Beställt nytt körkort - när får jag det?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Tjosan. Jag tappade mitt körkort för några dagar sen. Beställde nytt idag. Hur lång tid brukar det ta innan man får det nya? Jag MÅSTE ha det senaste 8e november. Det borde väl vara coollugnt, eller är dom sega på transportsstyrelsen?

Varför är 8 november så heligt. Ska du på utlandsresa och måste ha ett körkort att visa upp? Som ID kort kan du ju använda passet tills vidare om det är där skon klämmer.

Tror och inte du ska oroa dig. Du kommer att få ditt körkort väl innan 8 november.

Varför är 8 november så heligt. Ska du på utlandsresa och måste ha ett körkort att visa upp? Som ID kort kan du ju använda passet tills vidare om det är där skon klämmer.

Tror och inte du ska oroa dig. Du kommer att få ditt körkort väl innan 8 november.

Jag har sökt en utbildning som kräver körkort och senast 11e nov ska kopia på körkortet vara inne..

Jag tror inte det är några problem ärligt talat.

"Skicka den ifyllda grundhandlingen tillsammans med ett nytt fotografi till Transportstyrelsen och betala avgiften. När både grundhandling och betalning kommit in till Transportstyrelsen dröjer det upp till fem arbetsdagar innan du har ditt nya körkort. Ditt nya körkort kommer att ha en giltighetstid på tio år."

http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/stulet-borttappat/

Jag tror inte det är några problem ärligt talat.

"Skicka den ifyllda grundhandlingen tillsammans med ett nytt fotografi till Transportstyrelsen och betala avgiften. När både grundhandling och betalning kommit in till Transportstyrelsen dröjer det upp till fem arbetsdagar innan du har ditt nya körkort. Ditt nya körkort kommer att ha en giltighetstid på tio år."

http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/stulet-borttappat/

Stod ingenting om det i papprena jag fick hem. Fan vad bra. :)

Det brukar ta c:a en vecka efter att dom fått in betalningen för tillverkningen av det nya kortet :tummenupp

Idag ringde jag och frågade varför i helvete mitt kort inte kommit... Dom hade inte fått in papprena. Posten :tummenupp

HORA!

Kommer vi att få se extrainsatta nyhetsprogram som visar ett sprängt postkontor snart? :hihi

Nej men jag va nära på att slå sönder flingpaketet!

Ska åka till vägverket och bli fotad nu. Det skulle ta några dagar att få kortet enligt dom, så de löser sig nog ..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick