Bestulen i Kristianstad - Yoshimura TRC - FZ1

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Nu har det hänt igen! Tidigare i sommar blev jag bestulen på mitt Yoshimura TRC i rostfritt utförande. Tyvärr tog de det precis innan min semester så halva semestern körde jag runt förbannad.

När jag nu äntligen blivit ersatt med ett nytt så har de förbannade idioterna slagit till igen! Inget ska man få ha ifred.

Jag har parkerat hojen inlåst i ett flerbilsgarage med kameraövervakning. Problemet är att garaget är stort och vaktmästaren har bara en kamera som han flyttar omkring på. Sannolikheten att han har haft den riktad mot min plats är minimal... Garaget är tillhör det kommunala bostadsbolaget ABK och ligger på JH Dahlsgatan i centrum.

Förra gången jag polisanmälde uppgav jag att garaget var kameraövervakat, men enligt vaktmästaren ringde aldrig ens polisen och bad om att få titta på filmen... Poliserna har väl inte resurser nog att göra nytta i samhället. Undra tro om de tar sig tid den här gången?

Iaf så är slip-on:et uppmärkt på ett visst sätt, så om jag skulle stöta på det så kan jag identifiera det. Jag ber er alla hålla ögon och öron öppna och PM:a om ni skulle snubbla på ett:

Yoshimura TRC i polerat rostfritt till en Yamaha FZ1. Det var med monterad DB-killer.

Jag blir så besviken på folk (eller apor eller vad de nu ska kallas) som inte vet bättre! Livet är fan orättvist, jag jobbar hårt och köper mina grejer, någon annan luffar runt med sitt meningslösa jävla liv och tror man har rätt till andras grejer.

Nu ska jag ringa polisen, men det verkar vara lååååång telefonkö. Hoppas att jag får ersättning från försäkringsbolaget utan förhöjd självrisk, men det lär väl inte hända...

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Är från trakterna så jag ska hålla utkik. Att folk inte fattar vad som är mitt och ditt:huvet JH, är det vid norretull? Den gatan där norrlivs ligger?

Last edited:

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Nu har jag pratat med polisen, han var en väldans trevlig prick, men vad hjälper det...
Han skulle iaf lägga in i anmälan att det var av stor vikt att utredaren kontaktar fastighetsskötaren angående videoövervakningen snarast. Tyvärr är jag rädd att snarast innebär inom 2 månader... :( Men vi får väl se!

Är från trakterna så jag ska hålla utkik. JH, är det vid norretull? Den gatan där norrlivs ligger?

Nej, Norrlivs ligger på Östra storgatan, JH Dahlsgatan är parallellgatan öster om östra storgatan. Garagenedfarten är mycket nära Norretull.

Last edited:

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Nu vet jag var du menar, men garagen där är väll alltid låsta? Eller finns det andra ingångar?

Kan väll kvitta egentligen, folk ska ge f*n i andras saker:mad:

Ska hålla utkik både när jag är ute och blocket/tradera:)

Hoppas det löser sig, både med polisen och med dämparen..

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Jo, garaget är låst, men tyvärr så krånglar porten oftare än en kina-moppe...

Att det dessutom inträffat två gånger inom så kort tid tyder enligt mig på att det är någon av mina kära garagegrannar. Nu blir det arga lappar på varenda bil!

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
DRZ 400 sm -07
Riktigt tråkigt :mad: En kompis har garage på Östra storgatan oxå genom ABK. Han har haft påhälsningar 2 ggr det senaste året då dom tog fram o baklampor på hans Bmw. Han har varit på ABK flera ggr för att öka säkerheten tyvärr så händer ingenting :huvet
Slutade med att han sa upp garaget och ställde den på gatan i stället kanske inte så kul ,men ingen som varit på den iallafall.
Hoppas det löser sej så du får har grejorna i fred!
Om inget annat så kan man hoppas att dom nötterna som inte kan skilja på mitt o ditt råkar stå i vägen för ett baseballsträ någongång :D

chrissme333

Ducce så klart
Gick med
23 May 2010
Hoj
07,Ducati 1098 & FZ1-N(såld) cbr 1000rr.
du kan byta ut bultarna eller slipa ner dem och på så sätt försvåra det för tjuvarna

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
du kan byta ut bultarna eller slipa ner dem och på så sätt försvåra det för tjuvarna

Jo, jag hade tänkt göra det faktiskt, men tyvärr hjälper det ju inte med vad man tänkte göra om man inte gjorde det... Åtminstone kunde man lagt lite Loctite gänglåsning av rätt sort så hade de fått kämpa rätt bra också. Det man är lite rädd för är att om de inte får bort systemet så förstör de kanske hojen mer för att "hämnas". De kanske tycker det är elakt av en att inte låte dem sno det.

Idag har jag i alla fall monterat orginalsystemet igen. Får väl ut och snurra en runda, även om det inte är lika kul att pysa runt.

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
Efter jag hade haft påhälsning på min fd BMW (M5) då de snodde alla spoilers satta jag en svetsloppa på bultarna för att försvåra nya stölder.
Men vad hjälpte det, några veckor senare var allt borta igen...

Men de fick nog jobba hårdare denna gång

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
riktigt tråkigt !

be fastighetsägaren kolla på inspelade materialet från dagarna som är aktuella, kanske man kan se någon som går förbi kameran med systemet under armen eller liknande....

materialet får ju enligt lag bara sparas i 30 dagar, så skynda inte för långsamt, fastighetsägaren/skötaren får ju även spara ner/skicka in misstänkt material till polisen, om dessa nu skulle ta 2 mån på sig så är ju liksom materialet borta...

en ide är att montera en fast kamera i in/utfart är ju en ide, vad som än händer i garaget så kan man ju liksom alltid få någon bild på någon person som kan vara en igenkänningsbild på någon som går in eller ut ur lokalen.
föreslå detta för fastighetsskötaren

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Jag har pratat med fastighetsskötaren, men han säger sig inte kunna se något på övervakningsbilderna. Ett stort problem i det hela är att det finns 5 vägar in och ut ur garaget och med bara en kamera kan man omöjligt täcka upp alla. Dock kan man tycka att det borde vara mer intressant att film in-/utfarten istället för någon slumpvis dörr. Jag föreslog, på rekommendation av polisen, att fastighetsskötaren skulle fixa kameraattrapper vid samtliga dörrar för att åtminstone ge sken av bevakning. Imorgon flyttar jag hojen från garaget, är så less på allt skit nu!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning