Bilsport-Mc

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Hej

Jag har en åretruntförsäkring hos bilsport mc, men skulle inte vilja ha någon försäkring alls nu under vintern. Jag kan ju inte bara ställa av den men jag funderar på att göra ett ägarbyte för då behöver ju inte den nya ägaren teckna någon försäkring nu i vinter.

Är detta bara dumt eller olaglig? för jag skulle tjäna massa pengar på att göra så.

/Jon

mikke02

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha FJR 1300
Du får väl sälja den till vem du vill:tungan . Sen kan du ju alltid ångra dig o köpa tebax den till våren:tummenupp .
Tänk bara på att du inte får ett öre om den brinner upp eller stjäls.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Du får ju fler ägare på hojen då.

Gabor

Guest
tips

Gör ett ägarbyte först...ta en förälder eller sambo..se till att denne tar en försäkring samma dag, annars blir det trubbel med trafikförsäkringsföreningen..
När sedan paperen kommer till nya ägaren, nytt ägarbyte, ställ av och fixa en garageförsäkring. 250:- per år. Klart.:tummenupp

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Tack för svaren. Jag säljer den till frugan:) och köper tillbaka den till mig i vår. Det sura är ju att jag får fler ägare men det är trots allt inom familjen.

Jag vet att jag inte får en krona om den brinner upp eller blir stulen men förhoppningsvis så ska jag slippa det:)

/Jon

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
har du garageförsäkring är den försäkrad mot stöld och brand, är väl en halvförsäkring utan trafikdelen om jag inte har fel ...

MeanDog

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Hoj
Yamaha Bulldog -04
Vad jag förstått om försäkringen hos bilsport-mc där jag också har min så betalar du olika för olika månader av året.
Du betalar alltså mycket mindre per månad för vintermånaderna än för sommaren. Så du tjänar inte så mycket på att trassla.
Och vad gör du om det blir en fin dag i mars? Hade ut min i början av mars 2007.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Kan du inte ställa av hojen utan att förlora pengarna som ligger kvar hos Bilsport och mc ?

Du kan ju alltid ställa av men vad händer .

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kan du inte ställa av hojen utan att förlora pengarna som ligger kvar hos Bilsport och mc ?

Du kan ju alltid ställa av men vad händer.
Inget händer om han bara skulle ställa av den. Eller han får iofs tillbaka det han har kvar på fordonsskatten. Men han får inte tillbaka eventuella pengar som är kvar på försäkringen, som han skulle ha fått med en annan försäkring.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!