Bestyckning ktm 640??

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Hällefors
Hoj
TT600E.......
TJA!
Har ett hxc system öppnad burk men vet inte vad jag ska ha för bestyckning för att den ska gå bra.. Har provat 165 och 45 men dog på tomgång sen var den skit svår att få igång... har även köpt 175,5 160 Ska man byta lågfart och flytta nålen??? Tacksam för HJÄLP.......
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Mr Z skrev:
TJA!
Har ett hxc system öppnad burk men vet inte vad jag ska ha för bestyckning för att den ska gå bra.. Har provat 165 och 45 men dog på tomgång sen var den skit svår att få igång... har även köpt 175,5 160 Ska man byta lågfart och flytta nålen??? Tacksam för HJÄLP.......
Har hört att man aldrig ska gå över 165 då den spär oljan med bensin då.Jag har 165 i huvudmunstycke på min o den går bra.
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
ktmjacke skrev:
Har hört att man aldrig ska gå över 165 då den spär oljan med bensin då.Jag har 165 i huvudmunstycke på min o den går bra.

Varför skulle ett större munstycke göra att oljan späds ut?
Motoroljan och bensinen ska ju aldrig få kontakt med varandra, och får dom det så måste det ju bero på att motorn inte är tät.
Borde alltså vara på sin plats att hona om cylindern och byta ringar.
Och sedan köra in den ordentligt... Gör om gör rätt :hihi
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
420 skrev:
Varför skulle ett större munstycke göra att oljan späds ut?
Motoroljan och bensinen ska ju aldrig få kontakt med varandra, och får dom det så måste det ju bero på att motorn inte är tät.
Borde alltså vara på sin plats att hona om cylindern och byta ringar.
Och sedan köra in den ordentligt... Gör om gör rätt :hihi
En motor som får för mycket bränsle förbränner inte allt,då tvättar det överblivna bränslet bort den skyddande oljefilm som ska bli kvar på cyl-väggen varje kolvslag.Detta re4sulterar i att bränsle o olja dras ner förbi kolven varvid oljan spädes av bränslet,samma anledning till att man ska chokeköra så lite som möjligt oxå.Sen ska man nog inte hona en nicasilbelagd cylinder heller dude. :tummenupp
 

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Hällefors
Hoj
TT600E.......
ktmjacke skrev:
Har hört att man aldrig ska gå över 165 då den spär oljan med bensin då.Jag har 165 i huvudmunstycke på min o den går bra.

Jag ska prova 160 sen 165 igen få se.... Ska man byta lågfart oxo och flytta nålen :confused:
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top