Bilder på Aprilia MX Projektet

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Tjena!

Fick tummen ur idag och slipade ner min instrument panel, värmeskyddet på avgasröret och grejade lite med lyktkåpan.

Intrument panelen:

Slipade ner den och lackade den i silvermetallic. Blev nöjd. Allt jag lackat innan har blivit crap men denna blev bra. Beror nog på färgen, mer om det sen. Edit: Lackade inte insidan som ni ser, såg ingen anledning till det.

Värmeskyddet:

Slipade ner och lackade med samma färg. Den är någorlunda värmetålig, skyddet blir dock inte så varmt. Har ingen bild på det.

Lyktkåpan:

Jag är klantig, det går inte att komma ifrån.
Jag skulle bara ta bort ett klistermärke men det slutade med spackling och slipning. Märket satt så hårt så jag tog en kniv och ja, det blev fina märken även fast jag var såå försiktig.
Nu är den nedslipad men jag måste spackla en gång till. Kan man använda vanligt Plastic Padding? För det gjorde jag :gnissla
Färgen jag köpte som var silver var mycket bra. Den gav en fin och bra yta och var enkel att lacka med, lite rinnig innan man fick in tekniken dock. Det blir definitivt samma märke till lyktkåpan om jag inte lämnar in den för bättre finish.

Är inte så hemma på lack/spackel mm.

När jag är färdig med lyktkåpan kommer den vara som ny iallafall, det har jag bestämt mig för.
Vilken färg på lyktkåpan tycker ni?
Silver som på det jag redan lackat, blanksvart, vit.. :va

Det blir många småupdates men en film Kommer dyka upp.
Jag ska bara få ihop allt, lacka allt, skaffa kedja, hämta bakskärmen, lämna in hojen för bestyckning. Men sen kommer filmen :D

Peace

Bifogat

• P1010001.JPG
    P1010001.JPG
    45.5 KB · Visningar: 59
  • P1010004.JPG
    P1010004.JPG
    58.4 KB · Visningar: 71
  • P1010009.JPG
    P1010009.JPG
    45.2 KB · Visningar: 70
  • P1010005.JPG
    P1010005.JPG
    51.3 KB · Visningar: 79

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Blingbling :)

Har inte du en tråd med ditt projekt? varför inte lägga bilderna där isåfall :gnissla

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Härligt! Hade du tagit orginal instrument-panelen? eller var det en ny?

Jag MÅSTE se den sen när du är klar!!! :yoparty

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Du fegar inte med spacklet ser jag :D Ser fan bra ut annars! men chilla med spacklet så blir de billigare och mindre jobb :tomten

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Cyren skrev:
Du fegar inte med spacklet ser jag :D Ser fan bra ut annars! men chilla med spacklet så blir de billigare och mindre jobb :tomten

Mmm jag vet. Har inte spacklat förut men jag märkte efter 1h slipning att det kanske var lite mycket spackel :D

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Svanen skrev:
Mmm jag vet. Har inte spacklat förut men jag märkte efter 1h slipning att det kanske var lite mycket spackel :D
hehe du skulle bara veta hur mycket spackel jag har slipat bort på det viset på mina kåpor... har slösat bort en hel burk och nu kanske det sitter 1/10 på hojjen och resten liggersom damm i källaren :)

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
!ante skrev:
hehe du skulle bara veta hur mycket spackel jag har slipat bort på det viset på mina kåpor... har slösat bort en hel burk och nu kanske det sitter 1/10 på hojjen och resten liggersom damm i källaren :)

:rofl

Spackel är numera min bästa vän.
Jag har aldrig tänkt på hur mycket man kan göra med spackel..
Sätta igen hål, laga repor, fylla grejor, mata katten, droga bruden, användningsområdena är alldeles för många.
Har alltid en burk med mig om jag blir sugen :gnissla

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...