Bilist J***l

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
bilist j***l

Känner mig as lack fortfarande:mad:

Lite bakrund om det hela.

För tre dagar sen så va 2 av mina kompisar ute och körde.
Han som låg före visar lite spårval.När han börjar att gasa ut ur en vänster kurva(ca 70 km/h)så träffar hans bakhjul en ca 3 cm hög/djup asfaltskant på vägen vilket leder till att han får en highsider och flyger över styret och ner i backen.Han blir träffad av sin hoj 2 gånger innan både han och hojen stannar mitt på vägen.
Hojen gled mot en mötande Volvo c70 men missade med några cm som tur var.

Nu kommer det som får mig att koka:mad:

Gubb j****n stannar och går ut ur bilen och kollar så att han inte har fått några märken på sin bil.Hoppar sen in igen och ÅKER IVÄG...Vad är det för.. förlåt...JÄVLA IDIOT.Jag skakar i kroppen fortfarande bara jag tänker på det.
Som tur var så stannade en annan bil och ringde ambulans.
Han ligger nu på intensiven på Karolinska med en kluven njure och spräckt mjälte samt blödning i magen.Läget är kritiskt men stabilt.
Kan bara hoppas och be för att han ska bli bra.

Så ALLA NI därute som tycker att mc åka är det roligaste som finns.Ta vara på ER och kör med insidan av skallen.

//Mattias

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
det var inte fredrik reinfeldt som körde bilen :rolleyes:

ne tråkigt att höra , kunde ju ringt ambulans innan han körde vidare

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Han har ju skyldighet att stanna även om han inte fick skador på bilen, så om du såg regplåten kan man ju anmäla honom.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
vafan! inte för att vara sån, men hade jag varit din andra kompis (han som inte klotade) så hade jag fan ringt ambulans, uppgett vad som hänt och var så att de kommer och tar hand om killen och sen hade jag satt mig på bågen och åkt ikapp gubbfan och "pratat" förstånd med honom! sådär gör man fan bara inte!!!:mad: grr, nu blev jag riktigt jävla skitförbannad alltså...:huvet sen när i helvete är bilar värda mer än motorcyklister!?!?!?!:mad: suck... vissa människor fattar man bara inte hur de tänker...:(

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sjuk människa :mad:

Jag la mej i en stor rondell i Katrineholm och ungefär samma sak hände där, jag och hojen låg mitt i gatan och bilister bara far runt mig och tjejen som satt bakpå var helt övertygad om att snart körnågon på mig,,,,,, efter en stund kommer en annan hoj och stannar och blockerar vägen så jag kan få bort mig själv och hojen.

Vad tänker folk med :va

PaChE

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z750 - 08
Fan skrämmande hur verkligheten är ibland!

Hoppas det blir bra med din polare.

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
ingen
Som yrkesförare så ser man mycket skit i trafiken men detta tog nog fan priset.
Själv stannar jag alltid om jag ser en olycka där det inte är räddningsfordon
på plats redan, speciellt när man är utbildad på H/L räddning och har
ordentlig första hjälpen i lastbilen/personbilen.

Som dn-L sa, har du regnummer så skulle jag inte tveka att anmäla,
eller åka dit och prata 'vett' med han.. idiot.

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Säkert nått jävla "lowlife" till stekargubbe som tror sig ha för mycket pengar för att besudla ner sig för någon svettig/blodig hojåkare.
I dennes värld är han säkert för "viktig" för sådana hära småsaker...
Sök upp honom och läs lusen av honom.
Skäll på honom tills han börjar grina.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det var jävligt ruttet gjort av gubben.
Samtidigt frågar jag mig hur fort det måste ha gått.
Låg ni med släpp i kurvorna eller?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Det var jävligt ruttet gjort av gubben.
Samtidigt frågar jag mig hur fort det måste ha gått.
Låg ni med släpp i kurvorna eller?

Såhär skrev han: När han börjar att gasa ut ur en vänster kurva(ca 70 km/h)så träffar hans bakhjul en ca 3 cm hög/djup asfaltskant på vägen vilket leder till att han får en highsider och flyger över styret och ner i backen.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Var ni ett helt gäng så kanske gubben tänkte att ni tar hand om honom, eller?

Ser jag en olycka där flera stannar så kör jag vidare, varför ska en till korka igen vägen. Jag är knappast ensam om att ha en mobiltelefon.

Hoppas det går bra för killen och att han läker.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Såhär skrev han: När han börjar att gasa ut ur en vänster kurva(ca 70 km/h)så träffar hans bakhjul en ca 3 cm hög/djup asfaltskant på vägen vilket leder till att han får en highsider och flyger över styret och ner i backen.

Ok. 70 km/h. Låter ändå som om marginalerna inte var på hans sida. Lite mycket gaspådrag kanske? Kör försiktigt!

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ok. 70 km/h. Låter ändå som om marginalerna inte var på hans sida. Lite mycket gaspådrag kanske? Kör försiktigt!

Det var ju att han körde på något som gjorde att hjulet stack iväg, inte gasdraget...

Det är så jag uppfatta det iaf

Hoppas det går bra för honom

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
För 2 månader sen lyckades jag med en lowsider i en stor korsning i Malmö! Cykeln gled upp på trottoaren och jag stannade kvar mitt i korsningen. 15 meter bort är det en busshållplats med ca 10 personer, INTE EN ENDA kom och hjälpte till eller frågade hur man mådde. Bilar körde runt om mig och först när jag slet för att få upp hojen så stannade en bil och föraren frågade hur jag mådde.

Folk är generellt svin och tittar efter egen röv, empati är långt borta i vårat avlånga land!!!

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Kom in i en stor rondell häromveckan med bilen och ser där att en hoj har råkat krockat lite med en bil.
Hojjen stod i vänsterfilen mitt i rondellen och han var märkbart småchockad. Stod där och försökte få igång hojjen.
Jag stannar till, drar ner rutan, frågar hur han mår om han behöver hjälp.

Då börjar bilarna bakom tuta på mig.
Fan vad lack jag blev, tydligen är det så att man bara ska köra förbi...

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
FY FAN vilken gris, Skottpengar på sådana människor:kulspruta
Tyvärr så känns det som att bilister skiter totalt i hojåkare och att man ska klara sig själv blödandes vid vägkanten.
Leta upp gubbjäveln om du har reggnr och tala vett med honom.

Håller tummarna för att det går bra för din kompis och att han är på benen igen snart.

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Sicket as... Det var ju tur att han inte fick nån repa på bilen...då hade han väl stått å skällt på honom när han låg där i sin blodpöl...

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Jag tror det här är något nytt i vårt egoistiska samhälle, bry dig bara om dig själv.
När jag slog runt med bilen för 25 år sedan så stod det 20 bilar vid vägkanten när jag kröp ut. När jag körde omkull med mc:n för 4 år sedan i en rondell så stannade inte ens snutbilen som åkte förbi.:mad:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024