Billigt fredagsnöje med bilen!!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
ta en Peugeot 205 git av årsmodell 90 med 17 000mil på mätaren, testa maxa den på motorvägen med lite för lite olja. Då börjar ett vevlager låta illa, och om man då testar maxa den igen så säger det poff och motordelar sprid över hela vägen och bakomvarande trafik försvinner i ett moln av oljerök. Men det bästa är att du får en fin vevstake som du kan ha som prydnad i bokhyllan eller dylikt!

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    120.1 KB · Visningar: 212
  • 2.jpg
    2.jpg
    129.5 KB · Visningar: 206
  • 3.jpg
    3.jpg
    108.4 KB · Visningar: 210

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Pv är redan sönderkörd men lagning pågår :) Oljeproblem därmed :(

Btw så är inte jag den skäggige fan på bilden, det är Finnjäveln.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kanske ska säga att jag har haft bilen sen förra veckan, så ni får en liten inblick i hur länge mina bilar har för vana att hålla :D

Swedie, på söndag ska vi köra sönder en 245 i en grusgrop och mycket hopp blir det. Är du sugen så är det bara att du tar med dig hjälm, brandsläckare och hjälm.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
låter bra det! slit med dig din videokamera också, har bara två men det är inte omöjligt att de pajjar när de sitter fasttejpade utanpå bilen :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Rigge skrev:
Den kan jag redan, resten har inte hänt än, men devettefan om jag skulle klassa det som nöje :va

Kommer upp en film sen också, där vi provstartade den med vevstaken i handen :) Men den gick bara på tre cylindrar, varför vet jag inte. hursomheslt så skrattade jag så jag grät iaf, för kul var det! Sen om det var så kul för bakomvarande vette fan, och nu i efterhand så kom jag på att det var nog ett stycke kolv som landade på dem också :crash

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
moahaha! mörda bilar!!! förbannat kul! nu kan du ju maxa den på bara 3cyl.!! sånt här e kul! själv har jag på ungefär samma sätt mördat en gammal Puch och en MT5a och morsans custom...(det var nog inte lika kul efteråt) det här vill ju jag vara med om! fixa en fin film så kommer detta bli fulländat!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Film kommer garanterat! Har en fin samling av bilslakter men bara på hi-8format :( Slaktade en nissan micra förra vintern, krockade med betongpelare och hade mig :D gjorde illa axeln lite smått och hade glassplitter överallt men det var det värt! Men den jäveln vägrade dö, även när vi ställde den mot en vägg och la en sten på gaspedalen så stog den där ända tills vi stängde av den på varvstoppet. Tillslut när den var tömd på olja och hade grus i hela toppen så lämnade den in, men den gav oss nästan 2 timmar av roliga upptåg.
Usch va barnslig man är! Men kul är det iaf....

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Dee_cati skrev:
ta en Peugeot 205 git av årsmodell 90 med 17 000mil på mätaren, testa maxa den på motorvägen med lite för lite olja. Då börjar ett vevlager låta illa, och om man då testar maxa den igen så säger det poff och motordelar sprid över hela vägen och bakomvarande trafik försvinner i ett moln av oljerök. Men det bästa är att du får en fin vevstake som du kan ha som prydnad i bokhyllan eller dylikt!

jag sa ju att det var lurt med den :fatta! ...

eller inte :rolleyes:

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Hur kan man va så dum att man maxar den igen när vevlagrena har skurit=)

Har du letat efter kolven??

Annars är du ju inte så stor, så du kan ju krypa in i hålet i blocket och kolla om den finns där inne nånstans=)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sitter redan på ett fint grafikkort som kan hantera allt det där, men dessvärre är jag kass när det gäller komprimering så mina filmfiler som är ca en timme skulle bli ungefär 100GB!!!!! Men polaren har ett kort som komprimerar samtidigt som detplockar inte det på burken men det tar sån tid så vi kör allt på en gång så datorn får stå och mala i en vecka eller två :)

NoicE skrev:
Men köp ett tevekort och dra in det på burken då!½½!

Zeall, det var inte bilen det var fel på :) Matar man den inte med olja och sen får för sig att köra skiten ur den på motorvägen så går det så med vilken bil som helst. Men ny motor sitter i nästa helg, har redan fixat en likadan.

Kolven ligger med största sannolikhet under viadukten vid odal :) Ska dit och kolla om det finns några bitar kvar..... Handen kommer nog in iaf i hålet :) Det lär ju bara vara småflis kvar av kolven med tanke på att kolvbulten sitter kvar i staken.....

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
haha, knäppskalle!
Körde destruction derby med tre bilar mot varandra förra vintern, otroligt roligt. Pansar saaben vann mot de två fiestorna. Allt dokumenterat på film.
Ska göras om i vinter!
Givetvis lackar man bilarna i rejsiga kulörer innan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
-PLM- skrev:
haha, knäppskalle!
Körde destruction derby med tre bilar mot varandra förra vintern, otroligt roligt. Pansar saaben vann mot de två fiestorna. Allt dokumenterat på film.
Ska göras om i vinter!
Givetvis lackar man bilarna i rejsiga kulörer innan.

Njae lack är väl lite väl kanske...... Men har du ingen film på det? Eller har du också bara på vanlig videokamera?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dee_cati skrev:
Njae lack är väl lite väl kanske...... Men har du ingen film på det? Eller har du också bara på vanlig videokamera?

Skitox[! jag skulle göra NÅTT idag.. fortfarande ON eller ? anderssss

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska