tc82
hmmm...
Tjenare
Vad har ni för erfarenheter av folksam håller på att kolla bilförsäkring
Vad har ni för erfarenheter av folksam håller på att kolla bilförsäkring
Folksam, TryggHansa, Länsförsäkringar, IF är ju de stora som alltid fungerar bra. Det är de små som oftast kan vara billigare som man ska hoppa över för när det väl kommer till kritan så förstår man varför de är billiga.
Själv har jag allt hos LF förutom bilen som var en lusenlapp billigare per år hos TH och jag har använt mina bilförsäkringar lite för ofta hos LF för att det kändes bra att göra dem luspanka på grund av mig
Varför det själv har jag Dina och jag har utnyttjat försökringar ett par gånger, funkat klockrent måste jag säga till skillnad från bö*bolaget folksam, och Dina är bra mkt billigare än de större bolagen! Tycker ivf dina har skött sig klockrent hittills!
Trygghansa är ett annat sk bö*bolag som lovar mer än dom levererar, det kan min syster som mångårig kund till dem och troget betalat sin premie till dem intyga! Du kan få hennes nummer och fråga henne hur det gick för henne med th när hela undervåningen brann ut! Trots löfte om tak över huvud vid akuta situationer var det inte så enkelt, som tur är har hon en sidobyggnad som är inredd till en frisörslong tillika hennes arbetsplats, några madrasser var allt dom fick pengar till av th och där fick hon spendera sina nätterr med tre barn! Enligt deras reklam skall man få boende och matkuponger etc men inte ens det fick hon trots att hon inte kunde laga ngn mat nånstans så nej tack, de tre stora bolagen kan andra fortsätta å smörja arslena på men min pengar får dom inte!
Historien om morsans erfarenheter av folksam kan jag ta i nästa inlägg, men kort blev hon rammad av en gubbe som inte lämnade företräde trots att att högerregel gällde dömde folksam till morsans nackdel plus att gubben tog på sig allt på plats och bad så mkt om ursäkt! Det visade sig att båda hade samma bolg så jag antar att han hade lägre självrisk eller nått, typ!
Tror att de med höga premier inte vill ha dessa kunder. Alt att de inte har råd att ersätta/reparera skadan om kunden skulle krascha fordonet. Känns inte förtroendeingivande att välja ett bolag med hög premie, om nåt skulle hända.
Jag hade Mazda märkesförsäkring tidigare, låg i samma bolag men hette bara olika: Folksam och Mazda märkesförsäkring. Samma villkor men billigare premie hos Folksam. Gissa vart jag flyttade bilen…
Tror att de med höga premier inte vill ha dessa kunder.
Är nog det enda raka att göra varje år.Jag gör en Google sök på alla mina fordon varje varje år för att kolla bästa pris på försäkringar..
Folksam, TryggHansa, Länsförsäkringar, IF är ju de stora som alltid fungerar bra. Det är de små som oftast kan vara billigare som man ska hoppa över för när det väl kommer till kritan så förstår man varför de är billiga.
Själv har jag allt hos LF förutom bilen som var en lusentapp billigare per år hos TH och jag har använt mina bilförsäkringar lite för ofta hos LF för att det kändes bra att göra dem luspanka på grund av mig
Försäkringsbranschen är sjuk. Och då inte sjukt bra på modärn svenska utan sjukt dålig på det gamla språket.
Fick en 100% höjning på en bil i hushållet utan någon annan anledning än att de tydligen vill att vi lämnar. Här var det Gjensidige men förra gången var det Folksam. De vill tydligen inte ha trogna kunder oavsett bolag.
Sjukt på gammaldags svenska...
Egentligen är de väl shysstare att tacka nej än safta i för kung å fosterland..
Finns många olika kategorier av företag som oxå använder sig av den metoden..
Typ får vi jobbet så får vi iaf bra betalt..
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|