Bilfälg på VFR sving. Hur bred måste fälgen vara för ett 190 däck?

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Jag tänkte sätta en bilfälg på ett av mina byggen som har VFR800 –02 sving. Tänkte köpa en vanlig 17” lättmetall fälg, men de finns i dimensionerna från 7” och uppåt.

Min fråga: Vad är det minsta däckbredden man kan ha på en 7 tums fälg? Vill helst ha runt 190-200 däck så att det ska vara körbart.

Om ni har några andra tips osv. så är jag tacksam.

Frän ide.
Välj en fälg så att det syns att det inte är en MC hjul

5,5-6" och 180 är ju ganska brukligt

Ca 150 fälg och 180 däck, 3 cm bredare däck än fälg.

7" blir 178 fälg + 3 cm, 208mm Alltså skulle ett 210 däck vara lämpligt.
Tvivlar på att det finns.

Det finns ju kreativa fälgmakare som kan bredda fälgar, så då borde dom kunna sticka av och göra den smalare också.
Eller så kränger du på ett 200 däck och bestämmer dig för att det blir bra:tummenupp

Mats

jag tänkte köra med spacers osv, men blir inte 210 lite för extremt? Vill kunna köra hojen på vägen, jag ska inte ha den stående i garaget...

Någon som vet någon som kan hjälpa med med att smalna en fälg för rimlig peng tror ni? då kan jag svarva bort lite på centrumet för att få den centrerad.

jag tänkte köra med spacers osv, men blir inte 210 lite för extremt? Vill kunna köra hojen på vägen, jag ska inte ha den stående i garaget...

Någon som vet någon som kan hjälpa med med att smalna en fälg för rimlig peng tror ni? då kan jag svarva bort lite på centrumet för att få den centrerad.

Borde gå att smalna av en fälg för under ett par tusingar, hos en riktig firma.

Men annars har jag svårt att tro att 210-bredd är något problem för vanlig körning. Jag har 200-däck och märker inte någon skillnad mot ett 190-däck. Men så kör jag inte bana heller...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick