Bilsport & MC

SSgt Liberia

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Letar
Har håller på att jämföra försäkringsbolag. När jag räknar ut premierna på Bilsport & MC:s hemsida så ser jag att premien inte tar hänsyn hur länge man haft körkort. Det är i och för sig bra för mig, eftersom jag håller på att ta körkort just nu. Jag räknar på deras 30 årings försäkring. Men stämmer det verkligen?

Jag håller på att kolla på Sport/touring hojjar som tex Suzuki SV1000, Honda VTR och Kawasaki ZZR. Jag gillar sport/touring hojjar med helkåpa. Någon som kan ge förslag på andra sport/touring hojjar med helkåpa som är vassa utseendemässigt?

Sen vill jag gärna ha förslag på försäkringsbolag som har bra premier på dessa bågar.

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
SSgt Liberia skrev:
2576445 Har håller på att jämföra försäkringsbolag. När jag räknar ut premierna på Bilsport & MC:s hemsida så ser jag att premien inte tar hänsyn hur länge man haft körkort. Det är i och för sig bra för mig, eftersom jag håller på att ta körkort just nu. Jag räknar på deras 30 årings försäkring. Men stämmer det verkligen?

Jag håller på att kolla på Sport/touring hojjar som tex Suzuki SV1000, Honda VTR och Kawasaki ZZR. Jag gillar sport/touring hojjar med helkåpa. Någon som kan ge förslag på andra sport/touring hojjar med helkåpa som är vassa utseendemässigt?

Sen vill jag gärna ha förslag på försäkringsbolag som har bra premier på dessa bågar.

Bilsport & Mc är ett av dom billigaste bolagen du kan hitta. Dom enda som kan matcha det är märkesförsäkringarna, för Honda är det If (www.if.se) som tillhandahåller dom, för Suzuki och Kawasaki vet jag inte...

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tjena!
Bilsport & Mc är ganska billiga på just Kawa. Jag kollade på en ZZR 1200 där, o de skiljde hundralappar på den mot min Nuvarande Blackbird. Men, Du skall jämföra mer än ett bolag o olika hojar. Tänk även på att en hoj som är äldre än 3 år, sjunker en del i premie. Så om inte prestigen är så vikigt eller om du inte har bott om gryn, köp en något äldre hoj.

Dessutom, är de ett bolag som räknar på hur många år du haft A-KK !!!

Jag har (Honda/If) på min nya, men på min gamla 1000F är det Trygg hansa. Där har jag hel/hel för under 4000:-/år.
Suzuki SV räknas inte som RR eller riktig "sport" men är "under skalet" väldigt likvärdig. Leta rätt på en hoj du kan tänka dig (där du sser/får reg-numret). Fråga sedan efter offerter hos de olika bolagen.

Borgarnas förslag om att ändra försäkringarna låter oas inte som en spännade framtid för oss.... Men ändå, Lycka till!

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
R1
ringde runt lite och hörde om försäkringar också. trygg hansa var billigast för mig. bilsport och mc fick jag inte försäkra hos ens.. lycka till:tummenupp

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Kanske har jag fel, men den enda hojen du räknat upp som jag anser vara en sport/touring med helkåpa är ZZR:en (1100?). De andra två har halvkåpa och V-twinmotorer som jag tycker vibrerar alltför mycket för att vara behagliga på touringkategorin. Jag antar att du menar VTR 1000F? Om du menar VTR 1000R SP-1 el. SP-2 så OK, helkåpa ja, Sport/Touring?, knappast!

ZZR:en borde gå i samma klass som min CBR 1000F, den kostar mig 4200:- hel/hel i Bilsport/Mc, då bor jag på landet...
Jag har en kusin i Stockholm som har en VFR 800Fi, han betalar ca 5000:- hel/hel i Bilsport/Mc. En sån kanske vore nåt? Snygg hoj med helkåpa, slår man upp ordet Sport/Touring i ordboken så ser man nog en bild på en VFR...

Triumph Sprint ST tycker jag verkar vara en trevlig hoj, som bonus så har Triumph mycket fördelaktig märkesförsäkring, jag vet dock ej vilket bolag som tillhandahåller dessa.

BeBe skrev:
Jag har (Honda/If) på min nya, men på min gamla 1000F är det Trygg hansa. Där har jag hel/hel för under 4000:-/år.

Hej BeBe.
Hur gammal är du och årsmodell på 1000F:en?

Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Glooie skrev:
2576456 Bilsport & Mc är ett av dom billigaste bolagen du kan hitta. Dom enda som kan matcha det är märkesförsäkringarna, för Honda är det If (www.if.se) som tillhandahåller dom, för Suzuki och Kawasaki vet jag inte...

Suzuki rekommenderar Bilsport & Mc men om dom har nått speciellt avtal med dom vet jag inte ..

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
If är billigast, för att där får du ställa av och ställa på hur du vill, så tänk nu så här.. Du kanske inte får den bästa premien för en försäkring där men du kanske bara har hojjen påställd i 6mån, det blir ju bara halva den premien du får av IF när du ställer av och det priset som blir av det kan inget försäkringsbolag slå.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Argyle skrev:
2576536 If är billigast, för att där får du ställa av och ställa på hur du vill...

Notera dock, att du får inte tillbaka på premien om det är en årsförsäkring! Vilket de saluför sig med. Se villkor enl länk ovan.

Dessutom tycker jag att man skall beakta de 5000:- de har i självrisk vid stöld. Bor min "utsatt" skall man nog värdera det om man kör en åtrovärd hoj... Du är vips 5 lakan fattigare, även om du låst den... :mad:

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
enchanter skrev:
2576525 Suzuki rekommenderar Bilsport & Mc men om dom har nått speciellt avtal med dom vet jag inte ..

Bilsport & Mc vill inte försäkra R-hojar.
Trafikförsäkring för min Busa ville dom ha 25000.- / år:arsele

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det är oftast bara att ringa runt :( För mig skiljde det 57kkr för samma hoj hos olika bolag! :jisses
Har du kollat på VFR800? Aldrig testat nån själv, men har rykte om sig att vara kul, samt i princip helt outslitlig! :tummenupp

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
SSgt Liberia skrev:
2576445 Har håller på att jämföra försäkringsbolag. När jag räknar ut premierna på Bilsport & MC:s hemsida så ser jag att premien inte tar hänsyn hur länge man haft körkort. Det är i och för sig bra för mig, eftersom jag håller på att ta körkort just nu. Jag räknar på deras 30 årings försäkring. Men stämmer det verkligen?

På deras 30+-försäkring så stämmer det att du får samma premie om du tar körkortet iår, som om du tog det för 10 år sedan.
På 24+-försäkringen så måste man dock ha haft körkort i minst 5 år för att få teckna.

Honda VFR 800, är en snygg mc. Aprilia Falco likaså, och dessa hojar kan du försäkra hos bilsport till bra priser tycker jag iaf.

//Daniel

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
SSgt Liberia skrev:

Honda SuperBlackbird
7350:- på If (Hondaförsäkring)

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
lorkan skrev:
2577185 Säker på vad det berodde på då? :rolleyes:

Flertalet bolag som inte vill försäkra de värsta sporthojarna.

Detta kan man läsa på Bilsport´s hemsida:
"Du kan teckna hel-, halv- eller garageförsäkring beroende på vilken försäkringstyp du väljer. Enbart trafik kan bara tecknas då halvförsäkringen kostar mer än 25 000 kr/år (vi tecknar inga försäkringar som kostar över 25 000 kr/år). "

//Daniel

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
SSgt Liberia skrev:
2576445
De snyggaste och trevligaste sporttouringhojarna just nu tycker jag är den nya Triumph Sprint ST:n som kom 05 och Honda VFR800, både kan försäkras med märkesförsäkring hos If.

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
lorkan skrev:
2577185 Säker på vad det berodde på då? :rolleyes:

Kan inte du bli 18 innan du lägger näsan i blöt och skriva i alla trådar fastän
du har noll aning.

Eller heter du egentligen Connor MacLeod of the Clan MacLeod
och är född 1518 in the village of Glenfinnan.
Då respekterar jag din långa erfarenhet.:D

Annars är du bara en ouppfostrad unge!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ukiwaza skrev:
2577524 Kan inte du bli 18 innan du lägger näsan i blöt och skriva i alla trådar fastän
du har noll aning.

Eller heter du egentligen Connor MacLeod of the Clan MacLeod
och är född 1518 in the village of Glenfinnan.
Då respekterar jag din långa erfarenhet.:D

Annars är du bara en ouppfostrad unge!

Ledsen om du inte förstod vad jag menade, du är säkert bra på ditt sätt. Jag vet mycket väl att R-hojar inte går att försäkra hos Bilsport-MC, om dom inte är 125cc.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
mikekop skrev:
2576510 Jag har en kusin i Stockholm som har en VFR 800Fi, han betalar ca 5000:- hel/hel i Bilsport/Mc. En sån kanske vore nåt? Snygg hoj med helkåpa, slår man upp ordet Sport/Touring i ordboken så ser man nog en bild på en VFR...
Jag har Bilsport & MC på min Viffer -98 och betalar 4800 hel / hel.
30+ försäkring

Vet dessutom att det finns en del fina Viffers till salu just nu. bl.a. har yoohan annons ute på sin svarta. :tummenupp

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
lorkan skrev:
2578114 Ledsen om du inte förstod vad jag menade, du är säkert bra på ditt sätt. Jag vet mycket väl att R-hojar inte går att försäkra hos Bilsport-MC, om dom inte är 125cc.
Beror kanske på vad man menar med R-hojar. De försäkrar VFR F, CBR (1000F och 1100XX) och NSR men inte t.ex. inte en GSX1300R - förmodlingen är det det som Ukiwaza finner aningen märkligt att de gör så stor skillnad på en pilgrimsfalk och en super kråka, det tycker iaf.
De går helt enkelt inte på om det finns R i namnet utan på sin skadestatistik. Så man skulle kunna säga att de inte ser 125:eek:r som 'R-hojar' ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln