Bike Week allmänkörning 26-28 Juli

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Miss_Orchidee skrev:
fan det hade vart kul, men vbart ligger gelleråsen?? e d långt från gbg??
Annars kanske det finns nån i gbg som ska dit som man kan åka med...

Gelleråsen ligger i Karlskoga... ca 30 mil från Göteborg, men endast 2 mil från mig :hihi

Jag kommer dock vara 35 mil nedåt på Östkusten :)

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Mattiaz skrev:
Gelleråsen ligger i Karlskoga... ca 30 mil från Göteborg

30 mil e la inga problemför en tjej med järnvilja...hon har kört 20 innan...om man stannar för lunch så borde man klara det, eller snarare hon kommer att klara det...

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
30 mil e la inga problemför en tjej med järnvilja...hon har kört 20 innan...om man stannar för lunch så borde man klara det, eller snarare hon kommer att klara det...

De tvivlar jag inte en sekund på.... jag körde 67 mil i sträck med hojen förra sommaren, och då var det kurviga vägare kring stockholm och hem... inte någon milslukande autoban där inte ... fast lite mör var man allt i kroppen efteråt :näsblod

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Mattiaz skrev:
De tvivlar jag inte en sekund på.... jag körde 67 mil i sträck med hojen förra sommaren, och då var det kurviga vägare kring stockholm och hem... inte någon milslukande autoban där inte ... fast lite mör var man allt i kroppen efteråt :näsblod

D kan ja förstå.....nu måste ja nästan göra det...
vilken dag ska ja åka då??
fredag så kan man nana nån stans å dra hem på lördagen..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Är det värt att åka dit även om man inte tänker supa skallen av sig på kvällarna? Är det mycket åka eller mest titta på vak som släpas ur sandfållerna?
Kort sagt, ska man dit för att köra bana eller bara snacka skit med folk?

@Miss_Orchidee: Jag körde 40mil på en eftermiddag/kväll med en 15hk 125 så det är nog inget problem.

Edit: åh, nu var man inne i "vilångtutepålandet-forumen" igen ;)

Last edited:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
D kan ja förstå.....nu måste ja nästan göra det...
vilken dag ska ja åka då??
fredag så kan man nana nån stans å dra hem på lördagen..

Vet faktiskt inte vilken dag som e bäst... jag har aldrig varit med där de dagarna pga att vi åker till Västervik vid den tidpunkten varje år :)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Mattiaz skrev:
Vet faktiskt inte vilken dag som e bäst... jag har aldrig varit med där de dagarna pga att vi åker till Västervik vid den tidpunkten varje år :)

så nu stör vi hela eran tradditions enliga semester..... :hihi taskigt, men vi andra ska ha SKIT SKOJ i alla fall.....

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
så nu stör vi hela eran tradditions enliga semester..... :hihi taskigt, men vi andra ska ha SKIT SKOJ i alla fall.....

Mcträff :7peta Fast iofs semester ändå :tungan

Kommer ha VÄLDIGT kul därnere :fyllisar

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
soppatorsken skrev:
Är det värt att åka dit även om man inte tänker supa skallen av sig på kvällarna? Är det mycket åka eller mest titta på vak som släpas ur sandfållerna?
Kort sagt, ska man dit för att köra bana eller bara snacka skit med folk?

Det är ju en massa som händer i Karlskoga den veckan. Dels allmänhetens åkning på Gåsen, plus en massa rejsing (ERF + SM/SO + norskt mästerskap)att titta på helgerna före och efter. Sen går ju stranddagarna av stapeln samtidigt inne i Karlskoga så det lär vara rajtantajtan både här och där!

URRJocke skrev:
Hur tänkter du ta dig dit? Är vi fler URR'are som skall dit??

Det vet jag inte ännu. Men några ska vi väl kunna bli iaf! :tummenupp

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag kommer att vara där... men vid sidan av banan och se till att ni sköter er...

sandstream

Guest
Jag lägger lite gummi åt er den 17/7 så ni behöver inte vara orolig för fästet :tomten

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
URRJocke skrev:
Tjena,
Är det någon som vil hänga med till Karlskoga och köra på Gälleråsen? Jag är sugen som tusan!

http://www.karlskogamotorstadion.com/bikeweek/allman.htm

Och hur hade du tänkt lösa försäkringsfrågan? För du har väl fortfarande if, eller? På deras hemsida står det: "Motorcykeln skall vara godkänd av Svensk Bilprovning, skattad & minst trafikförsäkrad". Ptja, den är ju trafikförsäkrad hos if men försäkringen gäller ju inte på bana...

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
jesper skrev:
Och hur hade du tänkt lösa försäkringsfrågan? För du har väl fortfarande if, eller? På deras hemsida står det: "Motorcykeln skall vara godkänd av Svensk Bilprovning, skattad & minst trafikförsäkrad". Ptja, den är ju trafikförsäkrad hos if men försäkringen gäller ju inte på bana...

H.m.. trafikförsäkrad... det kan ju bli problem om de menar så... jag får ta och maila och kolla.

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Med tanke på att så många har IF eller TH så kanske de gör som på Kullen att de skapar en specialgrupp där inga försäkringar gäller. Eller så portar de er totalt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...