Här finns några bilder från Rörken idag, jag kom sent och åkte efter en kort visit men här är några bilder jag tog.
http://www.simba.se/Rorken20040424/index.htm
http://www.simba.se/Rorken20040424/index.htm
Last edited:
sandstream71 skrev:Ett par frågor från en oinvigd: Är det en gokartbana ni kör på? Får vem som helst komma och åka?
En kompis nämnde att det fanns en gokartbana i Uppsala som man kunde åka hoj på en kväll i veckan så det är därför jag undrar.
WestW skrev:Ny hoj TroLliS? Eller faller du bara på knä ändå när du ser en Ducati?
sandstream71 skrev:WestW: Tackar!
Kanske lite för mycket folk för en blyg kille
Finns det något mönster från tidigare år när det gäller antalet deltagare? (Tex ca 50 st i maj, 100 i juni, 120 i juli etc)
sandstream71 skrev:WestW: Tackar!
Kanske lite för mycket folk för en blyg kille
Finns det något mönster från tidigare år när det gäller antalet deltagare? (Tex ca 50 st i maj, 100 i juni, 120 i juli etc)
sandstream71 skrev:Låter jäkligt bra!
Problemet med min hoj och matchande kläder är att alla tror att man är en hejare på att köra hoj
Knäpuckarna är släta som en babystjärt och det är ganska långt kvar tills de ser ut som frugans häck men det blir kanske ändring på det efter måndag.
sandstream71 skrev:Låter jäkligt bra!
Problemet med min hoj och matchande kläder är att alla tror att man är en hejare på att köra hoj
Knäpuckarna är släta som en babystjärt och det är ganska långt kvar tills de ser ut som frugans häck men det blir kanske ändring på det efter måndag.
ReDan skrev:Bara komma och köra, läs länkarna som skrevs ovan.
Man blir väldigt mycket bättre chafför om man tränar på kurvtagning
under lugna omständigheter som Rörken kan erbjuda.
Det är inte helt klart ännu. Arbete pågår.Bear skrev:Måste ju säga att lördag em var väldigt kul, trots att hojen kanske inte var helt klar.......
Tyvärr var denna gång troligen den sista i år !!
Anledningen är den att vissa försäkringsbolag har bestämt sig att det är bättre att man tränar kurvtagning i trafiken istället för under lugna omständigheter... :kocko
TryggHansa är ett bolag som från och med i år inte godkänner kurv- och bromstekninks övningar på inhängnat område, detta innebär att man inte tillåts att köra på t.ex. Rörken i år om man har försäkringen i TryggHansa.
Någon som vet en bra rondell att träna i......
//B
Kreuger skrev:Jag kan låna dina puckar några varv så har du nåt att visa upp när du kommer hem
Bear skrev:Anledningen är den att vissa försäkringsbolag har bestämt sig att det är bättre att man tränar kurvtagning i trafiken istället för under lugna omständigheter... :kocko
TryggHansa är ett bolag som från och med i år inte godkänner kurv- och bromstekninks övningar på inhängnat område, detta innebär att man inte tillåts att köra på t.ex. Rörken i år om man har försäkringen i TryggHansa.//B
sandstream71 skrev:Tur att man bara har trafikförsäkring
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |