Billigt tält i malmö

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
StormBringer skrev:
2648949 Vänta till sommarn och köp det på Rusta istället och spara några hundralappar... om du nu inte ska ha det på en gång. Tror det låg på 795 ordinarie, 595 på kampanj om jag inte minns helt fel.

Säljer de tält varje vår?

sandstream

Guest
StormBringer skrev:
2648949 Vänta till sommarn och köp det på Rusta istället och spara några hundralappar... om du nu inte ska ha det på en gång. Tror det låg på 795 ordinarie, 595 på kampanj om jag inte minns helt fel.
Jag köpte det övre av tälten och det var helt uruselt och säckade ihop första gången jag hade det på Åsen.
Det tält som tex Berra säljer är av en helt annan kvaltié.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
sandstream skrev:
2648976 Jag köpte det övre av tälten och det var helt uruselt och säckade ihop första gången jag hade det på Åsen.
Det tält som tex Berra säljer är av en helt annan kvaltié.

Man kan ana att det är dålig kvalitet när de som säljer det t.o.m skriver:

"(måste förankras rejält och hanteras varsamt.)".

M.a.o detta är ett billigt tält med dålig kvalitet. Det dyrare är ju enl uppgift 3ggr så dyrt innan prissänkning och kanske kan funka.

MC Doktorn

Guest
599:- kan ni glömma hamnade i en soptunna efter en bandag

Jag kommer satsa på nåt bättre nästa gång

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Givetvis får man bättre tält för mer pengar, finns tält för 15tusen och uppåt garanterat jättebra.

För under tusenlappen känns det här helt ok,köpte ett av dom i höstas har inte hunnit prova det mer än på tomten än men det var betydligt stadigare/rejälare än rustatältet jag använde under sommaren och mycket tyngre ,tror det kommer funka bra.

Vad gör ni med era tält för lyckas kassera dom efter en dag ?

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Köpte 2 st av det nedre tältet (dock för 1499:)
Höll 1 gång i lite vind.... sedan direkt i sopkorgen.

Nästa tält blev ett 3x6m Rusta(Jula) tält, lite krångligare att få upp men BRA mycket bättre.
//
Benny

farmerlip skrev:
2648506 Någon som varit förbi och kollat kvalitén? Nedsatt från 2995:- till 995:-
http://www.friluftsvaror.se/varor/easy.htm

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Vad gör ni med era tält för lyckas kassera dom efter en dag ?
Jag slog upp mitt tält i depån på Åsen, förankrade det lagom hårt i bussen och med ett par bensindunkar eftersom det blåste lite.
Kommer inte efter första passet och skiten har vikt sig.

Är det vindstilla fungerar de säkert bra men konstruktionen är pinsamt klen om man jämför med dyrare tält (4-5000:) och klarar helt enkelt inte av lite vind.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
sandstream skrev:
2649479 Jag slog upp mitt tält i depån på Åsen, förankrade det lagom hårt i bussen och med ett par bensindunkar eftersom det blåste lite.
Kommer inte efter första passet och skiten har vikt sig.

Är det vindstilla fungerar de säkert bra men konstruktionen är pinsamt klen om man jämför med dyrare tält (4-5000:) och klarar helt enkelt inte av lite vind.

Oflyt,det klena rustatältet jag använde mig av tog sig iallafall igenom rätt skapliga vindar om man surrade det ordentligt.

Självklart får man bättre material om man lägger ut mer pengar det handlar mest om hur viktivt man anser det är med ett depåtält och vad man har för budget.
Jag vet vad jag vill ha för tält men kommer inte att köpa det iår iallafall.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Det övre har jag sett utställt på Jula och det verkade inte ens palla att stå inomhus. Det undre ska ju vara stål och lite kvalité måste det väl vara för 2995:-
Vem åker förbi och testruskar?

sandstream

Guest
P@trik skrev:
2650066 Oflyt,det klena rustatältet jag använde mig av tog sig iallafall igenom rätt skapliga vindar om man surrade det ordentligt.
Jag tror inte att det var oflyt för när jag var på samma plats en tid senare hade Rapidos ERF-team (om jag inte minns fel) exakt samma tält och efter att det rasat under natten slängde de skiten. Tror de sa att det var andra tältet som gått sönder för dem.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag köpte ett. Kom i en snygg väska med hjul på. Gick att ruska upp själv utan att det gick sönder. Lite sladdrigt iom att det är easy up. Troligen inte värt 3000:- men klart en tusing. Levererades utan sidoväggar.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...