Bil Polis körde olagligt.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Fick skjuts hem från en fest av min kompis syster. När vi åkte hem så ligger vi i ca 110km/h på 90-väg. Vi kommer till ett "vägbygge" där det plötsligt blir 70....och sedan 50. Vi saktar knappt ner och håller 90km/h. Då kommer en polisbil och kör om i 140-150km/h kändes det som iallafall... Men han stannade oss inte.

Antingen så kände han för att rejsa lite med polisbilen, eller så hade han väl glömt av hur man satte på saftblandarna, och var på utryckning... Vår chaufför var ganska tacksam över att bilen inte stannade...

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Ni skulle har rejsat ikapp och anmælt er sjælva før hastighetsøvertrædelsen NI gjorde vid vægbygget.....och sen anmælt honom på en gång!

Hahaha, tænk er att se snuten klippa sig egen lapp vid vægkanten muahahaha :D

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Kawadanne skrev:
Fick skjuts hem från en fest av min kompis syster. När vi åkte hem så ligger vi i ca 110km/h på 90-väg. Vi kommer till ett "vägbygge" där det plötsligt blir 70....och sedan 50. Vi saktar knappt ner och håller 90km/h. Då kommer en polisbil och kör om i 140-150km/h kändes det som iallafall... Men han stannade oss inte.

Antingen så kände han för att rejsa lite med polisbilen, eller så hade han väl glömt av hur man satte på saftblandarna, och var på utryckning... Vår chaufför var ganska tacksam över att bilen inte stannade...

En polis måste inte ha saftblandare eller siren på bara för att det är utryckning. Det finns tillfällen då det är bra att ha dessa avstängda.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De kan hitta på nästan vad som helst och det är OK, så länge det sker under utryckning eller annan del av yrkesutövning.

Fast ibland kan man ju undra. Morsan såg några i Uppsala som fick stanna vid järnvägsbommar inne i stan och några hundra meter bort på andra sidan finns polishuset. De körde upp på en cykelbana och åkte sedan i en gång- och cykeltunnel under järnvägen upp på andra sidan och sedan via en parkering ut på gatan och fortsatte mot polishuset. Ingen utryckning där inte - snarare slut på ett arbetspass eller fort tillbaks för fikapaus :) Men vad sjutton, jag skulle göra likadant i samma situation (vänta nu! det är ju det jag gör ibland :rolleyes: )

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
det bländar...

Faktum är att poliser väldigt sällan använder blåljusen på natten... speciellt på landsväg...

Enligt en polis som jag känner så har dom svårt att se landsvägen på kvällen med blåljusen på (?)

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
WR 450
Polisen behöver inte ha blåljusen på för att bryta mot trafikregler eller motsvarande. Blåljusen påkallar friväg och det är en annan sak i sammanhanget. Under "brådskande tjänsteutövning" som det heter är det upp till den enskilda polismannen att göra vad han finner lämpligt för att lösa uppgiften.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
TomK skrev:
De kan hitta på nästan vad som helst och det är OK, så länge det sker under utryckning eller annan del av yrkesutövning.

Fast ibland kan man ju undra. Morsan såg några i Uppsala som fick stanna vid järnvägsbommar inne i stan och några hundra meter bort på andra sidan finns polishuset. De körde upp på en cykelbana och åkte sedan i en gång- och cykeltunnel under järnvägen upp på andra sidan och sedan via en parkering ut på gatan och fortsatte mot polishuset. Ingen utryckning där inte - snarare slut på ett arbetspass eller fort tillbaks för fikapaus :) Men vad sjutton, jag skulle göra likadant i samma situation (vänta nu! det är ju det jag gör ibland :rolleyes: )

Kanske var på väg tillbaka med någon farlig förbrytare? :rolleyes:

Skjutsade en polare i 120-130 på 70väg mitt i satan, ser blåljusen dyka upp i backspeglen och hör hur dom sirrenar på mig.. svänger in till sidan men dom bara drog för bi i en jäkla fart :eek: *pheuu*
hade 5min tidigare fårr p-böter på 500:- :(

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...