Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr går det nästan inte att äga en bil när man är under 25.Sök lite på skenförsäkring och billigaste försäkringsbolaget här, tro mig, ämnet har varit uppe förr...
Jag kan iofs göra det jobbet åt dig...
Skenförsäkring är allmänt avskytt, har man inte råd med saker och ting ska man inte ha dom.
Ingen vet vad försäkringen kommer att kosta på just dig med just det fordonet, utom just försäkringsbolagen, dvs, ring runt själv.
Nej visst... ska man som 18 årig snickare gå hemma som arbetslös bara för att man inte har råd med att försäkra en bil?!Hoztic skrev:Har man inte råd med saker och ting ska man inte ha dom.
Det hjälper inte att köpa en gammal tråkbil. Se de exempel i mitt förra inlägg.En variant är att ringa insplanet och be dom hitta billigaste försäkringen för dig. Brukar bli hyggligt billigt för mig.
Klart det GÅR att försäkra på sig själv även när man är 18, men man väljer lämpligtvis en äldre tråkbil som inte är så jävla dyr att försäkra, typ en gammal golf eller toyota corolla. Försäkra på farsan är en dålig ide om du vill bygga upp dina skadefria år/bonus. Ja, och beroende på förutsättnignar kanske det är skenförsäkring.
Nej, men det går ju trots allt att anpassa sig efter vad det kostar. Har man inte budget för det så kanske en M5 Touring inte är helt rätt första-bil, även om man jobbar som snickare?Nej visst... ska man som 18 årig snickare gå hemma som arbetslös bara för att man inte har råd med att försäkra en bil?!
Alla bor inte i stockholm... Ute på landsbygden finns det inga jävla tunnelbannor som man kan åka till jobbet med...
Nu behöver det ju inte vara en M5a för att försäkringen ska bli helt otroligt dyr... Hur vettigt är det egentligen att köpa tex en Polo tidigt 90-tal för runt 3000-4000kr och sedan stå och betala 7000-10000kr/år i trafikförsäkring tills man blir 25?Nej, men det går ju trots allt att anpassa sig efter vad det kostar. Har man inte budget för det så kanske en M5 Touring inte är helt rätt första-bil, även om man jobbar som snickare?
Dessutom är jag uppväxt utanför Gävle, så jag är fullt medveten om att man behöver egen bil när det går en buss om dagen eller så. Inte för att jag åker kommunalt här heller iofs, det går betydligt mycket fortare att cykla till jobbet![]()
Bonusen för skadefria år är väl borta sedan flera år?
Njae jag vet att den finns kvar hos vissa bolag iaf. Men är försumbar.
Ålder, vart man bor och hur många övriga försäkringar man har hos samma bolag påverkar helt klart mer.
Den är mer än försumbar! saluansvar har kvar den men den fungerar på ett bättre sätt. Från första året hamnar du i näst lägsta gruppen och du går upp i lägsta efter ett visst antal skadefria år, däremot om du klantar till det så hamnar du i en högre grupp och det var stor skillnad mellan högsta och lägsta! Jag är nu 20 och hade saluansvar för 1 år sedan!
som 18:åring är det bättre att "låna" bilen och att "kör någon under 25 bilen" är ikryssat.
Jo, fast på min bil som huvudsakligen jag ska använda så frågade dom "ska någon under 25 köra bilen" då frågade "vad händer om någon under 25 krockar med den om jag har sagt nej" och fick till svar att det blir en tusenlapp extra på självrisken.
Hade jag sagt ja skulle försäkringen ha blivit 1200:- dyrare per år...
Nu kör mina barn ytterst sällan "min" bil och krockar dom så får dom ta självrisken, något som försäkringsbolaget var helt ok med när jag sa hur lite dom skulle komma att använda den.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning