Billiga bra rakhyvlar?!

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Delsbo
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Eftersom jag har nynazist-frilla så går det mycket rakblad hemma hos mig.

Hatar när de börjar bli dåliga, och rakar skallen ofta. Problemet kommer ju när man märker att pris och kvalitet som så ofta har ett direkt samband. Kör med gillette fusion nu, men köper lite då och då billiga varianter och testar för att slippa slanta en miljard för "frisyren". Tyvärr har jag hittills inte hittat något lågprisalternativ som duger.

Finns det bra och billiga rakhyvlar/blad? På typ Lidl eller så, eller nån nätsite som är bra?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Köp billiga Gilette på Ebay. Polaren köpte storpack med nya huvuden för en struntsumma. 8-pack Gilette fusion kostar 19$ men det går att hitta billigare på auktion ibland.
 

Pips

Guest
Beställer blad från www.onlygillette.com. Ungefär halva priset inkl frakt mot i Sverige. Beställt därifrån i Ungefär 1år och 4ggr tar ca 2 veckor betalning sker via google.

Rakar du skallen borde det väl funka med Mach3, aningen billigare och fortfarande bra så kan du spara fin hyveln till ansiktet. :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Tulla lite på den värsta nazistlooken och kör med en Mooser det gör jag :tummenupp Det blir inte mycket kvar och jag tycker det känns bättre en barnrumpehuvud.

Jag tror faktiskt inte du kommer bli besviken.

Ett par hundra klippningar kan jag gå i god för att den klarar innan man behöver byta skär. 2,25:-/shave, om du vill ha det där lilla extra "nazi" så köp hängslen bombarjacka och kängor :banana

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...em&utm_content=360203&utm_campaign=directlink

Köp en trimmer från Moser, då blir den engångskostnad för frisyren ca 450 kr, och Moser, den jäveln håller i minst 5 år, vare sig man oljar in och sköter den som man ska eller inte :tummenupp

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...em&utm_content=360203&utm_campaign=directlink

Du han visst före, som du säger jag har aldrig oljat min bara blåser ur den :tummenupp
 
Last edited:

Toro

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Tjörnarp de du !
Hoj
Husaberg Motard o Enduro
Beställer blad från www.onlygillette.com. Ungefär halva priset inkl frakt mot i Sverige. Beställt därifrån i Ungefär 1år och 4ggr tar ca 2 veckor betalning sker via google.

Rakar du skallen borde det väl funka med Mach3, aningen billigare och fortfarande bra så kan du spara fin hyveln till ansiktet. :tummenupp

Får inte ihop det med halva priset.
Är ju billigare i vanlig affär ?
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*

Bifogat

  • 3336189461_0fdc6d77f1.jpg
    3336189461_0fdc6d77f1.jpg
    106.4 KB · Visningar: 81

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Annars har ju Clas Ohlson rätt bra priser på Gillette hyvlar...
Mach 3, 8 pack 175:-

Om man nu inte måste ha det senaste senaste...
 

Toro

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Tjörnarp de du !
Hoj
Husaberg Motard o Enduro
4st rakblad kostar ca 180kr i sverige. 8blad inkl frakt $27 ca 240kr. Beställer dock 16pack = 414kr... Drygt halva priset.


Då förstår jag vad du menar.
Bor ju dock inte i huvudstaden så min affär är något billigare än nätet...

Jag pratade nog inte om samma sak...
Handlade 4st M3 på Willys för 79:-
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Ett ex använde hyvlar från lidl till benen och "annat". Funkade minst lika bra som gilettes prylar tyckte hon. Kanske kan vara värt att kolla in iaf :)

Blir dyrt med fusionblad efter ett tag. Ett blad rakar jag mig med max 5 gånger, så man byter varje vecka :gnissla
 

Pips

Guest
Ett ex använde hyvlar från lidl till benen och "annat". Funkade minst lika bra som gilettes prylar tyckte hon. Kanske kan vara värt att kolla in iaf :)

Blir dyrt med fusionblad efter ett tag. Ett blad rakar jag mig med max 5 gånger, så man byter varje vecka :gnissla

Du vet att 3-dagarsstubb blir allt mer accepterat på arbetsplatser nu? Då borde ett blad räcka 2 veckor! :) Märkt att det sliter mindre på bladen om man rakar sig direkt efter duschen (står kvar i badkaret).. mjukare skägg. :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top