirman) verkar kunna erbjuda "fraktgaranti" vilket innebär att man får en ny beställning om den blir beslagtagen. Antingen detta eller så erbjuder firman du köper av fraktgaranti, men hur det funkar vet jag inte riktigt.

Dee_cati skrev:
2051745 Nu orkar jag inte åka till tyskland och hämta själv så jag tänkte pröva att beställa hem via nätet.
Har kollat på vinsajten.com som verkar billigast när det gäller "captain Morgan spiced gold" för endast 130sek! I butik där nere kostar den mellan 120-180 beroende på erbjudande eller ej. Literflaskor är det som gäller.

Samtidigt så hittar jag bara "Bacardi Spice" på http://www.billig-sprit-shop.de/ för 49.95euro vilket är helt ok pris. 1,5liter.

Så jag är lite kluven, det blir ju två olika frakter att pynta, för man kan ju knappast slå ihop det även fast båda säkerligen erbjuder frakt via Locadi?

Och så frakten då, vad brukar det gå loss på? Det blir troligtvis 20 flaskor captain morgan då vi är två som beställer och sedan 4 eller 6 pavor spice. Locadi verkar vara nere så man kunde inte beräkna frakten :(

Några andra spritsidor man ska kolla på, har ni erfarenheter av några bra?

Jag har beställt från den sidan (dricker av spriten nu!) och det fungerar hur bra som helst, har beställt 2 ggr. Första gången gick vi ihop och köpte 21 flaskor och då blev priset för frakt och försäkring ca 22 kr per flaska. Rekomenderas
Köper inte sprit på bolaget längre, bara öl och vin.
skål :fyllisar

Dee_cati skrev:
2052396 Antingen detta eller så erbjuder firman du köper av fraktgaranti, men hur det funkar vet jag inte riktigt.

Fraktgarantin kostar 6% av beställningens totala värde om jag inte minns fel.. Inte helt billigt med andra ord...

Starstriker skrev:
2052519 Kolla även goodspirits.se......

Halvhyffsad sida, fanns inte mycket att välja på direkt.

korvgubbe, om du inte pyntar det så kan du ju bli av med hela skiten istället. Räknar man med det i priset så är det inte så farligt, runt 600:- i mitt fall tror jag det blir.

Beställde förra veckan igen. Den här gången testar jag hemkörning då jag inte har tillgång till bil och är för lat att åka kommunalt för att hämta spriten. Blev ganska mycket den här gången, 33 kg. Tyvärr har de höjt försäkringen till 8% av värdet. Men det är förtfarande billigt jämfört med systembolaget.

Kan politiker undanhålla skattepengar från staten så kan jag också det :D

Skeebum skrev:
2547087 Dags att bunkra upp till inflyttningsfesten?

Det gjordes förrförra veckan så nu har jag vält åtminstone 15 liter sprit i baren, borde räcka hoppas jag :gnissla
Det blir självkostnadsbar för övrigt, är jag snål då som inte bjuder :va Typ 20:- för en grogg och en 5:a per öl? Då får man blanda hur starkt man vill, det kvittar. Kommer finnas 5-6 drinkar att välja på iaf.

Dee_cati skrev:
2548893 Det gjordes förrförra veckan så nu har jag vält åtminstone 15 liter sprit i baren, borde räcka hoppas jag :gnissla
Det blir självkostnadsbar för övrigt, är jag snål då som inte bjuder :va Typ 20:- för en grogg och en 5:a per öl? Då får man blanda hur starkt man vill, det kvittar. Kommer finnas 5-6 drinkar att välja på iaf.

Jag hade fest i helgen. Gjorde av med 240 burkar öl och nära 10 liter sprit. Jag tog 20 kr för groggen och 25 för vodka/redbull. Klämde ner ca 10-12cl i varje grogg och folk blev cp-fulla. Vet att minst 5 pers spydde.

Folk klagade över att spriten var för billig och groggarna var för starka efteråt :rolleyes:

Mitt tips är mao. att inte vara för givmild då folk inte klarar av det.

