Bildäcksbyte

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Nån som vet något billigt och bra ställe som kan byta bildäck åt mig i Umeå? Förre ägaren bytte på verkstad och då går det förståss inte att rubba bultjävlarna...
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Stefan tog ju tillbaka sin muttermaskin, annars hade det gått att göra på klubben....
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Otroligt nog så har vi prövat med både muttermaskin och hävstång. Men när tre av fem inte gick att rubba på vänster fram gav jag upp...

Måste ha haft manliga muttermaskiner på firman förre ägaren bytte på....
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag fick göra en två meters förlängare av ett rör i dag för att få lös framhjulen. J-la idioter som drar däcket tills dom är blå i ansiktet. Att dom inte smörjer bultarna före underlättar inte. :finger
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Mell skrev:
Jag fick göra en två meters förlängare av ett rör i dag för att få lös framhjulen. J-la idioter som drar däcket tills dom är blå i ansiktet. Att dom inte smörjer bultarna före underlättar inte. :finger

Det måste vara det enklaste sättet att ge sig själva mer jobb. Dra dem fethårt så kommer puckona tillbaks!

Nu verkar det som jag måste lämna in den *både* för att byta filter och olja samt däcken eftersom jag behöver en 34 eller 36 hylsa för att få bort filterhelvetet. Gott om verktyg har man ont om och Claes Olson hade inte större än 32mm.

Fett missnöjd är man.

Att man aldrig lär sig, det är bara att lämna in på en gång istället för att försöka själv! Nu kostade det mig 500 spänn i onödigt inköpta verktyg samt att jag var tvungen att slå i oljan utan att byta filtret = ny olja igen när filtret skall bytas....

gaaaaaaahhhhh!
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Mell skrev:
Jag fick göra en två meters förlängare av ett rör i dag för att få lös framhjulen. J-la idioter som drar däcket tills dom är blå i ansiktet. Att dom inte smörjer bultarna före underlättar inte. :finger

Jag hadde samma problem med mitt framhjul det blev mutterdragare för att få loss det :(
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Verktyget i verktygssatsen till 750r, tl1000s, mfl, det för att ta lös bakdäcket, är storlek 36. :7peta
 
Last edited:

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkersberga, Stockholm
Hoj
Kawwa zx6r
Decson skrev:
riktigt fälgkors och järnrör som förlängning

Detta är den klart bästa lösningen när hjulbultarna sitter fast. Ju längre järnrör man har att hänga på desto lättare blir det att få loss bultarna
 
Last edited:

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
nånstans utanför Hedemora
Hoj
på jakt
i skolan på personbilsservicen (eget val) skulle vi dra åt hjulen med RÄTT moment, och det klarade man då sittandes med halvmeterlång momentskaft utan att behöva ta i allt för förfärligt.

grejerna sitter väl bäst med rätt moment och inte högst moment?
 

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Störrsta problemet är nog att skruvarna ärjar fast, speciellt i alufälgar. Lite smorsel gör susen varje gång man byter däck. :fakta
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Jag orkade inte bråka med skiten nå mer så jag lämnade in den och fick bytet av däck samt olja och oljefilter för en 500 jämnt. Ganska ok.

Men man skäms ju lite kanske...
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top