Bilder: STCC + Pro superbike 2/5

1000D

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
.
Igår blev det en tur till Mantorp Park för att få se lite STCC och Pro Superbike mm. Här kommer lite bilder, Lämna gärna en kommentar!:tummenupp

IMG_4249.jpg


IMG_4409-1.jpg


IMG_4418.jpg


IMG_4654-1.jpg


IMG_4779-1.jpg


IMG_4341-1.jpg


IMG_4589-1.jpg


IMG_4262-1.jpg


IMG_4233-2.jpg


IMG_4768.jpg


IMG_4012.jpg


IMG_4009.jpg


IMG_4047.jpg


IMG_4164.jpg


IMG_4723-1.jpg


IMG_4674-1.jpg


IMG_4676-1.jpg


IMG_4018-1.jpg


IMG_4112-1.jpg
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Helt okej bilder. Det jag däremot saknar är avsaknaden av knallskärpa på rejsbilderna.
 

1000D

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
.
Helt okej bilder. Det jag däremot saknar är avsaknaden av knallskärpa på rejsbilderna.
håller faktiskt med dig där och till nästa gång jag fotar liknande så får jag försöka lokalisera "felet"(förmodligen är väll jag den felande länken, men innan det är bevisat skyller jag på kameran och objektivet) =)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
håller faktiskt med dig där och till nästa gång jag fotar liknande så får jag försöka lokalisera "felet"(förmodligen är väll jag den felande länken, men innan det är bevisat skyller jag på kameran och objektivet) =)

:hihi Enklast så.

Ett tips kan vara att köra med AI Servo, välja en specifik fokuspunkt och följa med en bit innan så kameran hinner jobba in sig på fokus. När målet når tänkt skottplats så fyrar du av och följer med efter bilden (som en golfsving). Då får du inga oberäkneliga skak som du inte kan förstå varför de uppstår. Samt bättre skärpa (oftast)
 

1000D

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
.
:hihi Enklast så.

Ett tips kan vara att köra med AI Servo, välja en specifik fokuspunkt och följa med en bit innan så kameran hinner jobba in sig på fokus. När målet når tänkt skottplats så fyrar du av och följer med efter bilden (som en golfsving). Då får du inga oberäkneliga skak som du inte kan förstå varför de uppstår. Samt bättre skärpa (oftast)

Okej, det ska jag komma ihåg, hur väljer man specifik fokuspunkt? jag borde väll kanske veta det men, det gör jag inte :tungan
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Okej, det ska jag komma ihåg, hur väljer man specifik fokuspunkt? jag borde väll kanske veta det men, det gör jag inte :tungan

Precis ovanför handgreppet, på baksidan, så har du två knappar. En * och en annan med punkter formade i ett +.
Tryck på den knappen med punkterna i en +formation och snurra på pekfingerhjulet. Så ser du hur punkterna belyses med rött och den punkt som lyser är den aktiva punkten. :)
 

1000D

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
.
Precis ovanför handgreppet, på baksidan, så har du två knappar. En * och en annan med punkter formade i ett +.
Tryck på den knappen med punkterna i en +formation och snurra på pekfingerhjulet. Så ser du hur punkterna belyses med rött och den punkt som lyser är den aktiva punkten. :)

ahha, tack så mycket! :tummenupp
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Kul att se lite andras bilder därifrån.
Det var svårt att fota med så starkt ljus som det var.

Skulle vara kul att få gå runt med en press väst där, får försöka fixa det till en annan gång :)
 

1000D

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
.
Kul att se lite andras bilder därifrån.
Det var svårt att fota med så starkt ljus som det var.

Skulle vara kul att få gå runt med en press väst där, får försöka fixa det till en annan gång :)

Jag hade gärna haft en fin väst med texten "press"/"fotograf" eller liknande, men kan tänka mig att det inte är så lätt att få det, eller???
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jag hade gärna haft en fin väst med texten "pree"/"fotograf" eller liknande, men kan tänka mig att det inte är så lätt att få det, eller???

Jag har lyckats få en MEDIAväst EN gång. Då var det för Bomber Magazine (man måste ha en uppdragsgivare i ryggen eller en bildbyrå som ger en accreditering)
Så nej, det är inte helt lätt. Snudd på omöjligt om du inte har uppdragsgivare.

Sen att jag plåtade allt annat med hör ju inte hit. ;)
STCC 070422
 

1000D

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
.
Det är inte helt lätt att få en uppdragsgivare heller, t.ex. tidning eller liknande, men det vore riktigt skoj att få komma så pass nära som man kan göra med en fin mediaväst! några tips?? :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top