kul lär ju kommadit å prova med min turbo hoj!Yvonne skrev:Trots alla rykten som florerar så blir Bike Weekend av i år. 18-19 juni 2005 kan ni boka in, då har vi förhoppningsvis även en Turboklass i Stans Snabbaste Hoj.
UrbanTiger skrev:Åkte förbi där i sommras men då hade alla åkt hem. Vad är det för javla skitträff
UrbanTiger skrev:Bara man inte är bakfull så
Hightuned skrev:Då är det definitivt ingen hit, sitta bakis i gassande sol och lyssna på dragbikevrål kan man vara utan
CHIPPEN_no1 skrev:måste hojen va besigtigad med turbo i turbo klassen?
ok, då kan jag inte köra då... hur många i sverige har fått igenom sina hojar med turbo... Trist när det just är en Gat hoj och ingen förklädd race hoj. mvhandersbrink skrev:På anmälan till SSH står det under punkt 1 "Ombyggd MC – krävs regpapper".
Dvs det ska stå "motor med turbo" eller liknande i ditt registreringsbevis.
Vad är det för vits annars? Då kan man ju lika gärna komma med en renodlad racehoj och påstå "men den här kör jag med hemma på gatan".
andersbrink skrev:På anmälan till SSH står det under punkt 1 "Ombyggd MC – krävs regpapper".
Dvs det ska stå "motor med turbo" eller liknande i ditt registreringsbevis.
Vad är det för vits annars? Då kan man ju lika gärna komma med en renodlad racehoj och påstå "men den här kör jag med hemma på gatan".
Mr Race skrev:Vad tror du dom säger på BW om jag försöker att klassa in i stansnabbaste hoj över 1000cc....tror du det går....det skulle ju vara rätt roligt att pröva
andersbrink skrev:Sidewinder i SSH är förbjudet. Det blev resultatet av Bike Weekend 2003 när
jag och Bjurström slogs i finalen - med sidewinders. Besiktaren (det är bara en enda som har invändningar mot sidewinders) säger att avgaskrökarna ska gå UNDER motorn - hur fan det nu är möjligt på t.ex. en HD. Lika stolligt som att förbjuda miljöbränslet E85 vid tävling och lustgas som effekthöjare.
CHIPPEN_no1, ta och åk in och registreringsbesikta din hoj då! Skaffa fram ett bänkpapper på att effekten bara är max 20% över din hojs normal effekt. Kostar 950 spänn någonting.
J.J skrev:Den där regeln med sidewinder har givetvis med 80 mm. markfrigång att göra, för att hålla gatmässiga hojar i klassen. Eller ????
HD har väl om inte jag missminner mig en egen klass.
andersbrink skrev:Även med sidewinder och tillhörande ljuddämpare är min hoj är 100 laglig, tycker iaf Svensk Bilprovning . Reglerna är till för att plocka bort de snabbaste och mest modifierade gathojarna. Iofs kan jag bara köra 35 km innan motorn blir överhettad, men det är inget Bilprovningen rackar ner på. Spela roll, jag kommer med fyrkantprofil som sista del på krökarna så att de går plattare under motorn, med 10 mm extra markfrigång tillgodo. Ännu mer specialmodifierat, men passar bättre in på reglerna i SSH+900.
Fast, jag har inte bestämt mig om det blir +900 och/eller +900 turbo och/eller SGB och/eller PSB än. Arrangörernas körschema får bestämma det.
J.J skrev:Laglig ja, men nu pratar vi ju regler i en tävling. Man tar väl till lite sådana här grepp när det börjar skena iväg, för hur kul är det för en förare på en GSX-R1000 att rulla fram och möta en 15 cm. lägre 1427 cc Katana ??? Andra klasser finns ju att tillgå för lite extremare ekipage. Det är väl kanske bra för att få in lite nya förmågor i cirkusen, så att de inte tappar sugen med direkt ?
RPM lover skrev:Spelar roll till i år är det ju 0-2300 kubik som gäller så det kommer att bli orättvist hur du än vrider och vänder på det.
Det här med sidewinder vart bara löjligt var orginal Katanor med sidewinder som inte fick köra förra året vem skrämmer dom ?
För alla dom som åker på dom gamla klassikerna och är lite trimmade hur många av dom har inte sidewinder system finns väl knappt nån som har nåt annat.
Vad har dom att hämta mot en nyare hoj som är lättare och som med sina effektsystem och power commanders lätt slår dom effektmässigt.
Vart skall dom köra om dom är sugna ?
RPM lover skrev:Är det verkligen bara så lätt ? enligt min reg besiktning så fick jag inte ändra ett smack utifrån orginalet på motorn om jag inte hade intyg från KGK.
J.J skrev:men jag förstår att man gör vad man kan för att hålla igen i vissa klasser.
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |