Beställa Yoshimura till FZ8-N -11, Hjälp

creative

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2011
Hoj
2011, Yamaha FZ8-N
Tjena!

Har kollat runt lite efter en tillförlitlig/vettig sida att beställa ett Yoshimura R-77 helsystem eller slipon ifrån men hittar verkligen 0. Någon som har bra erfarenheter av någon sida/firma? Bra kontakt? Vill inte lyssna på det skitljud orginal har :)

Tack på förhand!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tja, Boove är generalagent i Sverige så vilken handlare som helst som är ansluten till dom ska kunna fixa fram helsystemet, om det sen kommer vara billigt är en annan sak fast det kanske du inte räknar med? :)

Köp det från utlandet nånstans. Ofta tjänar man några tusenlappar trots tull och frakt när det börjar bli såhär pass dyra saker. På en Öhlins gaffel som jag köpte sparade jag 14000kr på att köpa från USA (ny i kartong från en stor firma).

creative

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2011
Hoj
2011, Yamaha FZ8-N
Jag beställde från http://www.morepoweracing.com/ och med dagens växelkurs kontra sveriges påslag så får man mer eller mindre en PCV på köpet. Detta är med tull/moms jag menar.

Hmm satt och kollade lite på sidan, Verkar helt okej. Dock långt kvar till våren så hinner kolla lite till :) Någon annan som har något annat förslag? Gärna med helsystem också!

creative

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2011
Hoj
2011, Yamaha FZ8-N
Tja, Boove är generalagent i Sverige så vilken handlare som helst som är ansluten till dom ska kunna fixa fram helsystemet, om det sen kommer vara billigt är en annan sak fast det kanske du inte räknar med? :)

Köp det från utlandet nånstans. Ofta tjänar man några tusenlappar trots tull och frakt när det börjar bli såhär pass dyra saker. På en Öhlins gaffel som jag köpte sparade jag 14000kr på att köpa från USA (ny i kartong från en stor firma).

Ska ta och kolla detta med min handlare, Hojjen ska ju endå in på 1000mila service framåt sommaren :)
Jo, jag har med hört det här om utlandet, speciellt USA. Dock så är jag väldigt osäker när det gäller att beställa dyrare saker från Utlandet :)

Edit: Såg nu på Booves hemsida att dom har sammarbete med min handlare, så ska ta och höra mig för lite, Dock så beställer jag nog helst från utlandet om det blir helsystem, Blir nog mycket billigare :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife