Bild på nya Firebladen

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
estetiskt va ju inte den där avsmalnande framkåpan och sen bred igen nått vidare. men finns det rejält pulver o teknik i grejerna så glömmer man såklart sådana petitesser snabbt :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite samma stuk som på den nya CBR250RR, vilket var väntat.
Ser skapligt designmässigt återhållsam ut på ganska typiskt hondasätt.
Den fula cancersvulsten till skylthållare lär ju plockas bort det första som händer när den kommer innanför garageporten, tillsammans med avgasröret. :hihi

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Tycker det ser rätt bra ut, bättre linjer än den nuvarande! Gillar inte utseendet på den nuvarande Bladen. Vet att det korta, höga stuket ska föra tankarna till viktcentralicering men tycker det ser för oaerodynamiskt ut.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jäfflar va snygg!:kär
Tänk er den i svart med ett tonat kåpglas, rensa bakdelen och på med ett brölsystem!
Honda is back!:yoparty

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Jäfflar va snygg!:kär
Tänk er den i svart med ett tonat kåpglas, rensa bakdelen och på med ett brölsystem!
Honda is back!:yoparty

Jag hade väl inte ropat hej riktigt ännu. De flesta verkar påstå att det handlar om samma rova, ram och sving som nuvarande modell, så antagligen bara ett elektronikpaket och nytt utseende. Räcker inte riktigt i min värld för att mäta sig med konkurrenterna.

Fast jag hoppas nästan det är sant, det ger mig hopp om RVF1000 :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hade väl inte ropat hej riktigt ännu. De flesta verkar påstå att det handlar om samma rova, ram och sving som nuvarande modell, så antagligen bara ett elektronikpaket och nytt utseende. Räcker inte riktigt i min värld för att mäta sig med konkurrenterna.

Fast jag hoppas nästan det är sant, det ger mig hopp om RVF1000 :banana

Jo, ramen ser ju ut att vara samma, motorkåpan som är med på bilderna ser väldigt lik ut. De kan ju ha gjort väldigt mycket uppdateringar, och tyckt att ramen och motorn blev tillräckligt bra med det.
Fast, de har ju pratat om vad de skulle göra med firebladen och RCVn, och spånat över att göra bladen till mer av en gathoj, och skapa en ny "billig" fullblods sporthoj av RCVn.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Första tanken är att den påminner om hur modellen såg ut 2002-2003, som är attraktiv än idag i mitt tycke.
Fireblade 2008 fick inte det varmaste mottagandet men som senare blev en ganska vanlig hoj på bandagar tills BMW S1000RR äntrade scenen.
Antalet sålda Fireblades 2012-2016 kan inte vara en siffra Honda är stolta över.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Antalet sålda Fireblades 2012-2016 kan inte vara en siffra Honda är stolta över.

Firebladen var väl mest sålda sporthoj i Sverige 2008 men blev nog inte tillräckligt uppdaterad 2012 för att dom märkestrogna skulle byta upp sig. Sedan så kanske problemen på -08:eek:rna med växellådor,vevaxlar och oljeförbrukning gav den lite dåligt rykte?

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tycker det verkar vara ett stort lyft designmässigt åtminstone, även om bilderna är lite dåliga att vara säker.
Resten är väl lite tidigt att uttala sig om, men det är väl lite honda att hålla tillbaka är jag rädd.

VFR800 till exempel?

Tycker den mer verkat hämtat inspiration från en futura. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA