Billig hjälmkamera

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag måste vara blind för jag ser ingen större skillnad i videos på Mobiusen och Rollei som motiverar Rolleis dubbla pris. Har inte lyckats hitta någon nattvideo på Rollei heller.
Den hoppigheten i videon beror nog till största delen på Youtube. Gå in på hans hemsida och följ länkarna till att ladda ner råmaterialet. Där hittar iaf jag inget som helst att anmärka på änsålänge.

Enda stora nackdelen är väl att den inte lär vara det minsta vattentålig.

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Nån som har skaffat en dylik ännu? Var på väg att beställa en igår men det kom nyårsafton ivägen :)

Bildkvaliteten ser helt OK ut och priset för paket med kamera, 32 gb minneskort (vissa klass 10-kort kan visst krångla så lika bra köpa ett som funkar..) och ett par extra fästen (med löstagbar stativgänga) går på cirka $100 inkl. frakt. Tyvärr tillkommer väl moms på 25% om man har otur, skickas från Hong Kong.

Fördelar: liten, billig, bra bild, 80-90 min batteritid, H.264 komprimering, kontinuerliga fw-uppdateringar

Med ny fw har den fått motion detection och start av inspelning vid strömanslutning så den kan ju faktiskt passa riktigt bra som en "car cam" också.

Nackdelar med kameran:
ingen bildstabilisering
inte väderskyddad
kan ej monteras stående (går ej rotera linsen), men väl upp och ned 180 grader funkar
720p-läget rätt oanvändbart men 1080p ser ju bra ut
enda sättet att få en sökare till kameran vid inriktning är att rycka ut minneskortet så att den fungerar som en webkamera och ha med en laptop

Undra hur det går om man monterar hållaren direkt på hjälmen, kameran måste väl peka lite nedåt om man inte bara vill filma luft? På sidan kan man ju tyvärr inte ha den då linsen ej går att rotera.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO