Bilder KTM klubbens trackday Sviestad 2011

Duddan

Slide in - Burn out
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 950 Super Enduro R 2006 och Yamaga YZ450F 2010
http://www.ktmclub.duddan.se

1313793497_resized.jpg
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Finfina foton, skoj med duktig fotonisse :)

/mattias
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Alltid undrat: "Ready to race" vill man hela tiden profilera sig med i Swe, när det egentligen är precis tvärtom där det verkligen gäller = i kungaklassen. KTM Scandinavia har ju inte ens något officiellt storteam o nån slags struktur på sin asfaltsracing i Pro Sbk + BoTT. "KTM Racing" vad menas egentligen, man satsar ju inte en spänn på det atm. :confused:
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Tack för de fina bilderna! :) Dålig timing av mig själv att vila de passen när det verkade knäppas mest kort.. var ju rätt trött efter att ha jobbat natten och kört direkt till Linköping.
 

Duddan

Slide in - Burn out
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 950 Super Enduro R 2006 och Yamaga YZ450F 2010
Alltid undrat: "Ready to race" vill man hela tiden profilera sig med i Swe, när det egentligen är precis tvärtom där det verkligen gäller = i kungaklassen. KTM Scandinavia har ju inte ens något officiellt storteam o nån slags struktur på sin asfaltsracing i Pro Sbk + BoTT. "KTM Racing" vad menas egentligen, man satsar ju inte en spänn på det atm. :confused:

Gissar nog att man menar sitt arv i de grenar med smutsigt underlag.
Asfaltshojarna är ju relativt nya i märkets sortiment...

Mina 0.02 $
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Alltid undrat: "Ready to race" vill man hela tiden profilera sig med i Swe

Jag tror de menar att deras hojar är sk "ready to race" klara typ ..

Och det är väl klart att om man jämför med liknande hojar så ligger det nog nått i det .

Bra chassien , bra bromsar , bra komponenter Fjädring tex ..

Mina 5 kronor :)
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Härligt ihopklippt film! alltid skönt att se sig själv på film.. i hjälmen är man Rossi, på film är man 2 meter superstel klump i mopedfart :näsblod

Hur många varv "råkade" Jensen åka på bakhjulet uppför backen tror du? :)
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Härligt ihopklippt film! alltid skönt att se sig själv på film.. i hjälmen är man Rossi, på film är man 2 meter superstel klump i mopedfart :näsblod

Hur många varv "råkade" Jensen åka på bakhjulet uppför backen tror du? :)
hehe ja det känns som om man kör warpspeed ibland å e kung.. sen kommer de någon å tutar om...


minst 50 % iallafall :D :yoparty
Mina fastnade inte på film :huvet
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Gissar nog att man menar sitt arv i de grenar med smutsigt underlag.
Asfaltshojarna är ju relativt nya i märkets sortiment...

Mina 0.02 $

Tack för fina bilder!

Ett tips från mig som råkar jobba med kameror...


Nästa gång, pröva följande med din (var det en D90, han inte riktig se när jag gasa förbi) kamera:

Sätt kameran på seriebildstagning
Sätt kameran på S (slutar prioritering) och pröva att välja en slutartid på ca 1/125-dels sekund.
Sikta mot den del på banan där du vill fånga bilden, tryck ner avtryckarknappen halvvägs för att fokusera. När du väl hittat fokus på den platsen du vill, knäpp av autofokusen på objektivet till manuell fokus - rör inget mer.

Nu är det bara att ställa dig stadigt, kameran till ögat, följ med hojen i sökaren, precis när hojen börjar närma sig dit område där du vill ta bilderna så följer du med hojen (och som det kallas "panorerar") samtidigt som du håller ner avtryckaren och skjuter en serie bilder. Resultat blir att du får bilder där hojen är skarp men bakgrunden är i rörelse. Detta kräver träning!
Anledningen till att man inte vill ha för snabb slutartid är för att det ser ut som hojen står still - ingenting signalerar fart.

Om det blir för skarp bakgrund så väljer du en långsammare slutartid typ 1/80-dels sekund, om det blir för suddig åkare så kan du behöva höja slutartiden eller bara helt enkelt bli bättre på att panorera.

Om du inte vill knäppa av till manuell fokus så kan du också välja dynamisk AF.

Såklart har också objektivets kvalitet/prestanda påverkan på hur snabb kameran är.

Tack ännu en gång för att du tog dig tid att fota, jag fanns med på ganska många bilder:tummenupp
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top