Billiga Shoei hjälmar och däck!!!

• Thread starter Sgt Liberia
  • Start date

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Priserna är i Brittiska Pund. Tyckte inte däcken var så förbaskat billiga. (kollade iokfösig bara på Pirelli Diablo)

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Runt 2300/set är mindre än vad ett bakdäck i Sverige kostar............

Bara om du går in i närmaste butik och beställer där dom troligen tar hem däcken från Duells.se

Nu har det kommit flera nya försäljare av däck som kan slåss med tyskimporterade däck.
Kolla företagsanonnserna på den här sidan, Grevens, RoLLeRs, SWT Racing är några som säljer 2 däck till priset av 1.

Last edited:

Sgt Liberia

Guest
Shoei hjälmarna som ligger på 4500kr här kostar typ 2900kr där. Tycker jag är ruggigt billigt.

Men är det någon som handlar där, som vet om det är en firma som man vågar beställa ifrån?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Xr-1000 var det helt ok pris på. Ca 3100 + frakt för en motivlackad.
tack för länken, den hamnar i bokmärken :tummenupp

Sgt Liberia

Guest
No problems!

Har mailat dem men inte fått svar än. Vågar inte lägga en beställning innan man fått någon sorts kontakt.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Runt 2300/set är mindre än vad ett bakdäck i Sverige kostar............

Ett par Diablo: 2216 kr (pundet är nere i 13.6)
Frakt : Hmm, det står 7 Pund, ca 98 kr. Men är detta även utomlands? Troligen inte. Räknar med 300kr i frakt.
= 2516 kr
Tull: 6% Moms borde vi inte behöva betala då det är inom EU.
2666 kr.
Montering av däck på Firma. (deflesta har inte möjlighet att montere sina egna däck)
150kr per däck är en inte ovanlig taxa här omkring.
=2966 kr.

Fortfarande ganska billigt. :)
Men det är lätt att glöma bort alla extra kostnader med internet köp.

Jag köpte mitt bakdäck för 1800kr monterat och klart. Lite dyrare än jag kunnat hitta över internet, men så behöve jag ett pronto också och att vänta en vecka eller så var inget alternativ vid tillfället.

PS. Jag jobbar inte med däcksförsäljning eller dyligt. DS:

Last edited:

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
-
Bara om du går in i närmaste butik och beställer där dom troligen tar hem däcken från Duells.se

Nu har det kommit flera nya försäljare av däck som kan slåss med tyskimporterade däck.
Kolla företagsanonnserna på den här sidan, Grevens, RoLLeRs, SWT Racing är några som säljer 2 däck till priset av 1.

Att köpa av vanlig däckhandlare är ju rent "tjänstfel" som konsument...
Dom svenska importörerna måste svara på internethandeln annars lär dom inte sälja så mycket i framtiden...
(Detta gäller ju allt från mc-delar till hemelektronik egentligen...)
Sen är väl dom svenska sidoimportörena som annonserar på denna sida inte superbilliga precis, exempelvis SWT tar 2400:- för ett set Dunlop D208, dessa kan jag beställa från mcdackonline.com för 1900:- inklusive frakt...den femhundringen kan man ju göra annat skoj för...

Sgt Liberia

Guest
hmm... verkar inte som de skickar till sverige, eller e ja ute o cyklar?

Varför tror du det?

Taget från deras hemsida:

Customs

When ordering goods from bctmotorcycles.co.uk for delivery overseas you may be subject to import duties and taxes, which are levied once the package reaches the specified destination. Any additional charges for customs clearance must be borne by you; we have no control over these charges and cannot predict what they may be. Customs policies vary widely from country to country, so you should contact your local customs office for further information. Additionally, please note that when ordering from bctmotorcycles.co.uk, you are considered the importer of record and must comply with all laws and regulations of the country in which you are receiving the goods. Your privacy is important to us and we know that you care about how information about your order is used and shared. We would like our international customers and customers dispatching products internationally to be aware that cross-border deliveries are subject to opening and inspection by customs authorities. For more information see Customs Information.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Varför tror du det?

Taget från deras hemsida:

Customs

When ordering goods from bctmotorcycles.co.uk for delivery overseas you may be subject to import duties and taxes, which are levied once the package reaches the specified destination. Any additional charges for customs clearance must be borne by you; we have no control over these charges and cannot predict what they may be. Customs policies vary widely from country to country, so you should contact your local customs office for further information. Additionally, please note that when ordering from bctmotorcycles.co.uk, you are considered the importer of record and must comply with all laws and regulations of the country in which you are receiving the goods. Your privacy is important to us and we know that you care about how information about your order is used and shared. We would like our international customers and customers dispatching products internationally to be aware that cross-border deliveries are subject to opening and inspection by customs authorities. For more information see Customs Information.

mje ja vet inte, de fanns nån rullist med ett gäng länder o sverige fanns inte me bara...

