J-Bone skrev:
Är sugen på en billig grussprättare för att skita ner och jobbpendla på. Är mest intresserad av en XR 600. Vad är det man bör veta om dessa innan man köper? Vad är det för skillnader mellan årsmodellerna, är det någon årsmodell man bör undvika och varför?
Dela gärna med er av erfarenheter ni som har/har haft en XR600.
Eller har ni kanske något bättre alternativ? Lägger nog max 25 papp, så ni har ett riktmärke.
Tack på förhand.
Som andra påpekat, pendlande med en XR600 är lite drygt. Dessutom - elstart är ruskigt skönt. Fanns inget värre än att få stopp på XR:en på olämpliga ställen, då den kan vara riktigt jäklig att få igång då den är varm. Ska dock vara bättre på nya modeller, frågan är bara hur mycket bättre...
Den stora fördelen med XR är att det är mycket bättre drag i den än övriga konkurrenter, samt att den är väldigt smidig utan att kännas det minsta tung. Den stora nackdelen är att den inte alls är anpassad för vardagligt bruk.
Nej, ska du köra gata är XT600 eller DR650 att föredra, en sådan borde du utan problem kunna få tag i för de pengarna. XT:n är mer hållbar än DR:en, det kan vara värt att ta med i kalkylen. DR650 är det dock mer drag i, busigare helt enkelt, men för pendling är XT:n bekvämare.
Låt pris och utbud styra valet. Är det liknande priser för en XT och DR i likvärdigt skick, välj XT:n
...sedan har ju Kawasaki sina KLX, KLR och vad de nu heter. Har tyvärr ingen koll på dem, men det kanske någon annan har... de kan kanske vara intressanta. Har för mig att de brukar ligga bra till i pris.