Bilen körde rakt in i sidan på motorcykeln och slungade dem av vägen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hmm... En bidragande orsak kan vara att de utgår från att motorcyklister kör i den lagstadgade hastigheten. Men hur ofta händer det egentligen? För min egen del, typ vääääldigt sällan.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Mattias skrev:
Hmm... En bidragande orsak kan vara att de utgår från att motoryklister kör i en lagstadgade hastigheten. Men hur ofta händer det egentligen? För min egen del, typ vääääldigt sällan.

Förvisso.. Men om man inte är HELT säker på att hinna över så anser jag att man ska vänta.
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Biturbo skrev:
http://expressen.se/index.jsp?a=168498

Kanske varit uppe förut.

Men återigen en ouppmärksam bilist. Det skulle vara intressant att se hur många % av olyckorna "ouppmärksamma bilister" ställer till med för oss hojåkare..

Håller med "lite". "Ofta" är det ju så OXÅ att hojjen körde i "230 blås" å då e det svårt att se den komma. Jag som KÖR hoj (satt i bil då) har ju tom vart nära å smälla en hoj som kom i över 200 blås på 90 sträcka. Vet inte om man kan kalla det hojförarens eller bilistens fel men visst, många gånger så e det ouppmärksamma bilister!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Biturbo skrev:
http://expressen.se/index.jsp?a=168498

Kanske varit uppe förut.

Men återigen en ouppmärksam bilist. Det skulle vara intressant att se hur många % av olyckorna "ouppmärksamma bilister" ställer till med för oss hojåkare..


Jag var centimeter från att bli omkullprejad av en bil igår.
Jag åkte i buss(och mc)-filen på värmdövägen. Utan att använda backspeglarna och utan att blinka kastar sig en volvo, som ligger i filen bredvid, över i mitt körfält för att komma in på avfarten som tar en vidare mot Sickla.

Jag blev så skraj att jag inte hann tuta eller göra något vettigt för att "ge igen". Tydligen blev han skitskraj han med för på avfarten stannade han intill vägrenen och släpte förbi mig. Sedan kröp han efter mig. I nästa korsing vände jag mig om och då vinkade han lite skamset. Förhoppninsgvis behövde han inte köra på någon för att lära sig använda blinkers och backspeglar.
 

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
"Bilens förare, en semesterledig polis, var ouppmärksam. Hon svängde vänster, men hann inte över och körde rakt in i Jerry och Emil."
Bra svängt fru Kling!
 

byfånen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sthlm
Hoj
retta -02 SÅLD
Det står inget om vad för sorts båge han körde.
45år och sonen bakpå.
Jag tror inte att han körde fort.
Hennes fel garanterat, helt och hållet.
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jag är så nojig att jag alltid åker ut i korsningar, över övergångsställen, gör omkörningar o.s.v med största försiktighet. Har haft kortet sen i våras och jag har redan varit med om att folk inte sett mig ett alldeles för stort antal gånger.

Läste på forumet att nån skrev att man ska räkna med att INGEN ser en, utgår man från det så klarar man sig en bra bit.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
pvcraketen skrev:
"Bilens förare, en semesterledig polis, var ouppmärksam. Hon svängde vänster, men hann inte över och körde rakt in i Jerry och Emil."
Bra svängt fru Kling!

Hmm.. Min erfarenhet säger mig att tjejer är med uppmärksamma / rädda i trafiken så det talar nog till bilförarens fördel.

Det som talar mot att det gick väldigt fort (får man ju hoppas) är ju att han faktiskt hade sin son bakpå.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Mang0 skrev:
Jag är så nojig att jag alltid åker ut i korsningar, över övergångsställen, gör omkörningar o.s.v med största försiktighet. Har haft kortet sen i våras och jag har redan varit med om att folk inte sett mig ett alldeles för stort antal gånger.

Läste på forumet att nån skrev att man ska räkna med att INGEN ser en, utgår man från det så klarar man sig en bra bit.

Precis.. jag har kopplat så båda mina lampor fram lyser konstant även vid haljljus för att synas så bra som möjligt samt at jag har den inställningen att inge ser att man kommer. Jag är också väldigt försiktig när jag åker där det finns möjlighet att missa mig.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
tycker det är i allmänhet svårare att bedömma MC´ns hastighet än en bil.. plus att bilen påkallar automastiskt mer uppmärksamhet då den är större osv... när man kör MC så kan man inte räkna med något.. man får helt enkelt vara paranoid för att överleva bilisten på MC´n alltid känna sig jagad... men det är inte så de skall behöva vara ...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top