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Att köpa av vanlig däckhandlare är ju rent "tjänstfel" som konsument...
Dom svenska importörerna måste svara på internethandeln annars lär dom inte sälja så mycket i framtiden...
(Detta gäller ju allt från mc-delar till hemelektronik egentligen...)
Sen är väl dom svenska sidoimportörena som annonserar på denna sida inte superbilliga precis, exempelvis SWT tar 2400:- för ett set Dunlop D208, dessa kan jag beställa från mcdackonline.com för 1900:- inklusive frakt...den femhundringen kan man ju göra annat skoj för...

WORD, men ändå inte.
Helt andra kostnader och skatteregler i Sverige än tyskland.
SWT Racing, RoLLeRS mm har startat en bra trend.
Det går inte på några månader att tvinga fram utländska priser på den svenska marknaden men dom ligger långt före tex. www.duells.se som är leverantörer till en stor del av dom svenska mc-butikerna.

Gå in på duells.se så ser du att ett Slicks/bakdäck kostar omkring 3000 kr!

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tyckte sho-hej-hjälmarna var rätt dyra. Prutade nyligen till mig en ny XR1000 för 2500 kronor direkt från butik :tungan

(iofs. där jag var stammis)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Sido importörerna?????????????

Du missar minst ett par saker i din text:
*Internet däck är oslagbara i pris om man har bra kontakter på omläggning alternativt kan lägga om dom själva!!
*Internet däck får man INTE samma dag utan är ngt man måste vänta på i minst ett par dagar, men i bland i veckor!!
*SWT Racing är INGEN sido importör då vi tar våra däck direkt i från dom Svenska importörerna DUNLOP, BRIDGESTONE & MICHELIN varför våra marginaler INTE är dom största utan snarare katastrofala!!
*Hos oss så måste vi ha dessa priser eller slå igen butiken då vi alltid håller ett konstant lager på 200+ sport däck (just nu tom över 300+ sport däck) vilket är det största enskilda butiks lagret i Sverige & något som inte är gratis men ett måste för att hålla god service!!
*I Sverige så kostar maskiner, lokaler samt löner mm stora pengar vilket dessa stora internetleverantörer slipper till stor del då dom finns i gamla lagerlokaler ute på landet med minimala kostnader för att sen tjäna mellan 50 och 120kr per däck vilket INGEN handlare i Sverige skulle överleva på hur dom än försökte!!

Försök gärna se skillnaden i priserna på vad du får ur en service synvinkel i stället för i rena siffror - bra öppet tider, bra lager framhållning mm så kanske våra däck även i dina ögon är ganska OK!! ;)

Mvh,
/Fürstenhoff.

ja nej de märks att SWT-R inte är så insatta de här med internet och kör mer med butiksbiten,
för jag har fortfarande inte fått nått svar på ett mail om ett ev däck köp hos SWT-R som jag skicka, imorrn blir de 3veckor sedan. men men jag har redan löst de med nytt bakdäck.

Så där toska SWT en kund för att de inte läser/svarar på sina mail, visst kan de ha läst å skiter blankt i mig som kund kan vara så med.

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Hjälmarna var rätt så billiga.
Om du som mailade dom får svar så kan du väl posta det här.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tråkigt att höra men att svara på e-mail är inget jag/vi hinner hur mycket vi än skulle önska och det pga att vi får drygt 600 e-mail i veckan i från hela världen & då dessa förfrågningar då skulle ta upp all vår tid med fördyrningar mm som resultat vilket inget av våra kunder skulle acceptera!!

Har personligen heller aldrig förstått detta med en massa frågor per e-mail då ett telefonsamtal både är snabbare, enklare & säkrare för att få reda på det man vill ha svar på!!

Mvh,
/Fürstenhoff.

för att det är de smidigaste sättet för min del och jag kan väll säga att många andra företag som också har butik (inge nödvändigtvis MC butik) svarar snabbt å smidigt, men om man inte har personal för ett stort mail flöde kanske man ska ta bort mailadressen på hemsidan då den ändå inte brukas av er.

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
För att återgå till main topic,,, X-spirit hjälm för ca 4300:- är bra billigt... går ju fan på ca 7k här hemma. Vette fan om man inte ska beställa en Vermulen i blått/svart... den hjälmen är ju bara så jävla snygg:tummenupp

Tack för tipset:yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...