Billig digitalkamera?

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
Känner plötsligt ett starkt behov av att köpa en billig digitalkamera, prisklass <2000 kr. Någon som har koll på om det finns några vettiga? Ska fungera att ha i fickan under skidåkning och dyl. utan att paja direkt.
 

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
saft skrev:
Känner plötsligt ett starkt behov av att köpa en billig digitalkamera, prisklass <2000 kr. Någon som har koll på om det finns några vettiga? Ska fungera att ha i fickan under skidåkning och dyl. utan att paja direkt.


köp en sånn som jag har då!. advent mp5, funkar klockrent, kostade 999 kr, 5 megapixlar, stor skärm, lite kamera men endå rejäl, bra batteritid, tog 75kort i st anton och kollade säkert på alla 4 gånger utan att den behöve laddas, dessutom har dne mycket bra funktioner och ett strot minneskort ingick!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
saft skrev:
Känner plötsligt ett starkt behov av att köpa en billig digitalkamera, prisklass <2000 kr. Någon som har koll på om det finns några vettiga? Ska fungera att ha i fickan under skidåkning och dyl. utan att paja direkt.

Du får min Kodak DX6490 för 2000 kr med 128 mb kort.

Den tar riktigt bra bilder, 4,1 megapixlar. 30-300 mm, dvs 10 gånger zoom. Nästan nyskick. Kostade cirka 4-5 lök när jag köpte den.

PM:a ifall du är intresserad. Har ett par bilder här som jag har tagit med den. Säljer den på grund av att jag köpt en digital systemkamera.

Finns möjlighet till manuella inställningar också. Helt manuell förutom autofocus.
 

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
wizlow skrev:
köp en sånn som jag har då!. advent mp5, funkar klockrent, kostade 999 kr, 5 megapixlar, stor skärm, lite kamera men endå rejäl, bra batteritid, tog 75kort i st anton och kollade säkert på alla 4 gånger utan att den behöve laddas, dessutom har dne mycket bra funktioner och ett strot minneskort ingick!

Hann inte läsa innan jag åkte ner på stan och handlade. Suget blev för stort :) Låter rätt intressant dock, har en advent mp3-spelare som funkat väldigt bra.

Nu blev det en 5 megapixel från Teknikmagasinet av nåt tattarmärke (Aosta, tror jag) och ett 512 mb-kort. Har provat att fota lite innomhus nu, men kan inte riktigt uttala mig om den är bra än.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top