lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag ska sälja min Honda Civic 92:a och köpa en kombi eftersom jag har hund. Bättre att ha vovven i bagaget än i baksätet... Så jag undrar om här är någon som har koll på för och nackdelar med vilka bilar, och viken som skulle passa mig? Mest bil och minst problem för pengarna? Jag har surfat rundor och hittat några olika bilar:
-Suzuki Baleno
-Volkswagen Passat
-Skoda Felicia
-Volkswagen Golf Variant (fanns med många motoralternativ)
-Citroen ZX
-Mitsubishi Lancer
Jag kan lägga max 15000:- (inte så mycket, men jag är student...), bilen måste vara en kombi och vara som äldst en 95:a. Gärna nyare. Har hittat några som kvalar in (de ovanstående), men vilken hade ni valt? Kanske någon annan än de jag skrev ovan?
Så krav:
-Max 15000:- , gärna några tusingar mindre
-Kombi
-Bensin
-Väldigt snål, soppan är dyr <--- mycket viktigt!!!
-Problemfri
-Inte lättrostande
-Gärna AC, men iallafall lite utrustning. Helst inte helt basic som jag antar att Skodan är...
-Gärna hyfsat snygg och rolig att köra också...
Någon som har några tips om vilken bil jag ska köpa, och vad jag ska kolla? Tacksam för svar
-Suzuki Baleno
-Volkswagen Passat
-Skoda Felicia
-Volkswagen Golf Variant (fanns med många motoralternativ)
-Citroen ZX
-Mitsubishi Lancer
Jag kan lägga max 15000:- (inte så mycket, men jag är student...), bilen måste vara en kombi och vara som äldst en 95:a. Gärna nyare. Har hittat några som kvalar in (de ovanstående), men vilken hade ni valt? Kanske någon annan än de jag skrev ovan?
Så krav:
-Max 15000:- , gärna några tusingar mindre
-Kombi
-Bensin
-Väldigt snål, soppan är dyr <--- mycket viktigt!!!
-Problemfri
-Inte lättrostande
-Gärna AC, men iallafall lite utrustning. Helst inte helt basic som jag antar att Skodan är...
-Gärna hyfsat snygg och rolig att köra också...
Någon som har några tips om vilken bil jag ska köpa, och vad jag ska kolla? Tacksam för svar