bestyckning

Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
nu har jag äntligen fått av munstycket från min förgasare! :fakta
och det visade sig vara orginal, dvs. 180...
Viket munstycke ska man testa om man ska ha som jag, Effektavgassystem & Koniskt??
jag tänkte testa me 230, men verkar inte det lite stort??
någon annan här som har en "trimmad" tzr med liknande saker?? isf, vad har ni för munstycke?? :confused:
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
AdrenalineRush skrev:
nu har jag äntligen fått av munstycket från min förgasare! :fakta
och det visade sig vara orginal, dvs. 180...
Viket munstycke ska man testa om man ska ha som jag, Effektavgassystem & Koniskt??
jag tänkte testa me 230, men verkar inte det lite stort??
någon annan här som har en "trimmad" tzr med liknande saker?? isf, vad har ni för munstycke?? :confused:

Det kan väl bli ganska lagom? Vad jag förstått av tidigare folk som bara bytt t ex koniskt filter ska man gå upp många storlekar, nu har du effektsystem på också.. så 230 där nånstans.
 

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Ghétebork
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
230 låter som en vettig storlek att börja med, eventuellt kanske du behöver joxa lite med nålhöjden för att rensa upp mellanregistret.
På min RD500 (som har i stort sett likadana cylindrar som TZR125)
fick jag gå upp 2 storlekar på pilotmunstycket, sänka nålarna ett steg, och gå upp till 240 på huvudmunstyckena. Efter portning, kompressionshöjning, Jollymoto, TDR reeds + modifierad luftburk.
 

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Ö-Vik
Hoj
NV 128cc -1950
du skruvar loss trottelnn från förgasaren sen virkar du loss nålen.... tror den sitter med en lien skruv med... sen flyttar du brickan som är på nålen....
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Du flyttar brickan på nålen ett snäpp ner, då höjs nålen - mer bensin på mellanregistret.
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
nu har jag testat lite med ett 210 munstycke.... när jag hade det koniska med häljet på så taktade motorn redan vid 5 tusen! :zpy
sen tog ja av höljet, o då varvade den ut bra... men jag tyckte motorgången blev smörigare + att det lät för mycket me koniskt.
tog av det koniska på me orginal o av me gummit som sitter där luften går in... nu gick den rätt bra... men fortfarande lite mjukt. sen på me gummitratten igen, nu började den takta ibland, tex full gas i uppförsbacke.
Nu har jag 180 munstycke o effektavgassystem igen o nu varvar den mer + att det drar som fan vid 7 tusen, alltså ingen mjuk motorgång!! :rock :squid
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top