Bilsport & MC och skenförsäkringar

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Ringde för att kolla min nya premie, det blir en höjning med 30% i år... så nu kommer den att kosta 4380:-, hel/hel :D
Passade samtidigt på att fråga hur de ställer sig till skenförsäkringar, speciellt då ang sporthojar eftersom det oftast är de som diskuteras som jag upplever det. Tydligen har de en enhetlig premie, 27500. Oavsett om det är Kalle, 25 i Solna eller Agnes, 87 i Töreboda som försäkrar den. Klockrent tycker jag. Nån som fått andra uppgifter från dem??

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Nailer skrev:
Ringde för att kolla min nya premie, det blir en höjning med 30% i år... så nu kommer den att kosta 4380:-, hel/hel :D
Passade samtidigt på att fråga hur de ställer sig till skenförsäkringar, speciellt då ang sporthojar eftersom det oftast är de som diskuteras som jag upplever det. Tydligen har de en enhetlig premie, 27500. Oavsett om det är Kalle, 25 i Solna eller Agnes, 87 i Töreboda som försäkrar den. Klockrent tycker jag. Nån som fått andra uppgifter från dem??

Japp så har jag hört oxå... Spelar ingen roll om det är kalle 25 eller Agnes 87...
24000:- halv/år för min GSXR, tur att man inte har dom som försäkringsbolag.
4100:- hel / halv år... Mycket bättre...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nailer skrev:

Klockrent my ass. Då skulle min försäkring gå upp 450 procent. Det vore icke uppskattat, kan meddelas.

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Klockrent definitivt. För oss som inte har lust att betala för skenförsäkrade snorungar på sporthojar de inte kan kontrollera...

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
Du har så rätt nailer.

VIll inte betala för andra.

Pratade med en kille i vecka nsom är sugen på att ta mc kort o han var inne på att skenförsäkra, han var ju absolut tvungen att ha R1 som första hoj :crash

Fössökte förklara för honom vad som händer vid en eventuelll krach. Då blev han tyst, han kinde visst inte motivera sin skenförsäkring då.

Tilläggas bör att han aldrig har kört hoj, snaka om att ha noll koll på läget.

Tolf

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...