Billån med bilen som säkerhet, leasing eller kreditköp?

Snowman89

Guest
Har precis köpt en ny bil och lånat en del av köpesumman.
Idag fick jag reggpappret på bilen och där står det "leasing" under kolumn (Y).
Alternativt så borde det stå "Kreditköp" vilket jag finner mer logiskt då jag har köpt bilen och lånat en del av pengarna, jag hyr inte bilen..

Är det någon här som har köpt en bil och lånat till en del av köpesumman med bilen som säkerhet?
Är det fullt normalt att det står leasing under kolumn (Y) eller är det någon som gjort en tabbe när de skickade in papprena?

Det givna svaret i den här frågan vore ju att ringa banken. Det har jag tyvärr redan gjort och de (Swedbank) förstod ingenting.. Hon skulle prata med rätt avdelning, vilken råkar vara stängd just nu, imorgon och sedan återkomma framöver.

Så därför vänder jag mig till er här på sporthoj :)

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Den gången jag köpt en bil på kredit så har det stått just "Kredit" och inget annat under övriga upplysningar.

Så eftersom du kontaktat banken. Vänta och se deras svar, är du otålig så ring handlaren du köpte bilen av och be dom kika på ärendet så ska det nog kunna lösas och du får ett korrekt ägarbevis :tummenupp

tkdrille

Guest
Min står som kreditköp och något om med bilen som säkerhet och nått mer. Andra bilen jag köpt på kredit oh de stod samma på förra.
Måtte ha blitt fel.

Snowman89

Guest
Tack för svaren.

Banken ringde idag och det visade sig att någon på transportstyrelsen knappat in fel uppgifter när de fixade papprena på bilen.. Men nu ska det snart vara fixat i alla fall.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping