Billiga skinnställ

Faaager

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
Gsx-r 600 -02
Hej!
Försöker få tag i ett billigt skinnställ (2000 och under) till min bättre hälft som vill åka med.

Men lite jobbigt att hitta skinnställ till henne som är så liten (~50kg 165)
Någon som har ett bra tips? Nytt/begagnat!

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Min sambo hade dom måtten innan hon blev med barn.
Ett svart Dainese har hon. dock vill hon ha 3000 för det.
I fint skick utan skador

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Får du tag i nytt för det priset är det nog inte mycket att hänga i hjulgranen. Varför köpa lådbudgetskräp till fru/flickvän/sambo? :va

Antingen får du gå upp lite i pris, 2-3 ggr tex, eller leta på begagnatmarknaden. Om du inte hittar nån utförsäljning nånstans, men skinnställ måste man ju prova ut!

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag har ett som är använt ca10 ggr! Har även ryggplatta , skor och handskar om det behövs! Vi kan ju göra ett packetpris om det passar på henne!

Glömde hjälm men de kanske hon redan har!

Last edited:

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Får du tag i nytt för det priset är det nog inte mycket att hänga i hjulgranen. Varför köpa lådbudgetskräp till fru/flickvän/sambo? :va

Antingen får du gå upp lite i pris, 2-3 ggr tex, eller leta på begagnatmarknaden. Om du inte hittar nån utförsäljning nånstans, men skinnställ måste man ju prova ut!

Nej för det är ju inte bevisat 1000 gånger om att Dyrast inte alltid är bäst. Är ju bara kolla alla tester med Lidl "skiten"

Faaager

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
Gsx-r 600 -02
Låter bra!

Varför köpa budget`? Jo tjejen i fråga är 17 och lever på studiebidrag och har nog inga större planer på att åka med jätte ofta.

Skicka gärna över mejl med nån bild så man vet lite vad man pratar om!
Om någon har stövlar i 35-36 så är ju det kalas!
Paket låter kalas!
Mejla som sagt:
faaager@gmail.com

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Letar också ett billigt skinnställ, jag växer fortfarande och tycker då det är lite onödigt att köpa ett ställ för 10000kr..

Undrar också vad folk kan tro jag har för storlek.. är en liten pöjk på 165+cm och väger ~60kg.. 46? :)

Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Barnarov :eek:

Begagnat, eller billiga märken på rea, är vad som gäller i den prisnivån.

Du kan ju annars hitta billiga goretex-ställ, tex Biltema (under 2k för jacka+byxa). Jag köpte deras ryggskydd samt byxor till tjejen, fungerar galant. Goretex är iofs inte i nivå med ett bra skinnställ när det gäller skittåligheten samt skydd, men om det handla om några enstaka turer per år så är det kanske en kompromiss man kan tänkas göra.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nej för det är ju inte bevisat 1000 gånger om att Dyrast inte alltid är bäst. Är ju bara kolla alla tester med Lidl "skiten"
Jag sa aldrig att dyrast var bäst heller, bara att man inte ska stirra sig blind på prislappen. Dock har dom ställ jag har känt på och provat genom åren har visat ett klart samband mellan pris och kvalitet iaf.

Faaager

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
Gsx-r 600 -02
Letar också ett billigt skinnställ, jag växer fortfarande och tycker då det är lite onödigt att köpa ett ställ för 10000kr..

Undrar också vad folk kan tro jag har för storlek.. är en liten pöjk på 165+cm och väger ~60kg.. 46? :)

46 verkar vara rimligt.
Har en kompis som har ett över (då han köpte mitt gamla) ska höra med honom!

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
gore-tex ? kanske inte det snyggaste, men ska hon inte åka så ofta och mycket så vad spelar det för roll ? tanten min köpte byxor, jacka och ryggskydd för 2000kr nytt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Om någon vill sälja exflickvännens hela kit billigt så kan jag vara intresserad. Ca 160 cm, 45-50 kg, skostorlek 38.

Faaager

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
Gsx-r 600 -02
Tack för alla svar

Tack för alla svar hitills, men verkar som det blir ett begagnat ställ. Hittat ett som är i hennes storlek, men det ligger på 4000. Dock blir det ju rätt dyrt då om man ska ha ryggplatta, stövlar, hjälm och handskar också!
Ni som sa att ni hade, mejla så svarar jag så fort jag kan!
Om någon hittar begagnat så tipsa gärna!

Sara75

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Ducati Monster 1100 -11

Det är tyvärr herrställ. Det är inte lätt att hitta billiga och ändå någorlunda snygga damställ. Du får kolla in olika utförsäljningar, både i utanför och i Sverige....
Fast 50 kg... Borde nästan bli de större barnstorlekarna väl? Och till nåt ställe som har mycket och testa storlekar på olika märken. Inget måste att köpa där...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka