Bilder på min R1:a fighter

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så nu börjar mitt projekt fighter "light"-edition närma sig färdig stadiet.

Det som fortfarande är kvar är att införskaffa riktiga E-märkta miniblinkers både fram och bak. Dom som sitter på nu är bara ett dom jag råkade ha hemma.
Samt att jag måste skaffa någon slags backspegel. Man är ju helt paranoid när man är ute och kör och inte ser vem som är bakom.
Speglarna blir troligtvis styrändemonterade.

Skärmen/kåpan fungerar över mina förväntningar. Den styr verkligen undan fartvinden på bra sätt. Visst, det är lite mer blåst när man kör men inte mycket.

Jag ville ha en cleant och lågt utseende och det tycker jag att det blev.
Vad tycker ni ?
 

Bifogat

  • Fighter_Light_4.jpg
    Fighter_Light_4.jpg
    82.9 KB · Visningar: 780
  • Fighter_Light_2.jpg
    Fighter_Light_2.jpg
    75.4 KB · Visningar: 523
  • Fighter_Light_1.jpg
    Fighter_Light_1.jpg
    66.4 KB · Visningar: 416
  • Fighter_Light_3.jpg
    Fighter_Light_3.jpg
    79 KB · Visningar: 845
  • Fighter_Light_5.jpg
    Fighter_Light_5.jpg
    71.6 KB · Visningar: 285

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Snygg o clean. Väldigt nice med den svarta sadeln... Snygga klassiska fighter-lampor. -men var är crosstyret? :rolleyes:
 

Gabor

Guest
Bygge

:tummenupp , jag bara älskar sådant här......

Vart har du köpt vindskivan, behöver en jag med till min Moto Martin fighter..

Bra bygge, hoppas du är riktigt nöjd..... :tummenupp
 

Gabor

Guest
Mitt bygge,.....

Tjena , så här ser mitt bygge ut,innan ombyggnation till i år...

Nu står en del grejor i lackbåset, lite eldragning kvar.. mm..kommer bilder snart
 

Bifogat

  • 85709.JPG
    85709.JPG
    8.4 KB · Visningar: 379

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
RoDe skrev:
Vad är det för mening med att bygga fighter utan crosstyre??? :va

Skulle jag montera crosstyre så skulle hela fronten se högre ut och jag ville ha den låg. Plus att jag hade inte råd att inhandla en övre styrkrona samt styre.
Men jag är ändå nöjd med resultatet.

tassen skrev:
Vart har du köpt vindskivan, behöver en jag med till min Moto Martin fighter..
Jag gjöt den själv i glasfiber. Ville få den att följa R1:ans instrumentering någorlunda.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39994
 

Gabor

Guest
Wiseguy skrev:
Skulle jag montera crosstyre så skulle hela fronten se högre ut och jag ville ha den låg. Plus att jag hade inte råd att inhandla en övre styrkrona samt styre.
Men jag är ändå nöjd med resultatet.


Jag gjöt den själv i glasfiber. Ville få den att följa R1:ans instrumentering någorlunda.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39994

Crosstyre...ändra det till DRAG BAR, rkt styre,typ fågelpinne,det har jag monterat till i år.
har kört med låg styre i två år, dags att förnya sig.
Appropå windscreen, jag gör som du, gör en form och plastar.... :tummenupp
 

Bifogat

  • IMGP2489[1].JPG
    IMGP2489[1].JPG
    8.8 KB · Visningar: 294
Last edited:

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RGV 250 -92
Vad kostar det att konvertera en sporthoj till en streetfighter ?
Nice hoj för övrigt även fast jag tycker att man antingen skall låta hojen vara eller ta steget fullt ut mot streetfighter. :tummenupp
 

Gabor

Guest
Carbon skrev:
Vad kostar det att konvertera en sporthoj till en streetfighter ?
Nice hoj för övrigt även fast jag tycker att man antingen skall låta hojen vara eller ta steget fullt ut mot streetfighter. :tummenupp

Beror på exakt vad du vill göra och vilken hoj som är utgångsmaterialet.

Eget arbete plus material allt från inget till oändligt skulle jag påstå....

Mitt bygge MotoMartinen, i dagens läge kostade mig ca 45000:- med inköp och en hel massa nya delar o godsaker....klart personlig hoj å lätt...å snabb.
å det bästa av allt...billig i försäkring..en 84a........ :tummenupp
 

HanneZ

Guest
Fräck! Jag ogillar fortf. lycktorna o tycker t.o.m. att acerbis lyset ser fräckare ut men de verkar bara vara jag kvar som tycker de!

/ Hannes
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ett till skäl till att jag inte monterade crosstyre är att då skulle jag vara tvungen att hitta något annat sätt att montera min styrdämpare. Den får nämligen inte plats tillsammans med crosstyre och risers. :(
 

Gabor

Guest
HanneZ skrev:
Fräck! Jag ogillar fortf. lycktorna o tycker t.o.m. att acerbis lyset ser fräckare ut men de verkar bara vara jag kvar som tycker de!

/ Hannes

Bra HanneZ, jag tycker som du å ändå inte....
Skt fräck hoj rakt igenom, du har rätt i att alla får bygga som dom vill....Du gillar Accerbis andra gör det inte........de har varit med länge nu....dags för förnyelse....
det är detta som är så kul med hojbyggeri....alla gör som dom vill....
Stå på och komm med mer ideer och syn punkter........oops, har jag tagit över tråden på R1 fightern....inte alls meningen..... :tummenupp
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nicko@K.A.P skrev:
Är det orig. kåpstag på?
Var det så det hette. Jag försökte komma på ordet tidigare.

Japp, det är inte modifierat någonting. Alla fästen för lampa/skärm är gjorda för att passa kåpstaget och inte tvärtom.
Tänkte först använda dom fästena jag beställde samma dag jag köpte lysena.
Tyvär så har jag fortfarande inte fått dom från handlaren. Leveranstider....ni vet.

Allting går att bygga tillbaka till orginal på mindre än en dag och det var ju en av tankarna bakom det hela. Tröttnar man så är det ju bara på med kåporna igen.
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Är inte ljuddämparen väldigt kort? eller är det en synvilla
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
The Saint skrev:
:tummenupp Toksnygg men du borde överväga att lacka kåpan över kutsen i samma sjyste röda färg.

Gjorde en snabb photoshoppad variant och den blev inte så snygg med rött cutslock. Det förstör det symetriska i utseendet. Röd/Vit/Svart och aluminium.

Däremot kanske det blir någon slags märke/symbol i någon färg på cutslocket. Håller på att fundera på det som bäst. Man får se..

Ken Keniff skrev:
Är inte ljuddämparen väldigt kort? eller är det en synvilla
150 mm kortare än orginal. Passade bättre tyckte jag. Den skymmer inte utrymmet mellan hjulet och undertrayen i det nuvarande formatet.
Ljudet är lite högre också.
Vid första turen trodde jag att något var fel för jag kände inte igen det murriga ljudet som hojen gjorde. Tog några minuter innan jag fattade att det var dämparen. :)
 

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RGV 250 -92
tassen skrev:
Beror på exakt vad du vill göra och vilken hoj som är utgångsmaterialet.

Eget arbete plus material allt från inget till oändligt skulle jag påstå....

Mitt bygge MotoMartinen, i dagens läge kostade mig ca 45000:- med inköp och en hel massa nya delar o godsaker....klart personlig hoj å lätt...å snabb.
å det bästa av allt...billig i försäkring..en 84a........ :tummenupp

Jag tänkte mest på standardmodifieringarna som framkåpan och crossstyre mm.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top