Bilstereo

Heale

Guest
Har precis köpt en V70 från 03. Skulle vilja ha en 3,5mm utgång eller liknande kopplad på stereon. Alternativt en vanlig aux. Någon som vet hur man lättast bär sig åt? Inte intresserad av att lägga några jättepengar i det. När jag sökt på andra forum kommer det bara upp värsta avancerade och dyra alternativen. Behöver inte kunna styra mp3 eller dator via stereo. Modellen heter 603.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Osäker på vad du menar :va

Du vill alltså "fixa" ett 3,5mm uttag på stereon?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är det en kasettbandspelare är det enkelt, köp ett sånt där band med sladd och 3,5 mm kontakt. Det omvandlar signalen från vilken mp3, freestyle eller whatever så att bandspelaren kan spela upp det. Är det inte en kasettbandspelare kan du köpa en sån där liten radiosändare som du kopplar in mp3:n i och som sen sänder ut signalen på en liten random kanal som du sen kan pejla in på radion. Alternativt köper du en ny cd-stereo med 3,5mm ingång. Så, där har du lite alternativ:)

Heale

Guest
Vill ha så jag kan koppla in Ipod alternativt datorn till stereon så jag får ut ljudet i bilens högtalare. Stereon som sitter där idag är original men väldigt bra så ser ingen anledning att byta den om det går att lösa på annat sätt. Dessutom håller den andra mått än standard stereo.

Men hur blir ljudet med kasset eller fm-sändare? Vill ju ändå ha ok kvalité. Annars kör man ju hellre på vanliga cd.

Tack:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men hur blir ljudet med kasset eller fm-sändare? Vill ju ändå ha ok kvalité. Annars kör man ju hellre på vanliga cd.

Helt ok. Har du ingen värstingstereo med superduperljud där man kan höra alla små skillnader så spelar det ingen roll, helt klart duglig ljudkvalitet. Fm-sändaren blir ju som att lyssna på dina egna låtar på radion, så¨inte sämre kvalitet än så. Och vad jag minns av de där kasetterna så funkade de helt ok, använde till och med våran till stereon inomhus när jag ville spela upp något från min bärbara cd-spelare på gammelstereon.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Annars är det väldigt enkelt att byta upp sig till en värre enhet, bara ringa till skrotarna och kolla om de har plockat ur något. Brukar kosta runt en tusing eller två.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...