Besviken på hoj annonser...*erfarenheter?*

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Är det bara jag som blivit otroligt besviken när man ska kolla på beggade hojar som säljes privat?

Nu har jag hittat en hoj.. Men letandet har varit stort..

Ett exempel som inte bara jag kan ha varit med om..

Hittar en hoj på annons.. (en 2002:a)

Ringer och pratar med killen.. Verkar seriös..
Svarar på de frågor jag har...
Smsar lite mer frågor och får svar..

Ringer och bestämmer att jag ska komma och kolla..
Säger då:" Är rätt pedant av mig och du garanterar att jag inte blir besviken? Säg om det är någe nu så jag vet och slipper massa överraskningar.."
Svaret blir att den är bättre än ny.. ok..

Kommer dit.. Men herre gud tänker jag..
Den har ju varit TOK vurpad..(det skulle ha varit en liten repa på ena kåpan)
Kraschpucken är halvt nersliten,kopplingshandtaget är det bara 80% kvar av..
För att inte tala om svingen..Tok repig.. Fotpinnarna sitter så snett att man inte vet vart man ska sätta föttterna..
Tar en provtur för att inte verka allt för besviken..
Miltalet..Ja eller hur....Bara lägga till en 0:a.. Rasslar som en gammal gräsklippare från 50-talet.. Väl efter provturen tittar man lite till..Jaha, läcker från stötdämparna.. Ger upp.. Blir riktigt förbannad..Åker därifrån..

Och detta är bara en av hojarna jag tittat på av alla..

Värst tycker jag det är när säljaren står och säger att, näe det har jag aldrig märkt..
Som en annan hoj som bromskivorna var så skeva på att jag höll på att studsa ner i diket när jag bromsade.. Ägaren hade inte märkt någe.. Sen efter ett tag kom det fram att han KANSKE hade glömt skivbromslåset i bara EN gång...:rolleyes:

Är det verkligen bar ajag som blivit drabbad av detta?

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
innan jag köpte SVn var jag å kollade på en Husqvarna 610 motard. Varken i annons, på telefon eller vid själva mötet nämde grabben att tidigare ägare fått plana ut toppen på grund av något motorhaveri. Killen som sålt bågen till den dåvarande ägaren var dock extremt hjälpsam och rekomenderade mig att avstå från köp, har var nog fortfarande glöd att han blivit av med den :tummenupp

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag är mest irriterad på dom som har ringt på min annons.

bla bla bla den har ju gått ganska långt bla bla. 10mil härifrån??? så långt tänker jag inte åka för att kolla på en hoj!!!!!! bla bla du får 7500:- för den! det är mitt sista bud!!

helvete.. :4skrika Man kan ju inte vara speciellt intresserad om man ens inte vill åka 10 mil tur/retur för att kolla på en hoj. Och alla jävlar som tror att den är skitrisig bara för att den har gått lite längre än dom andra som ligger ute på annons.. :finger

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det där med skicket är alltid en svår fråga om man ska sälja eller köpa något.

Det som den ene tycker ser helt okej ut kan se asrisigt ut för den andre. För en del så nedgraderas en hoj direkt från "toppskick" till "bättre begagnat bruksskick" om den har två stenskott på kåpan som ligger i grussprutet från framhjulet.

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Kan bara hålla med, det är inte alltid skicket stämmer överens med annonsen när man har åkt en bra bit för att köpa nåt vettigt! Försöker att sälja min hoj och dom som ringer skambjuder för att det är långt att åka... Det är väl ingen vits att ringa om man tycker att det är för långt att åka?

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli