Iceman1975
Stället krymper
Är det bara jag som blivit otroligt besviken när man ska kolla på beggade hojar som säljes privat?
Nu har jag hittat en hoj.. Men letandet har varit stort..
Ett exempel som inte bara jag kan ha varit med om..
Hittar en hoj på annons.. (en 2002:a)
Ringer och pratar med killen.. Verkar seriös..
Svarar på de frågor jag har...
Smsar lite mer frågor och får svar..
Ringer och bestämmer att jag ska komma och kolla..
Säger då:" Är rätt pedant av mig och du garanterar att jag inte blir besviken? Säg om det är någe nu så jag vet och slipper massa överraskningar.."
Svaret blir att den är bättre än ny.. ok..
Kommer dit.. Men herre gud tänker jag..
Den har ju varit TOK vurpad..(det skulle ha varit en liten repa på ena kåpan)
Kraschpucken är halvt nersliten,kopplingshandtaget är det bara 80% kvar av..
För att inte tala om svingen..Tok repig.. Fotpinnarna sitter så snett att man inte vet vart man ska sätta föttterna..
Tar en provtur för att inte verka allt för besviken..
Miltalet..Ja eller hur....Bara lägga till en 0:a.. Rasslar som en gammal gräsklippare från 50-talet.. Väl efter provturen tittar man lite till..Jaha, läcker från stötdämparna.. Ger upp.. Blir riktigt förbannad..Åker därifrån..
Och detta är bara en av hojarna jag tittat på av alla..
Värst tycker jag det är när säljaren står och säger att, näe det har jag aldrig märkt..
Som en annan hoj som bromskivorna var så skeva på att jag höll på att studsa ner i diket när jag bromsade.. Ägaren hade inte märkt någe.. Sen efter ett tag kom det fram att han KANSKE hade glömt skivbromslåset i bara EN gång...
Är det verkligen bar ajag som blivit drabbad av detta?
Nu har jag hittat en hoj.. Men letandet har varit stort..
Ett exempel som inte bara jag kan ha varit med om..
Hittar en hoj på annons.. (en 2002:a)
Ringer och pratar med killen.. Verkar seriös..
Svarar på de frågor jag har...
Smsar lite mer frågor och får svar..
Ringer och bestämmer att jag ska komma och kolla..
Säger då:" Är rätt pedant av mig och du garanterar att jag inte blir besviken? Säg om det är någe nu så jag vet och slipper massa överraskningar.."
Svaret blir att den är bättre än ny.. ok..
Kommer dit.. Men herre gud tänker jag..
Den har ju varit TOK vurpad..(det skulle ha varit en liten repa på ena kåpan)
Kraschpucken är halvt nersliten,kopplingshandtaget är det bara 80% kvar av..
För att inte tala om svingen..Tok repig.. Fotpinnarna sitter så snett att man inte vet vart man ska sätta föttterna..
Tar en provtur för att inte verka allt för besviken..
Miltalet..Ja eller hur....Bara lägga till en 0:a.. Rasslar som en gammal gräsklippare från 50-talet.. Väl efter provturen tittar man lite till..Jaha, läcker från stötdämparna.. Ger upp.. Blir riktigt förbannad..Åker därifrån..
Och detta är bara en av hojarna jag tittat på av alla..
Värst tycker jag det är när säljaren står och säger att, näe det har jag aldrig märkt..
Som en annan hoj som bromskivorna var så skeva på att jag höll på att studsa ner i diket när jag bromsade.. Ägaren hade inte märkt någe.. Sen efter ett tag kom det fram att han KANSKE hade glömt skivbromslåset i bara EN gång...
Är det verkligen bar ajag som blivit drabbad av detta?