Bil till frun, vilken?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Hustruns 1999 Volvo S40 1,8i har nu stora hål i plåten och ska ersättas med något liknande utan rost.
Fyra dörrar, bensindriven och helst automatlåda annars inga speciella krav. Låg bensinförbrukning är ett plus, motoreffekt är ointressant, S40:an har under sina 22 år och 15000 mil aldrig körts fortare än 80.
Helst Made in Germany eller liknande, Golf eller lill-Merca ser bra ut tycker damen...
Budget 80-100 kkr, kan plussas på om det finns goda skäl för detta.

Vad ska man välja?

Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kan bli svårt att hitta en liknande med stora hål i dörrarna i den prisklassen :cool:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
BMW skulle jag säga... Fast det finns lite olika att välja på. Bättre driftsäkerhet än VAG (och jag har ändå ägt massor av Audi, Skoda, VW och SEAT under åren). Ev MINI om det är tilltalande, då det är BMW under skalet på de flesta och de pengarna ger en hyfsat ny.

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Peugott 208 billigare bil för pengarna hittar du ej krånglar aldrig visserligen 75hp diesel 0,24-0,3milen våran har rullat 22000 mil snart med endast ett byte av bromsskivor o klossar på dessa mil.

Tror skivor o klossar kostade typ 500 för rubbet.

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Helst Made in Germany eller liknande, Golf eller lill-Merca ser bra ut tycker damen...
Budget 80-100 kkr, kan plussas på om det finns goda skäl för detta.

Vad ska man välja?
Om hon vill ha Volkswagen eller Mercedes är det väl lämpligt att välja en Volkswagen eller en Mercedes. Jag är helt ointresserad av Volkswagen men i den prisklassen kan du hitta en runt eller knappt tio år gammal A-, B- eller C-klass. A eller i synnerhet B ger nyare eller färre mil men jag hade nog valt en C-klass.

Det här kan vara målbild:

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Om hon vill ha Volkswagen eller Mercedes är det väl lämpligt att välja en Volkswagen eller en Mercedes. Jag är helt ointresserad av Volkswagen men i den prisklassen kan du hitta en runt eller knappt tio år gammal A-, B- eller C-klass. A eller i synnerhet B ger nyare eller färre mil men jag hade nog valt en C-klass.

Det här kan vara målbild:
Den var visst manuell. Det förklarar priset för så pass få mil.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Tycker man ser otroligt många VAG som är runt 10år med en jäkla massa rost?
Fast kanske är för att det finns många av dom.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Tycker man ser otroligt många VAG som är runt 10år med en jäkla massa rost?
Fast kanske är för att det finns många av dom.
Finns ju en svensk utredning om rost o vag bilar hade ju genomgående grava rost skador redan efter 3 år.

Bilarna är ju helt o lackerad under det stora plast undereded finns flera videos som visar när tektylhallar plockar ned plast underredet för tektyl.. Helt plåtrent varken underedsmassa eller grundfärg.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Samma här, letar åt den bättre hälften men kommer behöva lite effekt med då jag kommer använda den emellanåt.

Börjar luta åt en BMW 1serie, blir lite dyrare om man vill ha större motor men en 116-118 går att hitta hyfsat ny för de pengarna, även 120.

Var inne på en 120 -07 eller nyare men de finns få fina sådana ute så kommer lägga till och ta det lugnt och leta upp en 125-130 istället.

Annars ville hon ha en golf här, tills jag visade på alternativen då....merca A verkar fina annars men har ingen koll på de annat än att de fina försvinner nästan direkt dom annonseras, är ju bra om man tröttnar och ångrar sig! :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin