håller faktiskt med dig där och till nästa gång jag fotar liknande så får jag försöka lokalisera "felet"(förmodligen är väll jag den felande länken, men innan det är bevisat skyller jag på kameran och objektivet) =)Helt okej bilder. Det jag däremot saknar är avsaknaden av knallskärpa på rejsbilderna.
håller faktiskt med dig där och till nästa gång jag fotar liknande så får jag försöka lokalisera "felet"(förmodligen är väll jag den felande länken, men innan det är bevisat skyller jag på kameran och objektivet) =)
Enklast så.
Ett tips kan vara att köra med AI Servo, välja en specifik fokuspunkt och följa med en bit innan så kameran hinner jobba in sig på fokus. När målet når tänkt skottplats så fyrar du av och följer med efter bilden (som en golfsving). Då får du inga oberäkneliga skak som du inte kan förstå varför de uppstår. Samt bättre skärpa (oftast)
Okej, det ska jag komma ihåg, hur väljer man specifik fokuspunkt? jag borde väll kanske veta det men, det gör jag inte
Precis ovanför handgreppet, på baksidan, så har du två knappar. En * och en annan med punkter formade i ett +.
Tryck på den knappen med punkterna i en +formation och snurra på pekfingerhjulet. Så ser du hur punkterna belyses med rött och den punkt som lyser är den aktiva punkten.
Kul att se lite andras bilder därifrån.
Det var svårt att fota med så starkt ljus som det var.
Skulle vara kul att få gå runt med en press väst där, får försöka fixa det till en annan gång
Jag hade gärna haft en fin väst med texten "pree"/"fotograf" eller liknande, men kan tänka mig att det inte är så lätt att få det, eller???
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|