Billig försäkring!

Frost

Mera bärs!
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
R6-02
Skriver min första tråd här mitt i ett lyckorus. :kär
Jag har försökt leta efter en billig(?) försäkring till min snart inhandlade R6:a-02.
Efter att ha pratat med Länsförsäkringar och fått ett kostnadsförslag trodde jag inte vad jag fick höra. Hel/hel kostar 6128:-. Kravet var att bara tjejer fick framföra den och sist jag kollade var jag det... :)
Nu bär det av till handlaren...

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Tjejförsäkringar är grymt förmånliga, man skulle kanske göra en operation :tuttar

Frost

Mera bärs!
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
R6-02
Banco skrev:
Tjejförsäkringar är grymt förmånliga, man skulle kanske göra en operation :tuttar

Varför inte? Vi tjejer har det rätt bra. :banana Ibland.
Annars är en billig försäkring nästan skäl nog.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Är inte det lite särbehandling??? Visserligen, kul att någon kan få tag på premier.... Så det är inget mot tjejer =).

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Borde inte vi killar kunna yrka på diskrimminering nu? :va
Tjejerna skriker ju allt dom orkar så fort det inte passar dom :gnissla

Frost

Mera bärs!
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
R6-02
Jo, visst är det en form av diskriminering men vem vet hur försäkringsbolag tänker, om de tänker alls? :kocko
Törs man fråga hur mycket era försäkringar ligger på?

Jag trodde aldrig att jag skulle komma undan så billigt. Det verkar som att många gråter blod efter första kontakten med försäkringsbolagen...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Först betalade jag 4041:- Hel/Hel för min Kawa ZX7R.
Sen bestämmde dom sig för att höja den premien lite....slutade på 45000:- Hel/Hel :arsele

Då passade jag på att krocka med Kawwan så jag slapp den försäkringspremien.

För Ducati Monstern jag hade senaste en 750cc betalade jag 10197:- Hel/Hel
Fast det var för billigt så jag sålde, och nu letar jag ny moppe

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Frost skrev:
Skriver min första tråd här mitt i ett lyckorus. :kär
Jag har försökt leta efter en billig(?) försäkring till min snart inhandlade R6:a-02.
Efter att ha pratat med Länsförsäkringar och fått ett kostnadsförslag trodde jag inte vad jag fick höra. Hel/hel kostar 6128:-. Kravet var att bara tjejer fick framföra den och sist jag kollade var jag det... :)
Nu bär det av till handlaren...

Får man fråga hur gammal du är och hur länge du haft A-körkort?
Samt om hojen är strypt? Och om du bor mitt inne i Göteborg eller på landet?

Jag é tjej, 21 år och kollade på en r6:a -01 och bor mitt i Malmö och har
inte tagit KK än (berodde kanske mycket på det). Och jag fick på länsförsäkringar
24 000:- hel/hel precis som min farsa skulle få osså som är 64 år och har kört
skadefritt sålänge han haft körkort vilket är en jävla massa år. Samt att vi har
alla andra försäkringar tecknade hos länsförsäkringar.

Men roligt att nån kan få en bra premie som sagt! :)

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Tjena folket.
Jag har en R6-99 och den ligger på ca1700:- i månaden för halv försäkring. Det kostar att ha kul :huvet . hehe. Bor i malmö. Hornet. vi lär nog synas i sommar :yoparty .

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
PuDDy skrev:
Tjena folket.
Jag har en R6-99 och den ligger på ca1700:- i månaden för halv försäkring. Det kostar att ha kul :huvet . hehe. Bor i malmö. Hornet. vi lär nog synas i sommar :yoparty .

Japp lär vi nog göra...iof finns det många r6:eek:r ute men du får väl komma fram
och hälsa om du ser en svart hornet-S :)

Att bo i Malmö har sina för och nackdelar...man får inte direkt bra premier :rolleyes:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Betalar 3090:- per månad när den är påställd och 300:- i månaden när den är avställd.

29 år, bor i Stockholms innerstad, körkort sedan 2001, aldrig nyttjat någon försäkring vid olycka (motparten skyldig)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Att skilja på försäkringspremier beroende på kön är diskriminerande... mot båda könen...

Eller?

Rocco

Guest
Försäkringar.....ja...

Har själv ringt ett antal samtal utan framgång.... Idag om jag skulle åka och hämta en R1:a så hamnar jag på 43000:- hel/hel. Nästa år (november) när jag har fyllt 30 hamnar jag på 15000:- hel/hel. Då bor jag norr om Stockholm (Kallhäll). Så med andra ord så får jag vänta till 2005 innan jag skaffar mig en riktig hoj :huvet

Ska flytta i och för sig till Sigtuna och det räknas väl som landet :hihi och då borde jag väl kunna få en försäkring därefter :banana eller NOT :mad:

//Anders

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
MBGIRL skrev:
Japp lär vi nog göra...iof finns det många r6:eek:r ute men du får väl komma fram
och hälsa om du ser en svart hornet-S :)

Att bo i Malmö har sina för och nackdelar...man får inte direkt bra premier :rolleyes:

Tjena MBgirl. Det är ju sant att det ligger en hel del r6or ute och kör. men tror det är fler R1:eek:r. Min är iallafall en röd och vit/Svart -01. Kör med en svartsilver hjälm med silvervisir. kommer nog märkas. köpte ett micron high-pipe i lördes på yamahacenter i helsingborg. schyssta killar. Dom var tvungna att rea ut lite system. fick mitt till grymt bra pris. Så lite mek blir det innan sesången startar. Ha det super.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Banco skrev:

Har vissa för och nackdelar det där! Men billig försäkring och "rätt" dusch på träningen är ju inte så illa :banana

Sedan finns det ju sådant man kan var utan :arsele :gnissla

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Jag betalar 1500 i månaden helförsäkrad o det tycker jag är billigt. Tog mc kortet i våras :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Pejo skrev:
Att skilja på försäkringspremier beroende på kön är diskriminerande... mot båda könen...

Eller?

NEJ. Diskriminering gäller bara om det drabbar det kvinnliga könet.

Frost

Grattis till en bra försäkring :tummenupp
Var beredd på att dom över natt kan höja med några hundra procent bara.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA