Billig småbil, Colt eller Swift?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Vi ska köpa en *handla mjölk-bil* som ska dra lite soppa, vara ganska ny. >2005

Har sållat ner alternativen till:
Mitsubishi Colt
Suzuki Swift
Nissan Note

Swiften verkar vettigast & har fått fina betyg i pressen, men känns lite dyr.
Noten känns lite stor..Colten verkar bra, men lite burkig...

Några här som kan ge lite tips & kött på benen? :)

Bifogat

• 6142-2008-Nissan-Note-Car-Picture.jpg
    6142-2008-Nissan-Note-Car-Picture.jpg
    10.4 KB · Visningar: 118
  • rt.i.suzuki.swift.silver.hawksbury.JPG
    rt.i.suzuki.swift.silver.hawksbury.JPG
    40.5 KB · Visningar: 442
  • mitsubishi-colt-a.jpg
    mitsubishi-colt-a.jpg
    36.2 KB · Visningar: 400
Last edited:
renault09.jpg

Swiften tycker jag är roligast av den och Colten. Ingen av dem vill man åka motorväg med dock.
Men skulle inte du köpa en Audi A3 eller tar jag dig för någon annan nu? Iofs så är alla dessa bilar bättre än en Audi så du har nog gjort ett klokt val om du har kommit så långt.

Noten hade jag räknat bort direkt, körde en sån malmö-sthlm-malmö och har typ haft kroniskt ont i ryggen sedan dess. Hade nog satsat på colten, den som känns roligast av dom.

Tack!
Det lutar åt Swift, känns mest solid....
Colten delar dessutom bottenplatta med Smart Fourfour, vilket är ett skämt till bil....

Dee Cati: Yep stämmer att vi letade A3, men vi beslöt att köpa ngt nyare med förhoppningsvis mindre problem! :)

Last edited:
Det spelar ingen roll vilken av dom du köper, ditt organ kommer att krympa och du kommer att börja sitta och fundera på vilka perenner som är prisvärdast när du sitter i bilkö!

Ska du köpa småbil är det väl egentligen bara en Suzuki SJ413 med 33" superswampers som fungerar...

Du kunde bara inte hittat några högre bilar :hihi Tråkiga val men är jag tvungen att välja skulle det bli Swiften, klart mycket snyggare än dom andra (Nissan Note har dock intressanta baklampor) :tungan

Ska du köpa småbil är det väl egentligen bara en Suzuki SJ413 med 33" superswampers som fungerar...
Jag trodde att alla SJ413/SJ410/Samuraj tillsammans med de tidiga Vitara hade rostat bort vid det här laget? :va

F.ö. så är SJ-serien ruggigt kompetenta på sidan om de vägar som den stora majoriteten av Sveriges befolkning färdas på. Redan i originalutförande. De kan få många moderna SUVar att skämmas ordentligt. En polare hade en 413 som fick smaka på diverse äventyr. Det vore ju inte helt fel med en lite Suzuki på gården... Höjd, med stora däck, kanske en winsch, definitivt soft-top, lite häftiga störtbågar, hasplåt, ett ton extraljus... :drool

Synd att inte Jimny har sålts som soft-top i Sverige. Och att det inte finns lika många roliga leksaker till de. :näsblod

Synd att inte Jimny har sålts som soft-top i Sverige. Och att det inte finns lika många roliga leksaker till de. :näsblod

Jimnyn är tyvärr inte alls lika kompetent i terränglådan, dom har offrat en hel del till förmån för att charma fotbollsmammor...

En 413 med stenkryparlåda, stora hjul, hasplåtar och absolut en winch står högt upp på önskelistan för mig.

Trådstartaren däremot verkar inte vara inne på samma tankebanor, så det var mest ett skämt från min sida, även om den skulle fungera utmärkt som "köpamjölk-bil" då den i extremfallet jag nämnde inte kommer upp i litern milen ens.
Någorlunda orginal kör man den på 0.6.

Jag har en Colt 3d -07 1.3 som används till det som du tänkt att ha din till! Den fyller sin funktion och gör sig även ganska bra att åka långt i... Picken är så förbannat stor ändå så det gör inget att det är en japansk småbil, behöver inte hävda mig med en stor! =)

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...