Bilder Fatbar mm på Hornet?

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Jag letar bilder på hur Honda Hornet ser ut med Fatbar och andra typer av eftermarknadsstyren. Posta det ni har och kommentera gärna hur ni upplever körställningen.
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
ingen fatbar men byta till ett crosstyre är helt klart o rekomendera. blir en helt annan hoj o köra. har tyvärr inga bilder på denna dator.
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09




Hmm, hade tydligen inte så bra bilder på styret..
Fatbar kopia med såna här risers



Gillar inte fågelpinnen så fatbar blev valet när cross styre skulle på plats(hade ett liggande sen yamaha 426 tiden)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Gillar inte fågelpinnen så fatbar blev valet när cross styre skulle på plats(hade ett liggande sen yamaha 426 tiden)

tja, jag har ju gjutna styrfästen på min hornet 900 så jag köpte ett svart vanligt crosstyre och dumpade fågelpinnen. har dock inte kört hojen än, finns risken att jag kommer känna av några bieffekter av att ha tagit bort den i form av instabilitet eller mer vibrationer? för det ser ju onekligen snyggare ut utan den och jag kom inte på något billigt alternativ till att byta styrfästen till 28,6 mm.
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Hade Fatbar på min S3:a men jag fick så j***a ont i handlederna av det eftersom det är så rakt.
Har satt på orginalstyret nu under vintern så jag får utverdera om det är värt det eller inte under sommaren..

"Impfaktorn" skönk ordentligt av det kromade elendet som dom satt dit från början, så förmodligen byter jag tillbaka till Rentalstyret efter någon provtur.




Breda styren är ballt..:yoparty
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hade Fatbar på min S3:a men jag fick så j***a ont i handlederna av det eftersom det är så rakt.

ont i handlederna? haft mitt crosstyre på hela förra säsongen och körde närmare 600 mil med det nere i europa och kände aldrig något sånt!?
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
ont i handlederna? haft mitt crosstyre på hela förra säsongen och körde närmare 600 mil med det nere i europa och kände aldrig något sånt!?

Kan vara så att sittstälningen på S3:an är anurlunda mot Horneten, eller så är det jag som inte är skapt som alla andra..
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Kan vara så att sittstälningen på S3:an är anurlunda mot Horneten, eller så är det jag som inte är skapt som alla andra..

kanske hjälper om du skaffar en höjning till styrfästet och får upp styret lite?
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
kanske hjälper om du skaffar en höjning till styrfästet och får upp styret lite?


Jag har höjt styret ca 3cm..
Skulle snarare vilja få ner det en liten bit.
Men ska som sagt prova lite olika varianter till sommaren.
 
Last edited:

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Mot Motala
Hoj
goped, hornet 900
Har cross styre och det var skillnad som natt och dag från orginal. själv är jag skit nöjd med mitt..
 

Bifogat

  • digitalkamera 029.JPG
    digitalkamera 029.JPG
    92 KB · Visningar: 349

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Skövde
Hoj
Mattsvart litertwin
Bytte styre på min förra Hornet och det blev helt klart mycket skönare och en helt annan hoj...
 

Bifogat

  • 12.jpg
    12.jpg
    85.5 KB · Visningar: 267
Last edited:

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Hade Fatbar på min S3:a men jag fick så j***a ont i handlederna av det eftersom det är så rakt.
Har satt på orginalstyret nu under vintern så jag får utverdera om det är värt det eller inte under sommaren..

"Impfaktorn" skönk ordentligt av det kromade elendet som dom satt dit från början, så förmodligen byter jag tillbaka till Rentalstyret efter någon provtur.




Breda styren är ballt..:yoparty

Finns ju olika bockningar på fatbarstyrena+ att man får ju vrida det fram/bak så det passar din körstil o dina handleder:)

tja, jag har ju gjutna styrfästen på min hornet 900 så jag köpte ett svart vanligt crosstyre och dumpade fågelpinnen. har dock inte kört hojen än, finns risken att jag kommer känna av några bieffekter av att ha tagit bort den i form av instabilitet eller mer vibrationer? för det ser ju onekligen snyggare ut utan den och jag kom inte på något billigt alternativ till att byta styrfästen till 28,6 mm.

Sitter gjutna styrfästen på 600:an också, det e där risers:erna kommer in .Bara att sätta dit såna så får du plats med fat bar också. Fågelpinnen sitter inte där för syns skull,misstänker att det kan bli klent utan (pinnen). Jag hade Aldrig kört med ett styre där fågelpinnen var bortplockad,känns inte som det skulle vara trevligt om nu styret fick för sig nån dumhet bara för att man försvagat det genom att plocka bort fågelpinnen.
Passar på att slänga in ett relativt nytaget kort från vinterförvaringen
 

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Härligt att det kommer upp lite bilder! Skriv gärna vilket märke ni har.

En annan fråga, är det något som man måste byta när man sätter på ett farbar? Så som handtag, styrändar?
 

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Fatbarstyre på "nya" Horneten, just nu sitter originalspeglarna på, ev ska dessa bytas. Nu är det även Biltema "risers" och dessa skall garanterat bytas mot snyggare.

Styret skall kapas ca. 1,5cm på vardera sida oxå.

Några bilder...

IMG_3336.jpg


IMG_3337.jpg


IMG_3338.jpg


IMG_3339.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top