Bilbesiktning, rost på hjulhus?

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
Det har blivit dags att köra in Fiestan på besiktning. Har åkt på lite rost på ena hjulhuset bak, precis i toppen av hjulhuset så har det börjat flagna lite. Hur petiga är de med sånt på besiktningen, dvs måste jag riva bort det som är rostigt och spackla skiten, eller kan det vara?

Med hjulhuset så menar jag stänkskärmen rakt ovanför ena bakdäcket... :rolleyes:
 

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Är det viktigt med tanke på din och andras säkerhet på vägarna? -Nej. alltså skiter bilprovningen i det. De kollar bara rost i balkar och infästningar m.m.
 

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
Slurken skrev:
Är det viktigt med tanke på din och andras säkerhet på vägarna? -Nej. alltså skiter bilprovningen i det. De kollar bara rost i balkar och infästningar m.m.


Yehehehes! Jag skiter i det!

Dock har jag hört något i stil med att om man kan skära sig på det så slår de ner på det? Eftersom det flagnar så blir det ju lite vassa kanter?

Tack för svaret!!!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Qvint skrev:
Yehehehes! Jag skiter i det!

Dock har jag hört något i stil med att om man kan skära sig på det så slår de ner på det? Eftersom det flagnar så blir det ju lite vassa kanter?

Tack för svaret!!!
Vassa skärmar är en grej, har du fått in gångaren i hjulhuset är den antagligen redan död ändå, så de lär du nog inte bli underkänd på.
 

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Qvint skrev:
Yehehehes! Jag skiter i det!

Dock har jag hört något i stil med att om man kan skära sig på det så slår de ner på det? Eftersom det flagnar så blir det ju lite vassa kanter?

Tack för svaret!!!

Om halva skärmen är bortrostad så kanske dom har något att säga. Men sätt lite silvertejp över så att det inte finns några vassa kanter. Då kan de ju knappast klaga :hihi

http://www.bilprovningen.se/externt...FE1A9BE7715C1256F55003312D3!opendocument&m=17
 

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
Slurken skrev:
Men sätt lite silvertejp över så att det inte finns några vassa kanter. Då kan de ju knappast klaga :hihi


haha, fan vad begåvat!!! att jag inte tänkte på det! problem solved!

Månge tack!
 

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
Slurken skrev:
Om halva skärmen är bortrostad så kanske dom har något att säga. Men sätt lite silvertejp över så att det inte finns några vassa kanter. Då kan de ju knappast klaga :hihi

Tyvärr så hade min kompis samma problem och hon satt silvertejp! Det funkade tills för 1 år sedan då de gjorde om reglerna så att man inte blir godkänd med vassa kanter eller silver/eltejp längre! TYVÄRR!!
:huvet
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
japp om man kan skära sig e de olagligt..men de löser silver tejp :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top