Bilder från RR-träningen igår

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lägger ut ett par bilder från RR-träningen igår.
Passade på att köra in nya skinnstället från Moped & Motortjänst www.mopedochmotor.com :)
Kenneth Wikman var där och fotade och som vanligt så är det helt fenomenala bilder han tar. ( Å andra sidan kostar hans kamera nästan lika mycket som min hoj ). Han kan vi hyra in till våra bandagar och få körningarna dokumenterade :tummenupp

Bifogat

• Kenneth 126_2626-2.jpg
    Kenneth 126_2626-2.jpg
    60.5 KB · Visningar: 103
  • Kenneth 126_2653-2.jpg
    Kenneth 126_2653-2.jpg
    45.7 KB · Visningar: 102

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Fasen Kenneth det ser ut att gå minst 1 sekund snabbare med ditt nya skinnställ. Någon 58:a?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Tycker att det är tokroligt med bilder från körningarna.

Vad kostar det att "anlita" honom? Är det något man måste göra i förväg eller är det bara att ta det med honom när han är på plats?

- P -

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Peccus skrev:
Tycker att det är tokroligt med bilder från körningarna.

Vad kostar det att "anlita" honom? Är det något man måste göra i förväg eller är det bara att ta det med honom när han är på plats?

- P -

Som jag svarade Johan Brodin i ett pm då han frågade nästan samma sak.

Kenneth Wikman kan nog ha fler bilder från träningen men det är jag som mest brukar köpa honom att komma dit och fota så då blir de flesta bilderna på mig :)

Jag tänkte att vi kunde gå ihop och leja Kenneth W till att fota på några bandagar samt på någon träning. (Han måste ju givetvis ha tid att komma också.) Men går vi ihop ett gäng och kanske lägger 50-100:- per skalle så får han i alla fall till bensinpengar och att köpa lite käk eller fika för att han ställer upp och tar sig tid att komma till banan och fota. Det är säkert fler än jag som är intresserad av att ha grymt fotade bilder så därför tänkte jag att ni andra också kunde vara med och dela så får ni också schyssta bilder.
Man får inte heller glömma all tid som läggs på efterarbete med att sortera ut alla bilder, photoshoppa och sedan maila till folk. Dessutom är det inte billigt att köpa en värstingkamerautrustning heller. Han är ju dessutom overkligt duktig på att fota så bliderna han tar blir makalöst bra.

Ni har ju några smakprov från i höstas på www.n-trade.se/rr

Kom också ihåg att alla bilder som jag har lagt ut där han har fotat är lågupplösta. I högupplöst format är bilderna ännu bättre och ännu skarpare. Vissa har sån skärpa att man baxnar över hur det kan funka att ta sådana bilder på ett rörligt mål. Jag kör väl helt enkelt för sakta :)

mvh

/ Kenneth

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
RJ skrev:
Fasen Kenneth det ser ut att gå minst 1 sekund snabbare med ditt nya skinnställ. Någon 58:a?
Nej inga 58:eek:r ännu. Tog det ganska lungt igår. Test och labbade en del med fjädringsinställningen inför Falkenberg. Ser tyvärr ut som om jag får fortsätta med finjusteringar på Fredagsträningen där nere.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Andra bilden var det fin fartkänsla i :tummenupp

Beställde några bilder av Wikman förra gången han var och fotade på banan. Bilderna var grymma i full upplösning :Bugar . Kanske skulle lägga ut en för att visa. Srev ut en i A3 format för att testa och den blev kanon även om det var på vanligt papper med en enkel färgskrivare. Bilderna jag fick klarar nog av en rejäl förstoring. Jag kan lätt vara med på att slanat lite för att få några bilder av honom.

Lycka till på falkenberg

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Abloy skrev:
Andra bilden var det fin fartkänsla i :tummenupp

Beställde några bilder av Wikman förra gången han var och fotade på banan. Bilderna var grymma i full upplösning :Bugar . Kanske skulle lägga ut en för att visa. Srev ut en i A3 format för att testa och den blev kanon även om det var på vanligt papper med en enkel färgskrivare. Bilderna jag fick klarar nog av en rejäl förstoring. Jag kan lätt vara med på att slanat lite för att få några bilder av honom.

Lycka till på falkenberg
Japp, jag kan också tänka mig att betala en penning för att få träningarna dokumenterade helt klart. 50-100.- per gång låter klart värt det.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
RJ skrev:
Ingen 58:a ännu, men väl nytt personbästa (59.44) på förra träningen. En del är säkert nya stället och nya hjälmens förtjänst. Mer strömlinjeformad och smidigare = snabbare :)
Fullständiga rapporter om det som händer hittar ni alltid på N-TRADE RACING webbplatsen. Den uppdateras ganska ofta :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping