Bilsport & Mc

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Har min Yamaha R1:a årsmod 00 försäkrad hos BILSPORT & MC.
Helförsäkring helår har jag 11426 kr.
Är 27 år,innehaft körkort mer än 5 år.Inte säker men tror det är zon fyra där jag bor, en bit utanför Malmö i byarna.

Självrisk:
Trafik 1000 kr Premie: 2721 kr.
Brand 1000 kr Premie: 2119 kr.
Stöld 2000/5000kr* *Högre självrisk om inte godkänt stöldskydd.
Räddning 1000 kr
Rättsskydd 1000 kr/20%
Vagnskada 3000 kr Premie: 6586 kr.

Så ser min försäkringslapp ut i stora drag.
Är det nån som har liknande förhållanden som jag,ort,ålder,samma zon o kanske kan tipsa om nåt ännu billigare.
Vad tycker ni annars om denna summan? hutlöst eller överkomligt.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
R1 racer skrev:
Är 27 år,innehaft körkort mer än 5 år.Inte säker men tror det är zon fyra där jag bor, en bit utanför Malmö i byarna.

Självrisk:
Räddning 1000 kr
Rättsskydd 1000 kr/20%

Är det nån som har liknande förhållanden som jag,ort,ålder,samma zon o kanske kan tipsa om nåt ännu billigare.

När jag ringde till Bilsport & Mc, så fick jag aldrig en helförsäkringspremie.....
De påstod att min "värsting-hoj"(japp, det var det uttrycket han använde... :rolleyes: ) kunde de bara erbjuda halvf.(eller var det trafik...?).

Jag fattar faaan inte VAD de pysslar med på de oilka FB!!
Det är ju rena rama lotteriet när man ringer.........
:confused:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
R1 racer skrev:

Självrisk:
Räddning 1000 kr
Rättsskydd 1000 kr/20%

Hmm...allvarligt...stämmer detta...så är det grymt bra, speciellt med tanke på att det är hos Bilsport & MC du är försäkrad. De har iaf tidigare inte vart så överförtjusta i klass 7 hojar...

sudden

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu....
Samma hoj o ålder o zon4 men inte fan ville dom ha min hoj!!!
Har billigare hos trygg-hansa men jag får ej deras höjning förän i januari. Hade salusansvar förra året och betalade ca 6500:- påställd 6 mån men nu hos T-H blir det 8500:-. Ska bli spännande tills nästa år. En hel/hel hos T-H hade kostat 10500:-

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Re: Re: Bilsport & Mc

Matin skrev:
Hmm...allvarligt...stämmer detta...så är det grymt bra, speciellt med tanke på att det är hos Bilsport & MC du är försäkrad. De har iaf tidigare inte vart så överförtjusta i klass 7 hojar...

Jodå det stämmer till fullo,jag har funderat på att hitta nåt billigare än 11426 kr helförsäkring året om.Man kan inte ställa av hojen hos dom eller nåt sånt utan betal året runt o får räkningar 1 gång i kvartalet på olika summor,beroendes på period tex sommar eller vinter....sommar är det dyrare.
Mvh Peter.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Re: Re: Bilsport & Mc

sudden skrev:
Samma hoj o ålder o zon4 men inte fan ville dom ha min hoj!!!
Har billigare hos trygg-hansa men jag får ej deras höjning förän i januari. Hade salusansvar förra året och betalade ca 6500:- påställd 6 mån men nu hos T-H blir det 8500:-. Ska bli spännande tills nästa år. En hel/hel hos T-H hade kostat 10500:-

Har funderat på att byta bolag och skulle gärna oxå vilja få ner försäkringen kring 6500-8500 kr om året men som det ser ut idag verar det ju vara rena djungeln o man vågar knappt byta bolag för vips!! är dom på o ska höja premien eller bannlysa sporthojar.
Ska bli intressant o se vad jag får när man fyller 30 om nån år,de har ju olika ålders försäkringar typ 24+,30+ osv.
Samma undrar vad som hänt om man bestämmer sej för o byta upp till en nyare R1:a,eftersom man varit kund så borde de ju kunna ordna nåt förmånligt men man vet aldrig med dessa bolag.
Mvh Peter
Ps lät intressant med att du bor i typ samma försäkringsförhållanden som jag,vi får väl hålla nån kontakt o se vad vi kan luska ut till det förmånligaste.
Ps nr 2 vet du om man kan hitta nånstans på nätet eller få reda på de olika zon indelningarna i landets byar o städer?.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
"BILLIGT"!!!

:confused:

Det skall du vara nöjd med. Flytta INTE till Stockholm, då blir det dyrt som f*n.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati