Bil till Danmark / Legoland

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Jag skall idag ta bilen med familjen till Legoland.
Vad skall vi passapå att göra när vi ändå åker dessa 90 mil? Finns det nått mer roligt som man inte bör missa mellan Stockholm-Legoland?
Roliga platser när man är 4-5år?

Oki. Kanske inget man vill utsättas för... Var nog nästan 20 år sedan jag var där. (Skitpåse, vad gammal jag är!)

Mölle kanske? Där finns en riktigt grym modelljärnväg :yoparty
Googlade lite, verkar inte stå ett skit om den på nätet, men fick fram att huset antagligen heter Konstnärsgården. Väl värt ett besök, var där ett par gånger när jag var mindre, finns både ute och innebana :)

Astrid Lindgrens värld kan väl vara något för ungar i den åldern. Kolmården ligger ju på vägen men där har ni väl varit redan...

Ett stopp i Gränna kan ju också vara uppskattat!
Jag kommer även ihåg ett kärt minne. Vi var vid "Sveriges järnvägsknutpunkt". Hallsberg? Hallstavik? Jaja. Skämmigt att inte kunna.

Där fick man som 5-6 åring "köra" ett lok, och en såndär kitschig mössa på huvudet fick jag också. Det var phett.

http://www.aktivdanmark.dk/sverige/...tm?gdksearch=s-000-000-000&CallerUrl=1&mode=1

Finns ett experimentarium precis norr om köpenhamn också, vid gamla bryggerierna. Riktigt jävla kul, helst om man har med egen femåring. Är man där utan femåring, som jag och farsan var, får man försöka hitta en femåring som ser vilsen ut som man kan visa hur man bygger dämningar o s v. Vår femåring var dock defekt, han gick precis när vi började få fart på dammbygget. Men är man väl igång kan man inte avbryta! :yoparty

Vad kostar det att åka över bron vid Malmö kontra färja från Göteborg?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick