Billigaste kontantkortet?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Som topic. Har tre fri120 nu, men ska säga upp det i slutet av månaden. Vill veta med vilket abbonemang man ringer billigast med, ska helst vara kontantkort. Ringer ca 1-2 timmar i månaden, vad är lönsammast :va

Knockout verkar bra men dom ljuger ju lite.

"Du betalar ingen månadsavgift.
- Minidebitering samtalsavgift 69:-/månad."

Och

"Du är inte bunden till någon abonnemangstid.
- Uppsägningstid för abonnemanget är 3 månader."

Jag tolkar det som minst 69:- i fast månadsavgift och att man binder upp sig i minst 3 månader.

Comviq är billigast, när du ligger i diket ute på landet
och ska ringa efter hjälp så finns det ingen täckning.
Vad mycket pengar man sparar....

FUBAR skrev:
Knockout verkar bra men dom ljuger ju lite.

"Du betalar ingen månadsavgift.
- Minidebitering samtalsavgift 69:-/månad."

Och

"Du är inte bunden till någon abonnemangstid.
- Uppsägningstid för abonnemanget är 3 månader."

Jag tolkar det som minst 69:- i fast månadsavgift och att man binder upp sig i minst 3 månader.

Se det som så att du får ringa för dom 69:-

gthyni skrev:
Comviq är billigast, när du ligger i diket ute på landet
och ska ringa efter hjälp så finns det ingen täckning.
Vad mycket pengar man sparar....

Vad baserar du ditt uttalande om täckning på? Har haft Comviq i över 5 år med enastående resultat mot vänner o bekanta som använt andra abbonemang, du blandar ihop det med 3. :3freak

Observera öppningsavg. hos comviq: 69 öre. Är viktigt om du ringer många korta.

Varför envisas alla med kontankort? Har inte telia nåt abonemang som kostar 40:- i månade och då ingår 25 min gratis.. Dessutom ringer man för 25öre på kvällar och helger till det fasta nätet och till telias mobiler. Dagtid 3,90.

Kolla upp när du ringer som mest. Jag ringer väldigt sällan mellan 0600-1800 på vardagar.

Om man råkar vara under 26 och ha ett Telia refill som dessutom är registrerat så ringer man ohyggligt billigt just nu.
40öre/min dag+kväll samt 1:-/sms.

Och eftersom kampanjen endast gäller fram t.o.m majbrasan så är det här tipset helt ointressant för dig... :rolleyes: kanske...

Josafan skrev:
Vad baserar du ditt uttalande om täckning på? Har haft Comviq i över 5 år med enastående resultat mot vänner o bekanta som använt andra abbonemang, du blandar ihop det med 3. :3freak

Nu vet inte jag vad du menar med enastående resultat, men här uppe räcker det med att gå utanför torget så slocknar Comvik, och ja, jag har prövat.
Europolitan var ännu värre, jag hade min telefon i det enda fönstret i lägenheten där det gick att få täckning, problemet var att så fort man ställde sig där för att prata så försvann täckningen, jag såg fan ut som Mr Bean när han försöker få in kanelerna på TV'n.

Det enda som funkar om man åker ett par mil utanför Umeå är Telias nät, så här har vi inte mycket valfrihet.

(med reservation för att det är ett par år sedan jag provade dom andra näten, men vad fan, GSM är inget nytt och hade dom inte byggt ut då så anser jag att tåget har gått)

FUBAR skrev:
Som topic. Har tre fri120 nu, men ska säga upp det i slutet av månaden. Vill veta med vilket abbonemang man ringer billigast med, ska helst vara kontantkort. Ringer ca 1-2 timmar i månaden, vad är lönsammast :va

"Vilket kontantkort är minst svindyrt" vore en mer realistisk synvinkel. Å andra sidan tror jag att comviq.net har en kontantkortsversion som är rätt billigt

Kan det verkligen vara så dålig täckning med comviq? Jag menar, i min fars lägenhet har han endast täckning i köket, men där är den inte bra. Och han bor inte långt ifrån centrum. Dock har jag full täckning i hela hans lägenhet med samma operatör. Min telefon strålar dessutom en fjärdedel så mycket som hans gör. Det är en djungel det där. Men mycket beror nog på mobilen. När jag köpte en ny anmärktes en natt/dag-skillnad i mottagning

Last edited:
Josafan skrev:

Comviqs täckningskarta GSM hemmavid mig:
n3.png

:huvet

kanske bättre i Småland då.

Josafan skrev:
Du ska lägga telefonen på marken när du kollar om det är täckning!
För det är där du är när olyckan har hänt. Enligt min uppfattning
så har Telia bäst täckning, men den är också ofullständig.

Ringer du mest kvällar å helger så funkar halebop klockrent.

Jag har jobbmobbe på dagarna och privat med halebop och det är snuskigt billigt (iaf sålänge större delen av dina vänner kör telia å du ringer kvällar/helger...).

Comviq.net är billigt om du vill ha kontantkort och ringer mycket dagtid med. Dessutom skänker de bort korten för tillfället.

- Johan

FUBAR skrev:

Comviq Knockout! :yoparty

Hade Comviq kontant förut. Fick alltid en massa bonus för det blir många inkommande samtal. Tankade kortet för ungefär 250 i månaden. Jag har liknande räkningar nu, MEN......

Nu behöver jag inte kolla så att klockan är 19 innan jag ringer! Och behöver inte tänka på vad den andra har för operatör... Förresten så använder jag mobilen mer nu...
Apropå öppningsavgiften som ju är så himla dyr, 69 öre
Telia 50-59 öre
Vodafone 50-75 öre
Comviq 49-69 öre

Så det är ju klart. Ringer man hundra samtal i månaden kan man ju spara hela 20 spänn... :hihi

Comviq :3freak Billigt ja men det skall ju funka också.

Sms som kommer fram lite när dom själv vill, kundtjänst som stänger på kvällen och överlag usel täckning, samtalsbrytningar osv... näe då betalar jag hellre på Telia eller Vodafone än att ringa gratis på Comviq/Tele2.

Jag hade comviq kontant först, hade dålig täckning hos min mor och far bor ute på landsbygden i värmland (bodde hemma då) tänkte att telia är bra på täckning.
Bytte och efter det fick jag gå ut på gräsmattan för att att kunna ringa. Dyrt var det också.
Bytte sen igen till comviq.net och har bra täckning och "small bills".
comviq.net abonnemang har en minimum debatering på 25kr/mån så om du inte ringer någonting så kostar det 25kr, ringer du för 26kr så kommer det en räkning på 26kr. Plus en faktura avgift på 15kr om man inte väljer autogiro.

0,99kr dyngnet runt till alla nät och 69öre/sms om jag inte minns fel.
Jag är nöjd iaf.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...