Billigaste/bästa bläckstråleskrivaren?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag behöver ha en extra skrivare som enbart ska skriva ut kvitton på A4, det behöver med andra ord inte vara någon dyr fotoskrivare.
I dagsläget har jag en Lexmark laserfärgskrivare men det kostade drygt 2500:- nu för att byta alla toners samt uppsamlare eller vad det kallas. Skrivaren kostade 2400:- för ett år sedan och verkar äta toners.
Jag skriver ut kanske 40-50 kvitton per vecka och får byta jäkligt ofta, dessutom suger den från färgerna också fast jag skriver ut i gråskala :3freak

Så, har ni några tips? Det viktigaste är att det är förhållandevis vettigt pris på färgpatronerna alternativt att man kan fylla dem själv med spruta men en del verkar vara låsta i mjukvaran genom att inte tillåta samma patron att återanvändas :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur länge funkar en sådan då? Och ibland brukar ju patronerna vara sjukt dyra jämfört med skrivaren.

För övrigt, är bläcket typ den dyraste vätska som säljs näst efter viss parfym och Nitroglycerin?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag beställde en Pixma 7250 eller nåt sån för 699:- och en bunt med piratpatroner för 350:-.
Precis så som i filmen gjorde jag länge och väl med mina gamla Pixmor men den näst senaste vägrade köra med en patron som hade meddelat att den var tom och jag kom fasen inte runt det alls.
Den nya jag har var en dyr pjäs så den vill jag inte förstöra med sånt där bläck då jag har märkt att det smetar igen om man inte använder skrivaren ganska ofta.

Men en ny fråga då, vart köper man bäst påfyllnadsbläck som funkar bra? Jag köpte en stor laddning från Kina men slängde det för några år sedan när jag inte skulle använda det mer och då var det ganska gammalt. Tydligen så räcker ca 1 liter ganska länge då jag köpte dem för över 8 år sedan :gnissla

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Bläckstråleskrivare är ändå dyrare i drift än en laserskrivare men du kanske skulle ha en svartvit laserskrivare om du bara skriver ut kvitton?

Jag har haft bra erfarenheter av HP LaserJet svartvita skrivare på jobbet.

Mvh,
Ingvar

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Bläckstråleskrivare är ändå dyrare i drift än en laserskrivare men du kanske skulle ha en svartvit laserskrivare om du bara skriver ut kvitton?
Vill man då nödvändigtvis ha logotyp eller liknande i färg på kvittot så kan man köpa fakturapapper från något tryckeri som fixar det trycket åt en.

Eller så får man en driftsäker kvittoskrivare som har usb, klarar logotyp och är enkel att byta rulle i för ett par tusen. Dock bara svartvitt då.

Och annars finns det ju andra intressanta metoder för kvittoutskrifter: http://www.dustin.se/product/5010329037/oki-microline-3320-parallell-usb-dk/

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Jag har haft bra erfarenheter av HP LaserJet svartvita skrivare på jobbet.

Mvh,
Ingvar

Inte alls. Rätt bläckstråleskrivare skriver ut för halva kostnaden mot en laserskrivare (om vi inte snackar storformatsskrivare). Brother har t.ex. J5910 för runt tusenlappen som skriver för 10öre sidan exkl moms.

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Till en HP Laserjet 2015 , får man en svartvit tonerpatron som skriver 7000 sidor
för 399:- inkl moms, dvs något under 5 öre sidan exkl moms.

Det finns ändå billigare toner-patroner men de hör till laserskrivare som inte säljs längre
så jag tyckte inte att de var så intressanta.

Mvh,
Ingvar

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Till en HP Laserjet 2015 , får man en svartvit tonerpatron som skriver 7000 sidor
för 399:- inkl moms, dvs något under 5 öre sidan exkl moms.

Det finns ändå billigare toner-patroner men de hör till laserskrivare som inte säljs längre
så jag tyckte inte att de var så intressanta.

Mvh,
Ingvar

Laserjet P2015? Inkjet tar 1639 för origalpatronen på 7000 sidor och ersättaren kostar 1099:-.

Jag tänkte orginalbläck, på första sökningen hittar jag 6000 utskrifter till J5910DW för 400:-.

Med bläck slipper man trumma och waste toner.

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Nordic ink tar 399:- för patronen till LaserJet P2015:

http://www.nordicink.se/varumarken/hp/&p=8903

Trumman ingår i patronen på HP's skrivare så den byts samtidigt som man byter toner.

Jag hittar inga patroner alls till J5910DW som klarar 6000 sidor, de jag hittar klarar
600 resp 2400 sidor men de är å andra sidan billigare än 400:- (kostar typ 200/300).

Med laser slipper man hoptorkade munstycken i bläckpatronerna...

Mvh,
Ingvar

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Första sökningen hittade jag hela kitet pirat för 400:-
2400sidor svart, 1200 av vardera färger.

Den svarta som pirat hittade jag för 89:-.

Hoptorkade munstycken är inget problem. De rengör sig själva förutsatt att du låter de stå i standby. De klarar gått och väl en industrisemester.

Man slipper uppvärmningstid. Den har A3, wlan, airprint, app till android, scanner, kopiator. Och ja, vill man skriva ut nåt i färg så slipper man bli ruinerad.

Nackdel? Den är klumpig.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har haft ett antal bläckstråle skrivare och tycker man får byta patron för varje papper man ska skriva ut.. Min nuvarande hp svart vit laser för dryga tusenlappen ( köpte den på dyraste stället i panik ) för ett år sen fortfarande går på kassetten man fick med.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Av någon anledning så har mina inlägg försvunnit men jag har installerat skrivaren och den funkar ju bra än så länge...
Ska bara beställa sånt där bläck för manuell påfyllning, någon med tips på vad man ska köpa?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO