Big bore till Honda nsr 125

squeegie

Kör 2T tanka är nått farsan får göra!
Gick med
22 May 2007
Hoj
Honda Nsr 125 (skuren)
Hej hopp! :)

(Börjar la med en liten historia då)

Jag och far min har pratat om att byta cylinder och kolv på min 125a nu ett tag då den bara gott sämre och sämre under sommaren,har bla haft lite problem med tempen,det visade sig vara kylet som läckt så jag fixade det i morse och glad ihåg skulle jag ut och kolla så att det var tätt. låg och pressa i ca 4mil innan jag var hemma igen och såg att det var tätt. Yes tänkte jag och stälde hojen på tomgång, sen sa det tvärdog den.. "Edit" det var inte oljepumpen som skurit utan det är en av ventilerna till avgasporten som satt sig i cylinderloppet och låst hela motorn.. eftersom jag ändå hade tänkt att köpa ny cylinder och kolv gör inte det så mycke, känns lite surt dock men man får vara glad att den inte hände på 11000 varv. :gnissla

(nu till frågan)

Om man nu ska ha ett Big Bore kit vilket är det man ska ha? vad jag vet så finns det 3märken till jusst min hoj (91a) och det är Polini,Malossi och Athena.
Är det någon jätte skillnad på dom förutom CC, Polinit värkar ju vara en Högvarvscylinder medans Malossin är lite råstarkare, någon som kan bekräfta detta? Athena har jag inte läst något om så ska inte utala mig alls.
Och vart kan man få tag i någont av åvanstående? Addemoto har inte malossit på lager tyvärr :(

"Är inte någon gud på svenska men ni kanske fattar i alla fall" :tungan

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
tjoho låter kul! samma sak hände med avgasportarna nyss för mig... arbetar på att få loss dom för att sätta på dom på min nya cylle :näsblod hört att athenan har bra vrid på låga varv. ska du köpa den så köp via Geiwiz! snabba som aset, tog mig 3 dar efter att allt var beställt och betalt innan allt stog innanför dörren hemma hos mig. :)

dåliga var därimot att deras 125 orginakit sakna allt förutom kolv och cylle så måste hitta vart man köper pinbultar till den nu för får inte av alla. :näsblod

squeegie

Gick med
22 May 2007
Hoj
Honda Nsr 125 (skuren)
Menar du att jag måste pilla bort skiten och sätta dom på nya cyllen?.. den ser faktiskt ganska mos ut =p,kan man inte bara köra utan.. det är ju en 2t så effekten kommer ju runt 7-8000 varv i alla fall.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Menar du att jag måste pilla bort skiten och sätta dom på nya cyllen?.. den ser faktiskt ganska mos ut =p,kan man inte bara köra utan.. det är ju en 2t så effekten kommer ju runt 7-8000 varv i alla fall.

beror på om det ingår eller inte.. det gjorde det inte i det "kitet" jag köpte.. :näsblod mitt klara sig men måste bända ut det eftersom metall vek sig runt det. :tungan

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
jaa... blev det något bigbore eller?:tungan

Jag fick aldrig ut avgasportarna och axeln hel så det är påväg nytt tills fredag... 855kr fattigare :näsblod

squeegie

Gick med
22 May 2007
Hoj
Honda Nsr 125 (skuren)
Mjo då det ska bli av, vet inte vilket bara.. Lutar åt Athena cyllen men vet inte om mina Avgasventiler fungerar på den cyllen så ska skicka dom ett litet mail tänkte jag. För övrigt liger motorn i delar på garage golvet så ska byta alla lager och lammelerna med när jag ändå håller på ;)

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Mjo då det ska bli av, vet inte vilket bara.. Lutar åt Athena cyllen men vet inte om mina Avgasventiler fungerar på den cyllen så ska skicka dom ett litet mail tänkte jag. För övrigt liger motorn i delar på garage golvet så ska byta alla lager och lammelerna med när jag ändå håller på ;)

Okej :näsblod hoppas allt löser sig.. har fått hyfsat ordning på min motor nu. så om du ser en motard med helt fucked up lack så är de jag :tummenupp har slipat typ allt och har inte hunnit lacka :yoparty

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!