Billig Olja!!

dr350

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Yamaha xtz 750, SUZUKI SV650
För allas vetskap går det att köpa BP:s MC olja på Volvos Lastbilsverkstad i Umeå(Wist last & buss). Oljan heter Wisco3000 & Wisco7000 sport, den ena är en semisyntet & den andra en syntetolja. Priset för dessa oljor är som följer: 4liter Wisco 3000 kostar 206 kr inklu. moms, helsynteten Wisco 7000 kostar 506 kr inklu. moms för 4 liter. Gå in på BP:s hemsida & kolla vilken olja som passar till din hoj http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=198&bid=73&sc=1198&langid=5 . Vid köp av större kvantiteter kan man förhandla pris med Bengt Lundberg på Wist last & buss i Umeå. Själv kör jag med Wisco 3000 i min Yamaha tt600r & även i frugans hojj, en gsx750 & allt funkar till belåtenhet, inget svaj med kopplingen.

Hälsningar Robban

^Mats^

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
KTM 660 & KTM 990 Super Duke, FD: Yamaha R1, Honda CBR600F, Honda NSR 125
Det finns en kille som säljer olja billigt som tusan, tror det var shells märke. Både för bil och mc. Han bor i stan så det är bara att åka och hämta om man avtalar tid först. Jag har nummret så det är bara skicka ett pm, han hade en annons förut, men jag tror mchandlarna blev sura.. så den försvann. Shells bästa helsyntet kostade typ 380 kr för 4 liter.

Såg samma olja på twowheels för strax över 600 kr för ett tag sen.
Bara ett tips för den som vill va ekonomisk.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati