Styrservot jävlas på bilen. Är en Opel Vectra diesel -08 och det är elektrohydrauliskt servo.
När bilen startas kall så så är det trögt som helvete. Man får ta i för att få tillbaka ratten rakt. Lite "pulsande" med att det är lättare/trögare lite beroende på rattposition Sen efter 1-3 minuter så fixar allt till sig och den går felfritt.
Nån gång då och då så kommer det tillbaka mitt under körning men då i mildare form. Känslan då är att det kommer vid motorbroms, tex om man går in i en rondell eller når liknande men det kan vara inbillning. Kan mycket väl vara att man vrider mer på ratten med.
Nån som har nån aning om var man börjar leta fel och om det är nåt fel som är vanligare eller rimligare?
Ringt runt till diverse verkstäder och det är högt och lågt. Allt från nåt "elrelaterat" till "bara att byta hela styrväxeln".Min egen gissning är att det är elrelaterat.
När bilen startas kall så så är det trögt som helvete. Man får ta i för att få tillbaka ratten rakt. Lite "pulsande" med att det är lättare/trögare lite beroende på rattposition Sen efter 1-3 minuter så fixar allt till sig och den går felfritt.
Nån gång då och då så kommer det tillbaka mitt under körning men då i mildare form. Känslan då är att det kommer vid motorbroms, tex om man går in i en rondell eller når liknande men det kan vara inbillning. Kan mycket väl vara att man vrider mer på ratten med.
Nån som har nån aning om var man börjar leta fel och om det är nåt fel som är vanligare eller rimligare?
Ringt runt till diverse verkstäder och det är högt och lågt. Allt från nåt "elrelaterat" till "bara att byta hela styrväxeln".Min egen gissning är att det är elrelaterat.