Mark

Mark skrev:
2548981 Jag hade fest i helgen. Gjorde av med 240 burkar öl och nära 10 liter sprit. Jag tog 20 kr för groggen och 25 för vodka/redbull. Klämde ner ca 10-12cl i varje grogg och folk blev cp-fulla. Vet att minst 5 pers spydde.

Folk klagade över att spriten var för billig och groggarna var för starka efteråt :rolleyes:

Mitt tips är mao. att inte vara för givmild då folk inte klarar av det.

Mark
Riktigt sant det där. Bättre att kissa massor än att spy, så spä ordentligt, man blir mer långvarig då.

Daytona Peter skrev:
2547038 Beställde förra veckan igen. Den här gången testar jag hemkörning då jag inte har tillgång till bil och är för lat att åka kommunalt för att hämta spriten. Blev ganska mycket den här gången, 33 kg. Tyvärr har de höjt försäkringen till 8% av värdet. Men det är förtfarande billigt jämfört med systembolaget.

Kan politiker undanhålla skattepengar från staten så kan jag också det :D

Idag fick jag äntligen mina paket, direkt hem till dörren :tummenupp

Det har varit lite strul med frakten, istället för 1-2 veckor tog det över en månad, men om man inte har någon brådska så gör det inte så mycket.
Här ska festas ikväll!! :fyllisar

Problem!

jag beställde en fin flaska Absinth och en Absinth-sked från http://www.absint24.se/ för cirka två veckor sedan...

i förrgår kom äntligen paketet till den lokala tobakshörnan... och så fort jag fick paketet kände jag att "fan, det här väger ju inte ett piss"

så jag tog och öppnade paketet i affären, med dess ägare framför mig och vi kunde båda konstatera att det var inget annat i paketet än massa tidningspapper...

någon som vet vad jag kan/ska göra? vad är det som hänt?

jag funderade först på om det är hemsidan som lurat mig... men tror inte det då på paketet och hemsidan/ordern har personens namn, efternamn, adress m.m
sedan började jag fundera på om det är så att tullen kunde ha tagit det... men va fan? så kan dom väl inte göra? plocka innehållet (samt skeden) för att sedan skicka vidare det tomma paketet...
samt att på dom två lapparna på paketet har först personen skrivit in en vikt på 1,5 Kg och sedan har Schenker skrivit på sin lapp "Sändningsvikt 2 Kg"... vilket i min vetskap säger att någon på Schenker måste ha snott innehållet!?!?

hjälp...

Werzion skrev:
2615687 jag beställde en fin flaska Absinth och en Absinth-sked från http://www.absint24.se/ för cirka två veckor sedan...

i förrgår kom äntligen paketet till den lokala tobakshörnan... och så fort jag fick paketet kände jag att "fan, det här väger ju inte ett piss"
...

hjälp...

ajdå. vet faktiskt inte vad som kan ha hänt men jag tvivlar på att tullen tagit innehållet och skickat kartongen vidare.
Antar att du redan mailat ansvarig för webshopen, berätta gärna vad du får för svar.

Vinsajten och leveransgaranti "Is the shit"

Funkade för oss vid en beställning, sen dess har det gått igenom

Daytona Peter skrev:
2616125 ajdå [...] berätta gärna vad du får för svar.

Absint24.se skrev:
Hi Mikael !

yes, that seems to become more a problem with swedish packages. We had at least 10 packages during the last 8 weeks where one or all bottles were missing, but due to the weight sticker we know we shipped the bottles.

If swedish toll would take the bottles then i am sure they will add a letter or a sticker or some other note. So we believe it must be someone at Schencker/GLS who takes away the bottles. Right now we are checking if it easier to use german post.

As for your order: Just send me the order number and we will reship using german post.

Andy

suger verkligen att få höra hur idioter (som alltid...) stjäl från andra, är det inte hojar så är det... vad som helst...
och tyvärr kan man ju inte annat än att tappa hela sitt förlitande på företaget Schenken, även om det är någon eller några få individer som bidrar till detta..

svarade mailet med att skriva mitt ordernummer, några rader förbannelser över människorna och företaget bakom stölden samt några rader stort tack till en riktigt bra shop och service :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick